RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رئیس کمیسیون‌ «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» اتاق تهران تشریح کرد

مزایای ورود به بازار سرمایه برای شرکت‌های بخش خصوصی

۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۴/۷کد خبر: 307917
ایستانیوز:رئیس کمیسیون «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» اتاق تهران معتقد است در شرایط کنونی‌ ورود‌ هر چه بیشتر‌ بنگاه‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه نه تنها به شفافیت عمومی فضای کسب و کار منتهی ‌می‌شود که ارزش سرمایه‌ای که در اختیار این شرکت‌ها قرار دارد نیز افزایش یافته و منجر به توسعه بیشتر این بنگاه‌ها ‌می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حسن فروزان‌فرد، رئیس کمیسیون «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» اتاق بازرگانی تهران بر این باور است که با ورود بنگاه‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه، زمینه شفافیت عمو‌می ‌فراهم ‌می‌شود.
 
فروزان‌فرد که پس از جلسه مشترک و آنلاین دو کمیسیون «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» و «بازار پول و سرمایه» در مقابل دوربین خبری اتاق تهران قرار گرفت، درباره این نشست توضیح داد: با تغییراتی که در بازار سرمایه رخ داده و اقبال عمومی به این بازار جهش یافته است، این ایده به ذهنمان رسید که از این فرصت برای بهبود کسب و کار‌ها بهره بگیریم.
 
 او یکی از برنامه‌های مورد پیگیری کمیسیون «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» را موضوع شفافیت عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه، شفاف‌ترین بازار معاملاتی کشور تلقی ‌می‌شود از آن جهت که مقررات‌گذاری شده، از قواعد روشنی برخوردار است و اطلاعات به صورت برخط به فعالان ارائه ‌می‌شود.
 
او‌ افزود: اتفاق‌ مثبتی‌ که‌ در‌ دو سال گذشته و به ویژه شش تا هفت ماه اخیر رخ داده آن است که مردم عادی‌ و سرمایه‌داران خرد تشخیص داده‌اند وارد بازار سرمایه شوند. در واقع این یک فرصت طلایی است‌ که‌ فعالان اقتصادی با سرمایه خرد و متوسط برای کسب منافع به یک بازار شفاف روی آورده‌اند. ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در کمیسیون‌های‌ مشورتی اتاق تهران، خوشحالیم که بازار‌ سرمایه، به هر دلیل‌ مورد توجه عمومی قرار گرفته‌ و تلاش‌ ‌می‌کنیم از این اقبال عمومی به بازار سرمایه برای پیشبرد اهداف‌ بخش خصوصی بهره ببریم.
 
فروزان‌فرد بر این عقیده است که در شرایط کنونی‌ ورود‌ هر چه بیشتر‌ شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه نه تنها به شفافیت عمومی فضای کسب و کار منتهی ‌می‌شود که ارزش سرمایه‌ای که در اختیار این شرکت‌ها قرار دارد نیز افزایش یافته و منجر به توسعه بیشتر این بنگاه‌ها ‌می‌شود.
 
او افزود: بر این اساس، تلاش ‌می‌کنیم از طریق‌ نمایندگان اتاق در نهادهایی چون شورای عالی بورس، تعامل بیشتری با این نهادها برقرار کنیم. در عین حال اتاق تهران ‌می‌تواند شرکت‌هایی که قابلیت ورود به بورس را دارند، شناسایی کرده و در صدد تسهیل ورود آنها به این بازار برآید. در این صورت، عمق بازار نیز افزایش یافته و موجب پایداری هر چه بیشتر این بازار ‌می‌شود. دستاورد دیگر ورود شرکت‌ها به بازار سهام، تقویت شفافیت عمومی خواهد بود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *