RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

معضل اجاره بها حل خواهد شد؟

رشد ۳۱ درصدی اجاره‌بها در زمستان ۹۸

۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۲/۱۶کد خبر: 305969
ایستانیوز:متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان ۱۳۹۸ برابر با ۳۱.۶ درصد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،اجاره‌ها به معضل این روزها تبدیل‌شده است. بسیاری از مردم در یکی دو ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا درآمد نداشته‌اند و حالا پرداخت اجاره‌ها دردسرساز شده است. البته برخی از صاحبان ملک سعی کرده‌اند به هر نحوی با مستأجر خود کنار بیایند و حتی شده یک ماه بی‌خیال اجاره ملکشان شوند. اما برخی دیگر هم به هر دلیلی کوتاه نیامده و به دنبال اجاره‌هایشان هستند. چند روز پیش، سخنگوی دولت از تمدید خودکار دوماهه اجاره‌نامه‌های مستأجران خبر داد. علی ربیعی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اینکه بر اساس تصمیم این ستاد، دفاتر مشاور املاک تعطیل‌شده بودند و موعد برخی قراردادهای اجاره و رهن رسیده بود بنابراین تصمیم گرفته شد سررسید قراردادهای رسمی و عادی واحدهای مسکونی در فاصله زمانی اول اسفند سال ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت سال ۱۳۹۹،‌ دو ماه دیگر با همان شرایط قبلی، تمدید شود. به گفته او چون مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در حکم قانون و الزام‌آور است بنابراین به مستأجران جریمه‌ای تعلق نمی‌گیرد و محاکم قضایی هم برای این دو ماه، ‌ رسیدگی نمی‌کنند. درباره وکالت‌نامه‌های خودرو به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی تصمیم گرفته شد مدت تعطیلات کرونایی به‌عنوان تعطیلات اجباری مانند تعطیلات رسمی محسوب شد.
گزارش‌های مختلف هم در این مدت به بیان معضل اجاره‌بهاها در دوران کرونا پرداختند. حالا مرکز آمار گزارش شاخص قیمت اجاره‌بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری برای زمستان ۹۸ منتشر کرد. بر اساس گزارش منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، در فصل زمستان ۱۳۹۸، شاخص قیمت اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد 169.3 رسید که نسبت به فصل قبل (162.8) 4.0 درصد افزایش داشته است.
 
در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان سمنان با ۷.۷ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با 0.6 درصد افزایش است. درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره‌بها در فصل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه)، 22.9 درصد است که نسبت به فصل پاییز ۱۳۹۸ (21.6 درصد)، 1.3 واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان لرستان با 35.7 درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با 9.4 درصد افزایش است. به عبارتی هزینه اجاره‌بها برای خانوارهای استان لرستان به‌طور متوسط 12.8 واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی 13.5 واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور رشد کرده است.
 
نرخ تورم چهارفصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره‌بها، برابر 23.2 درصد است. اطلاع مذکور در استان لرستان (34.2 درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (10.1 درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد.
 
متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان ۱۳۹۸ برابر با 31.6 درصد است.
 

 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:اجاره بها، تهران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *