RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

کارخانه‌های چین شروع به کارکرده‌اند اما اقتصاد هنوز شکننده است

نرخ بیکاری، معضل اصلی چین است؟

۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۲/۲۷کد خبر: 306340
ایستانیوز:اقتصاد چین در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته ۶.۸ درصد کاهش‌یافته است و در حدود ۶۹۳ میلیارد یوان (۹۸ میلیارد دلار) ازدست‌داده است. درحالی‌که صندوق بین‌المللی پول هنوز انتظار دارد تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری ۱.۲ درصد رشد کند، تحلیلگران هشدار داده‌اند بهبود این کشور طولانی خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،تولید در کارخانه چین برای اولین بار بعد از شیوع ویروس کرونا در حال رشد است، اما هنوز چالش‌های اساسی برای اقتصاد این کشور وجود دارد. سی‌ان‌ان گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
طبق اطلاعات منتشرشده توسط دفتر ملی آمار چین، تولید صنعتی در ماه آوریل نسبت به سال گذشته 3.9 درصد افزایش‌یافته است. این میزان حدود 1.5 درصد بیشتر از مقداری است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند و همچنین اولین رشد بعد از ماه دسامبر محسوب می‌شود.
 
چین بعد از تعطیلی گسترده در اوایل سال جاری سعی در بازگشت به حالت عادی داشته است. این رشد مفصل را می‌توان به فشارهای سیاسی نسبت داد که پکن روی کارخانه‌ها برای ازسرگیری تولید آغاز کرده است. تحلیلگران انتظار دارند که تولید کارخانه‌ها به رشد خود ادامه دهد. چراکه سیاست‌گذاران در چین به دنبال اقدامات محرکی بیشتر هستند.
 
اما تمام آمار روز جمعه، شامل خبرهای خوب برای دومین اقتصاد بزرگ دنیا نمی‌شد. تقاضای داخلی بسیار ضعیف است. خرده‌فروشی در چین در ماه آوریل نسبت به سال قبل 7.5 درصد کاهش‌یافته است.
 
همچنین نرخ رسمی بیکاری که تعداد بیکاری در مناطق شهری را اندازه‌گیری می‌کند 6 درصد شده است که از 5.9 درصد ماه مارس بالاتر است. البته از رکورد 6.2 درصدی ماه فوریه کمتر است.
 
اما تحلیلگران معتقدند نرخ بیکاری واقعی احتمالاً دو برابر رقمی است که روز جمعه منتشرشده است. چراکه این نرخ بیکاری برای مناطق شهری است و مناطق روستایی، یعنی جایی که تعداد زیادی از 290 میلیون کارگر مهاجری که در چین کار می‌کنند را شامل نمی‌شود.
 
لیوو آیهوا، سخنگوی NBS روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت: ما باید خطرات و چالش‌ها را از زمان شیوع ویروس کرونا به‌طور کامل ارزیابی کنیم. چون ویروس کرونا همچنان در سایر نقاط جهان وجود دارد، چین هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
 
اقتصاد چین در سه ماه اول سال 2020 در مقایسه با سال گذشته 6.8 درصد کاهش‌یافته است و در حدود 693 میلیارد یوان (98 میلیارد دلار) ازدست‌داده است. درحالی‌که صندوق بین‌المللی پول هنوز انتظار دارد تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری 1.2 درصد رشد کند، تحلیلگران هشدار داده‌اند بهبود این کشور طولانی خواهد بود.
 
از طرفی گفته می‌شود بهبود کشور بسیار نابرابر خواهد بود. بخش‌هایی از اقتصاد چین که توسط مصرف‌کنندگان حرکت خواهد کرد، همچنان در تکاپو است. سقوط خرده‌فروشی همچنان نشان از فشار امور مالی خانوارها دارد.
 
همچنین ترس‌هایی وجود دارد که چین می‌تواند موج دیگری از موارد ویروس را تجربه کند. این کشور در 24 ساعت گذشته 4 مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش داده است.
 
جلسات سالانه مجلس این کشور با دو ماه تأخیر همراه بوده است و احتمالاً پکن هفته آینده اخبار اقتصادی بیشتری را منتشر خواهد کرد. دولت هنوز هدف رشد تولید ناخالص داخلی را برای سال جاری اعلام نکرده است.
 
تحلیلگران انتظار دارند اقداماتی در جهت ثابت نگه‌داشتن سطح اشتغال در اولویت اصلی اهداف سال جدید باشد. به گفته تحلیلگران یارانه‌های محلی زیادی برای ثابت نگه‌داشتن استخدام برای دستمزدها و کارخانه‌ها پرداخت‌شده است، اما به نظر می‌رسد این میزان کافی نخواهد بود.
 



برچسب‌ها:نرخ بیکاری، چین، کرونا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *