RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

شاخص داوجونز آخر هفته را با کاهش ۷۰۰ واحدی گذراند

اقتصاد همچنان زیر تیغ کروناست

۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۴/۷کد خبر: 307880
ایستانیوز:روز جمعه میانگین صنعتی داوجونز با ۷۳۰.۰۵ واحد ریزش یا ۲.۴ درصد کاهش به رقم ۳۰۰۹.۰۵ واحد رسید. شاخص نزدک کامپوزیت هم ۲.۶ درصد سقوط کرد و روی رقم ۹۷۵۷.۲۲ واحد بسته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)روز جمعه، بورس به‌شدت کاهش پیدا کرد. آن‌هم درست بعدازاینکه تگزاس درباره یکسری اقدامات و بازگشایی اقتصاد، به دلیل نگرانی از موج دیگر کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد، عقب‌نشینی کرد. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی درباره بورس امریکا و ریزش شاخص‌ها منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، روز جمعه میانگین صنعتی داوجونز با 730.05 واحد ریزش یا 2.4 درصد کاهش به رقم 3009.05 واحد رسید. شاخص نزدک کامپوزیت هم 2.6 درصد سقوط کرد و روی رقم 9757.22 واحد بسته شد.
 
این ریزش‌ها دومین افت هفتگی میانگین اصلی را در سه هفته گذشته رقم زد. داو و S&P 500 هرکدام به ترتیب 3.3 درصد و 2.9 درصد سقوط کردند. برای این هفته نزدک هم 1.9 درصد از ارزش خود را از دست داد.
 
تام ایسای، بنیان‌گذار The Sevens Report گفت: موارد ابتلای ویروس کرونا در حال افزایش است و بازگشایی‌ها هم به تأخیر افتاده است. شیوع دوباره موارد کرونا نگرانی‌هایی را مطرح کرده که ممکن است بازگشایی‌ها را کوتاه‌مدت کند.
 
تگزاس به همه کافه‌ها و مؤسساتی که بیش از 51 درصد از دریافتی ناخالص خود را از نوشیدنی‌های الکلی به دست می‌آورند،‌ دستور داد که تعطیل کنند. در همین حال، رستوران‌ها باید غذا را با فرض کاهش 50 درصد از ظرفیت داخلی‌شان تولید کنند.
 
گرگ ابات، فرماندار تگزاس گفت: کاملاً مشخص است که افزایش آمار ابتلا به کرونا به‌طور عمده توسط انواع خاصی از فعالیت‌ها صورت گرفته است، ازجمله تجمع در کافه‌ها در تگزاس.
 
فلوریدا هم اعلام کرد که بعدازاینکه نزدیک به 9 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد، مصرف نوشیدنی‌ها در محل و کافه‌ها را به حالت تعلیق درآورده است.
 
در آریزونا، تعداد موارد جهش ابتلا 5.4 درصد بوده که از میانگین هفت‌روزه 2.9 درصد بالاتر است. در سطح کشور، میانگین تعداد روزانه موارد ابتلا تأییدشده به کرونا در حال حاضر بیش از 33 هزار نفر است.
 
 
 
علاوه بر این، سهام شرکت‌هایی که از بازگشایی اقتصاد بهره‌مند می‌شدند، سقوط کرد. شرکت هواپیمایی یونایتد، آمریکن و دلتا بیش از 3 درصد ریزش داشتند. خطوط مسافرتی نروژی کروز هم افت 5 درصدی داشته است.
 
به گفته کارشناسان، ترس از شیوع بیشتر ویروس کرونا باعث شد که سرمایه‌گذاران در هفته گذشته بااحتیاط بیشتری عمل کنند و مانند اقداماتی که در ماه مارس و آوریل انجام داده بودند، تصمیم بگیرند.
 
این وضعیت برای اوراق قرضه مطلوب و برای وضعیت بورس منفی است. چراکه سرمایه‌گذاران نگران سرمایه‌گذاری هستند و این ماجرا می‌تواند انتظار از رشد را کاهش دهد.
 
با این وضعیت فعلی کارشناسان معتقدند خوش‌بینی‌هایی که برای ماه‌های ژوئیه و اوت در نظر گرفته‌شده بود، به‌سختی صورت بگیرد.
 
خسارات روز جمعه به بورس باوجود افزایش رکورد بی‌سابقه در هزینه‌های مصرف‌کننده در ماه می رخ داد. وزارت بازرگانی روز جمعه اعلام کرد که هزینه‌ها در ماه گذشته 8.2 درصد رشد داشته است که نشانه مثبت برای اقتصاد امریکا است.
 
گزارش دولت درباره هزینه امریکایی‌ها در کالاها و خدمات در ماه می، بزرگ‌ترین سود یک‌ماهه از سال 1959 را نشان داده است. هزینه‌های مصرف‌کننده بیش از دوسوم تقاضای اقتصادی در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:اقتصاد، تیغ کرونا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *