RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

هفته‌ای که گذشت، هفته ترس و بی‌سابقه در بازار نفت بود

ورشکستگی شرکت‌های نفتی درراه است

۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۲/۷کد خبر: 305589
ایستانیوز:با پایین آمدن قیمت‌ها، در یک نقطه خاص تولیدکنندگان مجبور هستند، تولید را متوقف کنند. تعدادی از شرکت‌ها ازجمله اکسون، شورون و کنوکو فیلیپ در حال حاضر اعلام کرده‌اند که کاهش تولید خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود این کاهش تولید در آینده بیشتر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،«ترسناک»، «باورنکردنی»، «بسیار چشمگیر»، «بی‌سابقه» و «حیوانی»؛ این‌ها کلماتی است که کارشناسان وال‌استریت برای توصیف آنچه در هفته گذشته بر نفت گذشت است، به‌کاربرده‌اند. سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی وضعیت نفت در هفته گذشته را ترسیم کرده است.
 
روز دوشنبه، برای اولین بار، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)، معیار نفت امریکا، به زیر صفر دلار رسید و منفی شد. قبل از روز دوشنبه بسیاری گمان می‌کردند، قیمت منفی برای نفت غیرممکن است. آنها فکر می‌کردند شاید قیمت‌ها تنها به صفر دلار برسد. اما قلمرو قیمت منفی غیرقابل‌تصور به نظر می‌رسید. به‌هرحال درک این مسئله مشکل است که به دیگران پول بدهید تا نفت شما را بخرند.

 

 

براساس گزارش‌ها شیوع ویروس کرونا باعث کاهش یک‌سوم از تقاضای نفت جهان شده است. این در حالی است که تولیدکنندگان همچنان به تولید نفت ادامه دادند، اما با متوقف شدن سفرهای هوایی و ماندن افراد در خانه، جایی برای مصرف نفت وجود ندارد، به‌این‌ترتیب پالایشگاه‌ها هم قطعاً نفت لازم ندارند. درنتیجه این موارد، ذخیره‌سازی در سراسر جهان چه در ساحل و چه در خارج از ساحل به‌سرعت در حال پر شدن است. تحلیلگران درباره پر شدن ذخایر نفتی هم هشدار داده بودند.

قراردادی که در قلمرو منفی قرار گرفت برای قراردادهای تحویل ماه می‌بود. انتظار نمی‌رود که تقاضا حالا حالاها افزایش یابد و بنابراین هیچ جایی برای نگه‌داشتن نفت‌های تولیدشده وجود ندارد. بااین‌حال وجود قیمت منفی کاملاً بی‌سابقه نیست. به‌عنوان‌مثال گاز طبیعی درگذشته زمانی زیر صفر دلار دادوستد می‌شد.

در همین زمینه معامله گران هشدار داده بودند که پر شدن ذخایر نفت باعث می‌شود قیمت‌ها به طرز چشمگیری کاهش یابد. اما بااین‌وجود تماشای قیمت منفی نفت در روز دوشنبه بازهم تکان‌دهنده بود.

کاهش تقریباً 20 درصدی قیمت نفت در این هفته قابل‌توجه بود، چراکه تنها چند روز قبل از این سقوط قیمت‌ها، اوپک و متحدانش به توافق تاریخی برای کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه‌ای در روز رسیده بودند. این میزان تقریباً 10 درصد از عرضه جهانی است. همین مسئله برای ترس از سرمایه‌گذاری کافی است.

با پایین آمدن قیمت‌ها، در یک نقطه خاص تولیدکنندگان مجبور هستند، تولید را متوقف کنند. تعدادی از شرکت‌ها ازجمله اکسون، شورون و کنوکو فیلیپ در حال حاضر اعلام کرده‌اند که کاهش تولید خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود این کاهش تولید در آینده بیشتر شود.

عواقب این ماجرا می‌تواند برای شرکت‌های آمریکایی شدیدتر باشد.، چراکه استخراج نفت شیل و از زمین سخت است و بنابراین تولید آن گران تمام می‌شود. از طرفی این شرکت‌ها به‌طورمعمول با بدهی مواجه هستند، به این معنی که مشکلات سیستم مالی آنها افزایش خواهد یافت. به گفته تحلیلگران، بانک‌ها ارتباط زیادی با نفت دارند.

Whiting Petroleum یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی، اوایل این ماه به‌عنوان اولین شرکت اعلام ورشکستگی کرد. تحلیلگران هشدار داده‌اند که موارد بیشتری از ورشکستگی درراه است.

 

 

 




برچسب‌ها:شرکت‌های نفتی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *