RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

سیگنال دلار نهفته به بازار سکه

گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم

یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

شرط تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه

کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟

افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری

روزگار مستاجران سیاه شد

قربانیان شتاب تورم تولیدکننده در آخرین ماه سال

جزئیات بیستمین جلسه حراج شمش طلا اعلام شد

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه افزایش یافت

افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد

چشم انداز بازار نفت برای ماه می و ژوئن مطلوب نیست

قیمت نفت ۱۳ درصد کاهش یافت

۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۲/۹کد خبر: 305667
ایستانیوز:تحلیلگران می‌گویند، قرارداد ماه ژوئن به دلیل اینکه سطح تقاضا بسیار پایین‌تر از سطح تولید فعلی است، رو به کاهش است و گزینه‌های ذخیره‌سازی هم محدودشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،قیمت نفت در معاملات صبح روز سه‌شنبه 13 درصد کاهش یافت. این کاهش با کاهشی که روز دوشنبه رخ داد، درمجموع نزدیک به 25 درصد می‌شود. ترس از پر شدن ذخایر جهان به‌طور مداوم وجود دارد. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI)، معیار قیمت نفت امریکا برای معامله 13 درصد یا 1.67 دلار کاهش یافت و به قیمت 11.11 دلار در هر بشکه معامله شد. در همین حال قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی قیمت نفت هم 4.4 درصد کاهش یافت و به 19.11 دلار در هر بشکه رسید.
 
روز دوشنبه، WTI 24.56 درصد یا 4.16 دلار کاهش‌یافته بود و هر بشکه به قیمت 12.78 دلار تسویه‌حساب شد. نفت خام برنت هم 6.67 درصد کاهش را تجربه کرد و به قیمت 19.99 دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد، هفته هشتم ضرر و زیان را پشت سر می‌گذارد.
 
براساس برخی تخمین‌ها، شیوع ویروس کرونا یک‌سوم تقاضای جهانی را کاهش داده است که باعث شده قیمت‌ها به پایین‌ترین حد خود برسند.
 
تحلیلگران می‌گویند، قرارداد ماه ژوئن به دلیل اینکه سطح تقاضا بسیار پایین‌تر از سطح تولید فعلی است، رو به کاهش است و گزینه‌های ذخیره‌سازی هم محدودشده است.
 
روز دوشنبه قیمت‌ها دوباره با کاهش مواجه شد، آن‌هم بعدازاینکه صندوق نفت ایالات‌متحده که میان سرمایه‌گذاران خرد محبوب محسوب می‌شود، اعلام کرد همه قراردادهای خود برای تحویل ماه ژوئن را از روز دوشنبه به نفع قراردادهای بلندمدت آغاز خواهد کرد.
 
به گفته کارشناسان این اقدام نشان از به رسمیت شناختن چشم‌انداز تیر و تار برای بخش نفت ایالات‌متحده در ماه‌های می و ژوئن دارد.
 
با کاهش تقاضا، تولیدکنندگان بیشتری اعلام کرده‌اند که تولیدشان را کاهش خواهند داد. اما برخی بر این باورند که این کاهش تولید به‌اندازه کافی سریع انجام نمی‌شود و نمی‌تواند با سقوط تقاضا برای شیوع بیماری کرونا، مبارزه کند.
 
اوایل ماه آوریل، اوپک و متحدانش موافقت خود را با کاهش تولید اعلام کردند. توافق آنها برای کاهش 9.7 میلیون بشکه نفت در روز از روز جمعه آغاز می‌شود.
 
ضرر و زیان در صنعت نفت همچنان وجود دارد. حتی اگر امریکا کاهش تولید را انجام دهد، هنوز هم انبارهای ذخیره نفتش پر هستند. البته که تولید نفت ایالات‌متحده به‌عنوان یک رکورد در سه‌ماهه اول سال 2020 با کاهش مواجه شده است.
 
برای اولین بار از سال 2017، قیمت نفت امریکا و برنت هردو با یک سرعت برای چهارمین ماه به‌طور مستقیم دچار ضرر و زیان شده‌اند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازار نفت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *