RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

سیگنال دلار نهفته به بازار سکه

گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم

یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

شرط تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه

اجرای طرح جدید درجه بندی شعب در بیمه آسیا

۱۳:۸ - ۱۳۹۹/۲/۲۱کد خبر: 306156
ایستانیوز:با تصویب هیئت مدیره بیمه آسیا، طرح جدید درجه بندی شعب با هدف افزایش توان مدیریتی، بهبود فعالیت بیمه گری و ایجاد فضای رشد و رقابت سالم و هدفمند اجرا شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بنا براعلام مدیریت هماهنگی امور شعب و مناطق ، طرح مذکور که مبتنی بر ادبیات نظری و پیشینه علمی مباحث درجه بندی و ارزیابی عملکرد روزآمد می باشد طی فرآیندی مشارکتی با صاحب نظران و تجزیه و تحلیل نظرات ذینفعان انجام گرفته است
 
در این طرح از روش ها و فنون علمی و تخصصی مرتبط از قبیل پایایی ترکیبی شاخص ها، مقایسه زوجی فرآیند تحلیل شبکه ای برای توسعه مقیاس و روش های خوشه بندی برای افراز شعب به درجه های متناظر استفاده شده است.
 
این گزارش می افزاید در این طرح منحصر به فرد در صنعت بیمه درجه بندی شعب در فرایندی تخصصی و با دقت بالا تهیه شده است که براساس آن، درجه بندی بر اساس هفت مولفه و ۲۴ شاخص نهایی و با در نظر گرفتن عملکرد فعلی، ظرفیت ها و روند حرکت شعب انجام می شود.
 
براین اساس در این طرح علاوه بر درجه بندی شعب به عنوان هدف اصلی  (در پنج سطح درجه یک شاخص، درجه یک A، درجه یک B، درجه دو و درجه سه) که مبنای بسیاری از برنامه های عارضه یابی و بهبود مدیریتی قرار خواهد گرفت، به طور ویژه متضمن پیشنهادات و رسالت های مدیریتی در حوزه های ساختار سازمانی، سیاست های جبران خدمت و ارزیابی ارتقاء عملکرد کارکنان است.
 
این گزارش می افزاید، در نخستین ارزیابی شعب بر اساس طرح جدید، درجه پنج شعبه بیمه آسیا شامل شعبه قم(با درجه یک شاخص)، شعبه ابهر(با درجه یک B )و شعب شریعتی تبریز، بلوار زنجان و بلوار فرودگاه مشهد(با درجه ۲ )ارتقا پیدا کرد.
 
بر اساس این گزارش، هفت مولفه نهایی مذبورعبارتند از؛ عملکرد بیمه گری، بهره وری، عملکرد بازار، کیفیت کارکنان، کیفیت نمایندگان، عملکرد مالی و نیز سلامت اداری و مشتری مداری، که در مجموع در بردارنده ۲۴ شاخص است. از جمله این شاخص ها می توان به تولید حق بیمه، خسارت پرداختی، درصد تحقق برنامه و توازن پورتفوی در مولفه عملکرد بیمه گری اشاره کرد.
 
گفتنی است، درجه بندی جدید شعب که به صورت  دو سالانه بر اساس مقیاس موصوف انجام می شود، نه تنها ناظر بر عملکرد گذشته یا حال حاضر هر شعبه است بلکه ظرفیت های رشد آتی آن را نیز در نظر می گیرد و امکان ارتقاء سایر شعب به سطوح بالاتر (یا تنزل به سطوح پایین تر) با توجه به عملکرد شعبه در شاخص های 24 گانه وجود دارد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *