RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رشد ۸۰ دلاری نفت طی ۷ هفته

احتمال سقوط دوباره قیمت نفت وجود دارد

۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۳/۲۱کد خبر: 307244
ایستانیوز:گلدمن ساکس هشدار داد که مبانی بازار نفت در حال نزولی است و احتمالاً قیمت‌ها طی هفته‌های آینده عقب‌نشینی خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بازار نفت از تاریک‌ترین روزهای خود تاکنون به‌سرعت بهبودیافته است. واقعیت نفت منفی 40 دلار به کابوسی تبدیل‌شده است که بازارها سعی در فراموشی آن دارند. سی‌ان‌ان گزارشی درباره رشد قیمت نفت در 7 هفته گذشته منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، این هفته قیمت نفت خام امریکا به 40 دلار در هر بشکه صعود کرد. این به‌طورمعمول رقم قابل‌توجهی نیست، اما در هفت هفته گذشته نفت با رشد 80 دلاری در قیمت مواجه شده است که بی‌سابقه بوده است. 20 آوریل، نفت منفی 40.32 دلار در هر بشکه داد و ستد می شد. در همین حال، قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی قیمت نفت از اواسط آوریل تا کنون بیش از دو برابر شده است.
 
امید بازگشت مجدد اقتصاد بعد از همه‌گیری کرونا و افزایش تقاضای بنزین، سوخت جت و دیزل باعث بازیابی قابل‌توجه نفت شده است.
 
بازگشت نفت همچنین نشانگر اشتیاق بازار به کاهش تولید رکورددار اوپک، روسیه و متحدانش است. بااین‌وجود، نگرانی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه دوباره مازاد تولید ایجاد نشود. حرص ولع درباره بشکه‌های غیرضروری و مازاد از بین نرفته است. حتی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران نفتی هم بازگشت تقاضا به حالت قبل از کرونا را با سرعت زیاد در نظر ندارند. درعین‌حال تهدید موج دوم شیوع خیلی مهم است.
 
باب مک نلی، رئیس شرکت مشاوره Rapidan Energy Group معتقد است که بازار ممکن است کمی جلوتر از خودش قرارگرفته باشد. به همین دلیل خطرات نزولی شدن دوباره وجود دارد.
 
*گلدمن ساکس: مبانی بازار در حال تغییر است
 
گلدمن ساکس روز دوشنبه هشدار داد که مبانی بازار نفت در حال نزولی است و احتمالاً قیمت‌ها طی هفته‌های آینده عقب‌نشینی خواهند کرد.
 
بانک وال‌استریت هم چهار چالش اصلی را درباره بازار نفت بیان کرده است: «انتظارات تقاضا فراتر از اصول است. سطح موجودی‌ها دلهره‌آور است. تولید نفت شیل و لیبی در حال حاضر دوباره شروع‌شده است. قیمت‌ها به سطحی نزدیک می‌شوند که باعث کاهش عرضه اوپک و کند شدن خرید چینی‌ها شود.»
 
گلدمن ساکس انتظار دارد که قیمت نفت امریکا در سه ماه سوم سال 34 دلار در هر بشکه باشد. این علی‌رغم آخرین تلاش‌های اوپک برای احیای بازار بعد از فروپاشی تاریخی قیمت نفت است. آخر هفته گذشته، اوپک و کشورهای متحد آن توافق کردند رکورد کاهش تولید نفت را تا ماه ژوئیه تمدید کنند. علاوه بر این در توافق جدید قرار شد عراق و نیجریه که به تعهد قبلی پایبند نبودند، توافق جدید را اجرا کنند.
 
این توافق‌نامه، بهبود روابط چشمگیر در اوپک پلاس بعد از جنگ حماسی قیمتی میان مسکو و ریاض را نشان می‌دهد. روسیه و عربستان دیگر رو به روی یکدیگر نیستند و باهم کار می‌کنند.
 
*تقاضا بازمی‌گردد
 
عطش جهان برای نفت به‌آرامی در حال بهبود است. برداشتن محدودیت‌های ماندن در خانه به‌طور طبیعی باعث افزایش تقاضای بنزین موتور می‌شود. اما همچنان سوخت جت و دیزل در سطح بسیار ضعیف قرار دارند. حتی نیویورک، مرکز مبتلایان کرونا در حال بازگشایی اقتصادش است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:قیمت نفت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *