RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

خودروسازان اولین ماه سال ۹۹ را به‌خوبی نگذرانده‌اند

وضعیت نابسامان تولید خودرو ادامه دارد

۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۲/۱۳کد خبر: 305832
ایستانیوز:تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال به ۲۴ هزار و ۹۲۲ دستگاه رسید که در مقایسه با فروردین سال گذشته ۴۲.۷ درصد افت داشته است.
به گزاش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،هفته گذشته آمار سامانه کدال نشان می‌داد که غول‌های جاده مخصوص وضعیت مناسبی در تولید خودرو در اولین ماه سال 99 نداشته‌اند. بر اساس آمار منتشرشده در این سامانه مشخص شد ایران‌خودرو و سایپا به‌عنوان دو خودروساز بزرگ کشور در فروردین‌ماه امسال مجموعاً ۲۲ هزار و ۹۹۸ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که این رقم نسبت به تولید فروردین‌ماه ۹۸ که بالغ‌بر ۳4 هزار و 108 دستگاه بود، 32.5 درصد کاهش‌یافته است؛ به‌این‌ترتیب، مجموع تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو در اولین ماه امسال به 15 هزار و 694 دستگاه و سایپا به 7304 دستگاه رسید.
 
به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد خودروسازان اولین ماه سال 99 را به‌خوبی نگذرانده‌اند. طبق دیگر گزارش‌های که امروز منتشرشده است، تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال به ۲۴ هزار و ۹۲۲ دستگاه رسید که در مقایسه با فروردین سال گذشته 42.7 درصد افت داشته است.
 
علاوه بر این در فروردین امسال تولید سواری در کشور معادل ۲۳ هزار و ۲۶۴ دستگاه بود که در مقایسه با فروردین 98 افت 43.7 درصدی را تجربه کرده است. تولید ون در فروردین امسال تنها 4 دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است.
 
*یک‌سوم کاهش تولید برای ایران‌خودرو
 
تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو طی فروردین امسال افت 29.4 درصدی داشته است. به‌طوری‌که در این ماه ۱۵ هزار و ۱۰۹ دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی به تولید رسیده است. ایران‌خودرو طی فروردین ۱۴ هزار و 924 دستگاه سواری تولید کرد که نسبت به فروردین سال گذشته ۳۰ درصد افت داشته است.
 
درعین‌حال، طی فروردین امسال ۱۸۵ دستگاه وانت توسط گروه ایران‌خودرو به تولید رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 22 برابر بوده است. ایران‌خودرو در فروردین امسال هیچ تولیدی در زمینه ون، مینی‌بوس و میدل بأس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده نداشته است.
 
*کاهش دو برابری تولید سایپا نسبت به ایران‌خودرو
 
اوضاع تولید در گروه صنعتی سایپا بدتر از ایران‌خودرو بوده است. تولید گروه صنعتی سایپا در فروردین امسال هم با افت 56.7 درصدی تولید انواع خودرو مواجه شد به‌طوری‌که در این ماه فقط ۹ هزار و ۱۱۹ دستگاه انواع خودرو توسط این خودروساز به تولید رسیده است.
 
طی اولین ماه امسال ۷ هزار و ۸۹۹ دستگاه سواری توسط گروه سایپا تولید شد که نسبت به فروردین سال گذشته 59.4 درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت تولید وانت توسط گروه سایپا با افت 23.6 درصدی به هزار و ۲۲۰ دستگاه رسید. سایپا هم مانند ایران‌خودرو، در فروردین امسال هیچ تولیدی در زمینه ون، مینی‌بوس و میدل بأس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده نداشته است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تولید خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *