RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

آثار شیوع کرونا بر شبکه فروش صنعت بیمه

۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۴/۸کد خبر: 307974
ایستانیوز: پژوهش حاضر با هدف شناسایی آثار شیوع بیماری کرونا بر مدیریت منابع انسانی و شبکه فروش شرکتهای بیمه و ارائه راهکارهای اجرایی برای صنعت بیمه مبتنی بر روش شناسی مطالعه تطبیقی صورت گرفته است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،  بر اساس تحلیل محتوای مقالات و منابع بین‌المللی، آثار شناسایی شده در دو دسته اثرات مستقیم و غیرمستقیم مورد بررسی قرار گرفت. آثار غیر مستقیم شیوع بیماری کرونا بر مدیریت منابع انسانی و شبکه فروش در قالب ابعاد بلندمدت و فوری مؤثر بر مدیریت شرکت‌های بیمه تحلیل گردید. در ادامه، آثار مستقیم کرونا بر مدیریت منابع انسانی و شبکه فروش شرکتهای بیمه شامل کاهش تعداد درخواست‌های خرید و اختلال در کار شبکه‌های نمایندگی مورد بررسی قرار گرفت. در انتهای مقاله نیز، با نگاهی به وضعیت شبکه فروش بیمه در ایران، مقایسه حجم فروش اجزاء شبکه فروش بیمه و مطالعه واکنش‌های بین المللی در بخش بیمه و بررسی‌های انجام شده، اقدامات پیشنهادی جهت مقابله با آثار مستقیم و غیر مستقیم بیماری کرونا ارائه شده است.
بر اساس مطالعه واکنش‌های بین المللی در بخش بیمه و بررسی‌های انجام شده در بخش حاضر، اقدامات زیر در مقابله با آثار غیر مستقیم بیماری کرونا قابل ملاحظه می‌باشند:
•    اجرای برنامه‌های ترفیع فروش، کمپین‌های تبلیغاتی و برنامه‌های تخفیف فروش برای برخی از رشته‌های بیمه‌ای است تا از طریق رونق فروش و افزایش درآمدها، آثار غیرمستقیم شیوع کرونا بر شبکه فروش کاهش یابد.
•    بازنگری در نقش صنعت بیمه در مورد مدیریت ریسک‌های اساسی ساختاری و اجتماعی
•    لزوم نگاه عمیق‌تر بیمه‌گران و تنظیم کننده‌ها (ناظران بیمه ای) به برنامه‌ریزی ادامه کسب و کار
•    ایجاد تیم‌های تصمیم گیری اضطراری چند وظیفه‌ای، تنظیم پروتکل‌های جدید ایمنی و اطمینان از اقدام سریعتر برای ایجاد هماهنگی در واکنش سازمان به ین شرایط
•    برقراری یک سیستم جامع ارتباطی به منظور آگاه سازی کارمندان، شبکه فروش و مشتریان در مورد وضعیت برنامه‌های ادامه فعالیت شرکت و دستورالعمل‌های مربوط به ایمن ماندن شخصی
•    استفاده از فرصت پیش آمده برای برنامه‌ریزی و آموزش
•    تسریع دیجیتالی شدن کانال‌های فروش
•    ممکن است بیمه‌گران شبکه‌های دفاتر فیزیکی خود را کاهش دهند و افراد بیشتری را به سمت دورکاری سوق دهند.  
•    تمرکز بیشتر روی اتوماسیون فرایندها برای راندمان بیشتر و انعطاف پذیری قابل پیش‌بینی خواهد بود.
•    بهبود شرایط و تجهیزات مورد نیاز برای دورکاری
•    بهبود تجربه دیجیتالی کارمند و مشتری
•    بسیج بخش مدیریت منابع انسانی برای پشتیبانی از سلامت جسمی و روانی کارکنان
•    بازنگری مدیریت نیروی کار و فرآیندهای مربوط به مدیریت ارزش مشتری، چابکی و اتوماسیون با یک ذهنیت انسانی
•    اعتمادسازی برای کارمندان و مشتریان
•    تقویت ارتباطات دیجیتال با مشتریان.
•    دیجیتالی کردن فرایندهای ارزیابی خسارت و پردازش‌های مربوط به آن
راهکارهای مقابله با آثار مستقیم شیوع بیماری کرونا بر شبکه فروش شامل «پیگیری و تسریع در اجرایی سازی آیین نامه بازاریابی محصولات بیمه‌ای بصورت آنلاین»، «استفاده از فن آوری، به عنوان مکمل و با هدف کمک به فروش نمایندگان»، «برنامه‌های افزایش کارمزد برای تحریک نمایندگان به جلوگیری از کاهش فروش» و «واریز نسبتی از کارمزد سال گذشته به عنوان علی الحساب کارمزد به حساب نمایندگان» می‌باشد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *