RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

صدها شرکت نفتی آمریکایی ممکن است ورشکسته شوند

قیمت نفت منفی شد

۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۲/۲کد خبر: 305411
ایستانیوز:طبق گزارش موسسه Rystad Energy در یک محیط نفتی ۲۰ دلاری ۵۳۳ شرکت اکتشاف و تولید نفت امریکا تا پایان سال ۲۰۲۱ ورشکسته خواهند شد. طبق تخمین این شرکت باقیمت نفت ۱۰ دلاری تعداد این شرکت‌های ورشکسته به ۱۱۰۰ عدد خواهد رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،صنعت نفت امریکا با روز قیامت روبه‌رو شده است. شیوع ویروس کرونا باعث شده است که تقاضای نفت آن‌قدر سریع کاهش یابد که تمام مکان‌های ذخیره نفت جهان هم پر شوند. در همین زمان، روسیه و عربستان جهان را باعرضه اضافی اشباع کرده‌اند. حالا وضعیتی خارق‌العاده در بازار نفت رخ‌داده است. قیمت نفت امریکا منفی شده است. سی‌ان‌ان گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، این وضعیت باعث شده که قیمت نفت به سطحی سقوط کند که شرکت‌های نفتی شیل آمریکا دیگر نتوانند پولی درآورند.
 
نفت خام امریکا برای تحویل ماه می روز دوشنبه منفی شد، اتفاقی که از زمان شروع به کار معاملات آتی نفت در بورس کالای نیویورک در سال 1983 رخ نداده بود. این وضعیت بدترین روز در بازار نفت را ثبت کرد.
 
قیمت نفت خام ایالات‌متحده برای تحویل ماه ژوئن هنوز معادل 20 دلار در هر بشکه فروخته‌ می‌شود، اما همین رقم هم فاجعه‌بار است.
 
آتم ابراموف، رئیس تحقیقات شیل در موسسه Rystad Energy می‌گوید: قیمت 30 دلار در هر بشکه هم در حال حاضر کاملاً بد است، اما وقتی قیمت به 20 دلار و 10 دلار می‌رسد، این‌یک کابوس واقعی است.
 
این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های نفتی حتی در زمان‌های خوب بازهم بدهی‌های زیادی دارند، برخی از آنها قادر به زنده ماندن بعدازاین رکود تاریخی نخواهند بود.
 
طبق گزارش موسسه Rystad Energy در یک محیط نفتی 20 دلاری 533 شرکت اکتشاف و تولید نفت امریکا تا پایان سال 2021 ورشکسته خواهند شد. طبق تخمین این شرکت باقیمت نفت 10 دلاری تعداد این شرکت‌های ورشکسته به 1100 عدد خواهد رسید.
 

 

 

 

*اوپک نتوانست به وحشت بازار پایان دهد

خیره‌کننده‌ترین قسمت رکورد در کاهش قیمت نفت این است که بعد از مداخله رئیس‌جمهوری امریکا، روسیه و عربستان توافق کردند که به جنگ قیمتی خود پایان دهند. اوپک پلاس هم موافقت کرد که تولید نفت را با یک رکورد دیگر کاهش دهد.

ترامپ گفته بود که توافق اوپک پلاس موجب حفظ مشاغل بی‌شمار و ثبات در بازار نفت می‌شود. ترامپ 12 آوریل در توییتی نوشت: این اقدام باعث می‌شود هزاران شغل انرژی در ایالات‌متحده حفظ شود. می‌خواهم از شما تشکر کنم و تبریک بگویم.

 

قیمت نفت همین‌طور در حال کاهش است، چراکه کاهش تولید تا ماه می آغاز نخواهد شد. تقاضا هم همین‌طور رو به کاهش است، چراکه جت‌ها، اتومبیل‌ها و کارخانه‌ها به دلیل ویروس کرونا تعطیل هستند یا فعالیتشان کاهش‌یافته است.

امید در صنعت نفت این است که قیمت‌های منفی روز دوشنبه تا حدودی باعث ایجاد عقد قراردادهای آتی باشد. اما همچنین نگرانی که جایی برای ذخیره نفت تحویل داده‌شده در ماه می وجود ندارد، باقی‌مانده است.

بااین‌حال قراردادهای ماه ژوئن تنها حدود 10 درصد کاهش‌یافته و به قیمت 22 دلار در هر بشکه رسیده است. نفت خام برنت، معیار جهانی قیمت نفت هم فقط 5 درصد کاهش‌یافته و به قیمت 26.50 دلار در هر بشکه معامله‌شد.

به گفته کارشناسان، شرکت‌های زیادی از این رکود جان سالم به درنمی‌برند و این‌یکی از بدترین رکوردهای کاهش قیمت نفت بوده است.

 


خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:قیمت نفت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *