RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

در هفتاد و چهارمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه بررسی شد:

ورود هشتمین شرکت صنایع شیر ایران، «غگیلا» به بازارسرمایه

۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۲/۹کد خبر: 305685
ایستانیوز:امروز و در هفتاد و چهارمین نشست خبری یک دیداریک عرضه فرابورس ایران، موضوع عرضه اولیه ۲۰ درصدی از سهام شرکت «شیر پاستوریزه پگاه گیلان» که فردا در بازار دوم فرابورس انجام می شود، توسط مدیران این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در این نشست که به دلیل گسترش شیوع کرونا به شکل آنلاین انجام شد، محمدعلی کارگر مطلق، رئیس هیات‌مدیره مجموعه صنایع شیر ایران اظهار کرد: این مجموعه بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات لبنی در کشور بوده به طوریکه در سال گذشته رکورد دار دریافت شیر خام شده است. همچنین در فروردین‌ماه سال جاری هم صنایع شیر ایران در حوزه فروش داخلی بیشترین میزان فروش را نسبت به سال‌های گذشته داشته است.
 
کارگرمطلق اعلام کرد که مجموعه صنایع شیر ایران در برنامه‌های آتی خود بنا دارد تا شرکت‌های بیشتری از این مجموعه را در بورس عرضه کند و افزود: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان هشتمین شرکت از مجموعه «صنایع شیر ایران» است که وارد بازار سرمایه می‌شود، هفت شرکت قبلی با رشد خوبی در این بازار برخوردار بوده اند و حالا این شرکت نیز با نماد «غگیلا۱» به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده محصولات لنبی استان گیلان، فردا بورسی می‌شود.   
 
وی اضافه کرد: این شرکت بالغ بر ۸۰ درصد شیر این استان را جذب می‌کند و پیش بینی می شود حجم فروش شیر در سال ۹۹ این شرکت، ۱۳۵ تن باشد، البته این رقم در سال گذشته حدود ۱۱۱ تن بوده است.   
 
سرمایه در گردش ۲۵۴ میلیارد ریالی «غگیلا»
 
در ادامه این نشست، حسن بیتا، عضو هیات مدیره شرکت «شیر پاستوریزه پگاه گیلان» با ارائه چکیده‌ای از صورت‌های مالی این شرکت در سال ۹۸ گفت: نسبت جاری این شرکت ۱.۹۴ است و جریان وجوه نقد آن که روی رقم ۸۸ میلیار ریال می‌ایستد که نشان از کارنامه مثبت این شرکت در عرصه مالی دارد.
 
وی با اشاره به افزایش احتمالی قیمت مواد اولیه لبنیاتی و شیر خام افزود: از آنجا که احتمال می‌رود در آینده با افزایش قیمت شیر خام روبه‌رو شویم، تلاش کردیم با غنی کردن انبارها و ذخیره‌سازی بهینه تا حد زیادی از صدمات این افزایش قیمت بکاهیم.
 
حسن بیتا تصریح کرد: سرمایه در حال گردش این شرکت، ۲۵۴ میلیارد ریال مثبت است و وضعیت بدهی آن به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، بدون کسری ذخیره برای سال آینده است.
 
وی تنها ریسک موجود برای این تولید این شرکت را متغییر بودن میزان تولید شیر عنوان کرد و گفت: این میزان در طول هر ماه متغییر است. با این حال تاکنون هیچ تاخیری برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران وجود نداشته است.
 
برنامه‌های آتی 
 
موسی اسماعیل زاده، مدیرعامل شرکت پگاه گیلان نیز در ادامه به برنامه های آتی این شرکت اشاره کرد و توضیح داد: ارتقای کیفیت محصولات، تولید محصولات جدید، آموزشی تخصصی پرسنل، استفاده بهینه از منابع و کنترل مصرف انرژی که بر قیمت نهایی محصولات ارتباط مستقیم دارد، برخی از این موارد هستند.  
 
وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از نهادهای دامی این شرکت وارداتی است، گفت: دریافت شیر خام از طریق دامداری های داخلی است. همچنین این مجموعه به طور مستقیم ارز دولتی استفاده نمی کند، بلکه به طور غیرمستقیم و از طریق دامداری های طرف قرارداد از مزایای آن بهره مند می‌شود.
 
اسماعیل زاده اضافه کرد: در حال حاضر واحد کشت و صنعت در این مجموعه راه اندازی شده که واحد شیری آن تا دو سال آینده با ۲۰۰ راس دام شیری راه‌اندازی می شود؛ براین اساس، شرکت پگاه گیلان آمادگی دارد تا میزان تولید خود را افزایش دهد.
 
وی تاکید کرد: محصولات مختلف این شرکت به ۱۷ کشور مختلف صادرات می شود که عمده مقصد در این خصوص به حوزه CIS اختصاص دارد که با اقبال خوبی هم مواجه شده است. در حال حاضر هم اقدامات لازم برای کسب مجوز صادرات به روسیه در سال جاری انجام شده و در این رابطه کد صادراتی IR نیز اخذ شده است.
 
چرا تعداد سهام عرضه شده کم است؟
 
در این جلسه، قاسم دارابی به عنوان نماینده کارگزاری مورد پذیرش (کارگزاری آگاه) این شرکت در بورس، در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد سهم های واگذار شده در عرضه اولیه فردا کم است، توضیح داد: هیات پذیرش فرابورس این میزان را که ۲۰ درصد از سهام شرکت و حداکثر میزان برای عرضه اولیه است را تصویب کرده است، اما به دلیل وجود تعداد بالای کدهای بورسی که هم اکنون به حدود ۲ میلیون کد رسیده است، مقدار سهمی که به هر کد تخصیص پیدا می کند، کاهش می یابد.
 
یادآوری
 
شایان ذکر است، عرضه اولیه شرکت «شیر پاستوریزه پگاه گیلان» فردا چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در بازار دوم فرابورس ایران انجام می شود. تعداد کل سهام قابل عرضه به عموم در این عرضه ۳۴ میلیون سهم است. دامنه نوسان آن ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۷ ریال و حداکثر سهمیه هر کد ۵۰ سهم است.  

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *