RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

پیشنهاد فروش فقط ۲۰درصدی سهام توسط مشمولان

۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۲/۲۷کد خبر: 306349
ایستانیوز:بررسی‎ها نشان می‌دهد ارزش پرتفوی سهام عدالت ۱۹برابر شده است و با مجوز آزادسازی ۲۰درصدی نیز بخشی از هدف دولت در کمک به مردم در شرایط رکود کرونایی محقق می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ارزش پرتفوی سهام عدالت در یکی دو سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای کرده است و حتی از یکی دو هفته قبل که ارزش این پرتفو حدود 300هزار میلیارد تومان اعلام شد بازهم شاهد رشد ارزش این مجموعه سهام که اتفاقا از بهترین پر رونق ترین سهم های بازار سرمایه کشور هستند، بودیم.
 
بر اساس اعلام رسانه‌ها  ارزش روز 49 شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در پی رشد شاخص و نمادهای معاملاتی در بازار سهام در حال حاضر به 5184 هزار و 303 میلیارد ریال رسیده که رشد 19 برابری را نشان میدهد.
 
در حال حاضر دو گروه به صورت جدی بر بازار سرمایه کشور حساس شده‌اند. در یک طرف مسئولان ارشد دولتی، از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد رئیس کل بانک مرکزی به صورت جدی از بازار حمایت کرده‌اند و از سوی دیگر برخی اقتصاددانان نسبت به ترکیدن حباب بازار بورس و متضرر شدن مردم هشدار داده‌اند.
 
بررسیها نشان می‌دهد در صورت آزادسازی سهام عدالت امکان تحریک شاخص بورس وجود دارد. به این معنا که اگر امروز ارزش سهام عدالت موجود در بورس همان 400 هزار میلیارد تومان باشد در صورتی که 70 درصد متقاضیان به دنبال آزاد سازی و استفاده از روش مستقیم باشند عملا تقاضای خروج 300 هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه ایجاد می‌شود. 
 
طبق گفته وزیر اقتصاد در روزهای گذشته 90 درصد مشمولان گزینه آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند و در صورت ادامه این روند تخمین بالا میتواند به واقعیت نزدیک باشد.
 
حتی اگر یک فرمول عرضه مرحله‌ای نیز تدوین شود اگر قرار باشد این فرایند تا پایان دولت دوازدهم نیز اجرایی شود مشخصا می‌توان پیش بینی کرد که روزانه بیش از 1000 میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شود.
 
در این میان برخی کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که با توجه به ارزش بالای سهام عدالت دولت میتواند در گام اول تنها مجوز فروش 20 درصد سهام عدالت را صادر کند. بر این اساس اولا یک سیگنال مثبت به بازار سرمایه ایران که روزهای اخیر جهت گیری مشخصی نداشته است، صادر می‌شود و از سوی دیگر هدف دولت در کاهش آسیبهای اقتصادی ناشی از کرونا با آزادسازی سهام عدالت و تزریق منابع به خانوارها محقق می‌شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *