RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

تلاش عربستان برای افزایش قیمت نفت

۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۲/۲۳کد خبر: 306235
ایستانیوز:بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان روز دوشنبه اعلام کرد که تولید روزانه نفت خود را یک‌میلیون بشکه دیگر در ماه ژوئن کاهش خواهد داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عربستان سعودی متعهد شده است که کاهش تولیدات خود را عمیق‌تر کند چراکه این کشور به دنبال احیای بازار نفت خام است. سی‌ان‌ان در گزارشی به کاهش بیشتر تولید نفت عربستان پرداخته است.
 
طبق این گزارش، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان روز دوشنبه اعلام کرد که تولید روزانه نفت خود را یک‌میلیون بشکه دیگر در ماه ژوئن کاهش خواهد داد. این بالاترین رکوردی است که اوپک و روسیه در ماه آوریل برای توقف ریزش تاریخی قیمت نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا به ثبت رسانده‌اند.
 
این کار باعث می‌شود که تولید روزانه نفت عربستان سعودی به 7.5 میلیون بشکه در روز کاهش یابد که 39 درصد کمتر از میزان ماه آوریل است. زمانی که پادشانی عمداً در بحبوحه جنگ قیمت با روسیه، تولیدش را افزایش داده بود.
 
آخرین کاهش تولید توسط عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، تاکید بر فشار شدیدی است که سقوط قیمت نفت بر بودجه این کشور خاورمیانه‌ای آورده است.
 
به گفته تحلیلگران، عربستان نیازمند افزایش قیمت و تثبیت در بازار نفت است، چراکه نفت حکم دستگاه خودپرداز را برای آن بازی می‌کند.
 
عربستان برای تعادل بودجه عظیم خود به قیمت نفت بیش از دو برابر قیمت فعلی نیاز دارد. برای بودجه‌ای که شامل هزینه‌های سنگین اجتماعی و نظامی می‌شود.
 
ساعاتی قبل از اعلام جزییات درباره کاهش تولید نفت، عربستان مراحل جدیدی برای برطرف کردن کسری بودجه‌اش را اعلام کرد، ازجمله سه برابر کردن مالیات بر ارزش‌افزوده.
 
یک مقام در وزارت انرژی عربستان گفت: پادشاهی امیدوار است که این کاهش تولید اضافی کشورش، اوپک پلاس و سایر کشورهای تولیدکننده را هم به کاهش تولید داوطلبانه بیشتر نفت، تشویق کند.
 
به‌عبارت‌دیگر، برای تعادل بخشیدن به قیمت نفت باید اقدامات بیشتری انجام شود.
 
به گفته تحلیلگران، همین چند هفته پیش بود که عربستان بازار نفت را با تولید اضافی‌اش غرق کرده بود، حالا آنها کالا مواضع برعکس گرفته‌اند.
 
در پی آخرین تلاش‌های عربستان، بازار نفت به مقداری تکان خورد. نفت خام ایالات‌متحده نزدیک به 2 درصد رشد کرد و به 25.20 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی قیمت نفت باکمی تغییر 31 دلار در هر بشکه معامله شد. این میزان خیلی پایین‌تر از 80 دلار در هر بشکه است که عربستان برای تعادل بودجه‌اش به آن نیاز دارد.
 
به نظر می‌رسد تقاضا برای بنزین ایالات‌متحده کمی بهتر شده است، چراکه برخی ایالت‌ها اقتصاد خود را بازگشایی کرده‌اند. اما جهان همچنان به نفت کمتری نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا نیاز دارد. همچنین چشم‌انداز سوخت جت باوجود بحران سلامتی همچنان ضعیف است.
 
به همین دلیل عربستان سعودی در ماه ژوئن در حال کاهش بیشتر تولید نفت است. رسانه‌های این کشور همچنین اعلام کرده‌اند وزارت انرژی عربستان، آرامکو، شرکت ملی نفت این کشور را به کاهش تولید در ماه می با رضایت مشتریان خود، ترغیب کرده است. به گفته تحلیلگران این وضعیت نشان دهنده این است که جنگ قیمتی به‌طورقطع پایان‌یافته است. عربستان در حال بازگشت است، هرچقدر که طول بکشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *