RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۶ تیر ۱۳۹۹
آخرین اخبار

وزارت اقتصاد متکفل تامین نود درصد منابع بودجه کل کشور است

طلب ۲۵۶ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت

سرمایه "وگردش" ۱۵ هزار میلیاردی شد

افزایش ۳۰ هزار تومانی قیمت سکه

افت ۳۲۱۱ واحدی نماگر تالار شیشه ای

درب دستگاه قضایی به روی بانک‌های متخلف بسته شد

تصویب صورت‌های مالی سال ۹۸ پست‌ بانک

تمامی فرایندهای ثبت‌نام در نظام مالیاتی الکترونیکی است

تصویب کلیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی

امکان استعلام آنلاین ضمانت‌نامه‌های بانکی فراهم شد

گیاهان دارویی وارد بورس کالا می‌شوند

دلار ۲۲هزارو ۹۵۰ تومان

عرضه اولیه زرماکارون باز هم به تاخیر افتاد

تبدیل تهدیدهای بیمه ای به فرصت

افزایش سقف انتقال وجه کارت به کارت در بانک سرمایه

زمان برگزاری مجمع بانک شهر اعلام شد

افزایش سقف خدمات مبتنی بر کارت بانکی در موسسه اعتباری ملل

استقبال اعضای صندوق قرض الحسنه شاهد از سامانه پیامکی استعلام وضعیت تسهیلات

دیدارمدیرعامل بانک آینده با شماری از مدیران ارشد بازار سرمایه

مردم به رسانه های جیبی خود اعتماد دارند

“بنو” با ۴۷ درصد رشد قیمت، بازگشایی شد

رشد ۴۹ درصدی ارزش سهام بیمه نوین در خرداد ماه

تقدیر برق منطقه ای یزد از چادرملو

طلا دوباره صعود کرد

بررسی اهداف دولت از شیوه خصوصی‌سازی

کمین کرونا برای صادرات مواد غذایی ایران

احمد فرشچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۳/۱۵کد خبر: 306979
ایستانیوز:صنایع غذایی ایران برای توسعه صادرات به عراق و افغانستان و کشورهای سی آی اس برنامه ریزی کرده اما متاسفانه همه راه ها برای رسیدن به هدف بسته شده است.
محصولات صنایع غذایی با همه گیری کرونا در ایران از ناحیه مصرف داخل ضربه نخورد. بیشتر مردم از کالای فله و آزاد به مصرف کالای بسته بندی و صنعتی روی آوردند. اما از این فصل به بعد آسیب های کرونا در این صنعت نمود می کند. صنایع غذایی ایران ظرفیت  تولید را با نگاه به صادرات دراز مدت افزایش داده است اما به دلیل چالش های ناشی از همه گیری کرونا در ارسال محصول به کشورهای مختلف، زیان می بیند. صنایع غذایی ایران برای توسعه صادرات به عراق و افغانستان و کشورهای سی آی اس  برنامه ریزی کرده اما متاسفانه همه راه ها برای رسیدن به هدف بسته شده است.
 
در کمپین نفس برای حفظ فرصت های صادراتی در بازار کشورهای همسایه تلاش کردیم. هرچند در داخل با همکاری های انجام شده و حمایت اتاق در زمینه امهال مالیات به نتیجه خوبی رسیدیم اما در مورد مرزها، عدم همکاری کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه تلاش های کمپین نفس را به نتیجه موثر نرساند. 
 
در بازار داخل هم چنان محصولات صنایع غذایی مورد استقبال مردم است و حتی درباره عرضه محصولات جدید هم مشکلی نداریم. پیشتر در مقاطعی براساس سیاست های دولت واردات بسیاری از محصولات خارجی آزاد شده بود که اکنون این محصولات در بازار عرضه نمی شود و جایگزین های داخلی دارد. تولیدکنندگان داخلی می توانند محصولات جدید را با توجه به تقاضای بازار، نیاز مردم و البته قدرت خرید خانوار تولید کنند. حضور محصولات خارجی در بازار داخل به شرکت های ایرانی ایده تولید محصولات تازه را داده است که با تقاضای مشتری داخلی سازگارتر است. برای محصولات خاص صنایع غذایی در ایران همیشه تقاضای ثابتی وجود دارد که هرچند در سال های گذشته از محل واردات تامین می شد اما اکنون از سوی صنایع داخلی پاسخ داده می شود.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *