RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

چرا قیمت نفت منفی شد و چرا ممکن است دوباره این اتفاق رخ دهد؟

شمارش معکوس برای ذخایر نفتی

۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۲/۸کد خبر: 305641
ایستانیوز:صنعت نفت با وضعیت تقاضای بی‌سابقه و تخریب شغل و ثروت مواجه است. اما برخی تولیدکنندگان سه برابر قبل برای هر بشکه هزینه می‌پردازند. آن‌ها هزینه می‌کنند تا نفت را از زمین بیرون بیاورند، بعد هزینه جابه‌جایی می‌کنند و بعد هم یک هزینه برای ذخیره آن درجایی شاید حتی در داخل زمین انجام می‌دهند. این وضعیت باید متوقف شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،فشار، زمان و ذخایر پرشده کافی است تا دوباره باعث شود قیمت نفت منفی شود. سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی دلایلی که ممکن است قیمت نفت دوباره منفی شود را بررسی کرده است.
 
طبق این گزارش، هفته گذشته که قیمت معاملات آتی نفت منفی شد، تمام سرمایه‌گذاران جهان به هم ریختند و چشمشان به اخبار بود. اما اگر بار اول این ماجرا را از دست دادید، نگران نباشید، ممکن است دوباره اتفاق افتد.
 
انبارهای نفت در سرتاسر جهان به‌سرعت در حال پر شدن است. مخازن دریایی در اکثر مناطق ایالات‌متحده پرشده‌اند و در بقیه دنیا هم بازرگانان و تولیدکننده ناامید از هر منبعی برای ذخیره نفت خام استفاده می‌کنند.
 
سوپرتانکرهای نفت مانند petroleum paparazzi در سواحل مشرف‌به لس‌آنجلس با زور کنار هم جا شده‌اند؛ چه به‌عنوان ذخایر شناور و چه به‌عنوان در صف انتظار رفتن به پالایشگاه‌ها. امید این می‌رود که در ماه‌های آینده قیمت نفت بالا برود. تولیدکنندگان امیدوارند که این ذخایر را باقیمت بیشتری در آینده بفروشند. به همین دلیل فعلاً آنها را ذخیره کرده‌اند.
 
*امید چیز خوبی است
 
کاهش تولید نفت اوپک پلاس و گروه 20 از روز جمعه، اول ماه می آغاز می‌شود. اما در حال حاضر گروهی از نفت‌کش‌ها آماده هستند تا مثبت 40 میلیون بشکه نفت ذخیره‌شده را بفروشند که البته هیچ‌کس نیازی به آنها ندارد.
 
بخش اعظمی از این نفت قرار است به پالایشگاه موتیوا در تگزاس که متعلق به آرامکو عربستان است، برود، اما تولید کلی این پالایشگاه در حال حاضر 67 درصد کاهش‌یافته است و ممکن است بیشتر هم کاهش یابد، چراکه هیچ‌کس رانندگی نمی‌کند و بیشتر مردم در خانه‌مانده‌اند.
 
اگر درنهایت پالایشگاه‌ها نفت نخواهند، پس نفت هم ارزش خاصی ندارد. بنابراین اگر نفت دارید و جایی برای قرار دادن آن در اختیار ندارید، ارزش آن ممکن است منفی شود. یعنی پولی بدهید تا این نفت را از شما بخرند.
 
حال سؤال اصلی این است که چقدر زمان باقی‌مانده است تا همه ذخایر و همه مکان‌ها پر شود؟ همه مخزن‌ها، همه کشتی‌ها و همه چاه‌ها و چاله‌های زمین؟
 
بسته به اینکه شما از چه کسی سؤال کنید پاسخ می‌تواند از دو هفته تا دو ماه را در بهترین حالت شامل شود.
 
زیرساخت‌های صنعت نفت بزرگ و پیچیده و پر از افراد خلاق و هوشمند است که ممکن است بتوانند ظرفیت فعلی را از طریق نبوغ انسانی گسترش دهند. آن‌ها می‌توانند این وضعیت را به تعویق بیندازند.
 
*فشار و زمان
 
در صورت عدم بازگشت شدید تقاضا، تولید باید سریع‌تر از آنچه هست، کاهش یابد. اگر وضعیت چند هفته طول بکشد، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری هم اتفاق خواهد افتاد و تولیدکنندگان آمریکایی ممکن است مجبور شوند دوباره و به‌زودی تولید را کاهش دهند.
 
از طرفی دیگر هم دیدگاهی وجود دارد که اگر جایی برای قرار دادن نفت مازاد ندارید، مشتری هم برای خرید آن نیست، نفت را از زمین خارج نکنید.
 
این صنعت با وضعیت تقاضای بی‌سابقه و تخریب شغل و ثروت مواجه است. اما برخی تولیدکنندگان سه برابر قبل برای هر بشکه هزینه می‌پردازند. آن‌ها هزینه می‌کنند تا نفت را از زمین بیرون بیاورند، بعد هزینه جابه‌جایی می‌کنند و بعد هم یک هزینه برای ذخیره آن درجایی شاید حتی در داخل زمین انجام می‌دهند. این وضعیت باید متوقف شود یا صنعت تعطیل شود.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازار نفت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *