RSS
امروز شنبه ، ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
آخرین اخبار

جهش تولید با حذف معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی

پیشنهاد وزارت کشاورزی برای عرضه ذرت و جو در بورس کالا

سرمایه بانک کشاورزی ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

درس‌های کرونا برای بانکها

افت نامحسوس دلار در معاملات پنجشنبه

دلیل نوسان در بازار سکه و طلا+ قیمت

چشم‌انداز روند معاملات بورس در سال ۹۹

اعطای کارت اعتباری یک و دو میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر

کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی به ایران

بدهکارترین کشورهای جهان

پولدارترین افراد دنیا به تفکیک کشور

روند افزایشی طلا معکوس شد

ساعت کاری بانک آینده از ۱۶ تا ۲۱ فروردین‌

دستورالعمل تمدید بیمه شخص ثالث بیمه سینا ابلاغ شد

ادامه جشنواره بیشتراکنش به زمان دیگری موکول شد

احتمال تجدید ساختار بانک‌ها با فشار مضاعف کرونا

آمادگی شعب خارجی بانک ملی برای جمع آوری کمک های خیران

پیش‌بینی سال۹۹بورس: هراس از سقوط

طلا در سال ۹۸ بازار نسبتاً آرامی داشت

اقتصاد ایران چشم به تحولات بازار ارز دارد

صنعت بیمه با خطرهایی مواجه است

بانک‌ها از ارتباطات بین‌المللی بازمانده‌اند

تولید ناخالص داخلی در دهه ۹۰ رشد نمی‌کند؟

۱۰ میلیارد دلار برای رفع مشکلات کسب‌وکارها در نظر گرفتیم

جهانگیری: تمرکز دولت تامین منابع ارزی و ریالی است

نارضایتی کاربران از افت کیفیت و سرعت اینترنت

شاتل هم کم فروشی می کند

۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱/۵کد خبر: ۳۰۲۵۷۷
ایستانیوز:بسیاری از کاربران اینترنت در روزهای اخیر با مشکل قطع و وصلی و سرعت پایین این سرویس مواجه هستند اما نائب رئیس هیئت مدیره شرکت زیرساخت می گوید که اشکالی در شبکه ارتباطی کشور مشاهده نمی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، وضعیت سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت طی یک ماه گذشته با مشکلات بسیاری همراه بوده است و به دلیل افزایش دو برابری مصرف نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا و ناچاری کاربران به خانه نشینی، شاهد اختلال در کیفیت این سرویس هستیم.
 
وزارت ارتباطات از افزایش مصرف ۱۰۰ درصد اینترنت خانگی و ۴۰ درصدی حجم اینترنت موبایل طی دو هفته پایانی سال و با توجه به افزایش مصرف، به دلیل دورکاری و خانه نشینی مردم در بحران کرونا خبر داده است.
 
با این وجود به رغم اعلام افزایش ظرفیت شبکه از سوی وزارت ارتباطات، طی چند روز گذشته، وضعیت دسترسی به اینترنت مورد رضایت بسیاری از کاربران نیست و با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
 
وعده ارائه اینترنت خوب محقق نشد
 
۲۶ اسفندماه ۹۸ وزیر ارتباطات از آماده سازی شبکه ارتباطی برای ایام نوروز ۹۹ با پیش بینی افزایش مصرف در این ایام خبر داد و اعلام کرد که «۱۴۰۰ گیگابیت به ظرفیت هسته شبکه IP زیرساخت افزوده شده است.»
 
وی گفت: پهنای باند ارتباطات بین الملل در ۲ هفته منتهی به پایان اسفندماه ۲۰ درصد و پهنای باند ارتباطات داخلی ۶۰ درصد رشد داشته است.
 
در همین حال حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در گفتگو با  مهر، اعلام کرده بود که «تمامی تلاشمان این است که کیفیت اینترنت و ارتباطات را برای ایام عید نوروز بهبود دهیم. در ایام تعطیلات نوروز از شبکه ارتباطی کشور مراقبت کرده و هر منطقه‌ای که با مشکل و تراکم شبکه مواجه شد، مشکل را به سرعت برطرف کنیم.»
 
وی افزود: «افت کیفی اینترنت توسط اپراتورها عمدی نیست و هیچ اپراتوری کیفیت سرویس خود را کاهش نداده است. تمامی اپراتورها تلاششان این است که بهترین کیفیت را در اختیار کاربرانشان قرار دهند و در حال مدیریت شرایط هستند.»
 
فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه رگولاتوری به صورت مرتب در حال بررسی کیفیت ارائه خدمات است، گفته بود: «کیفیت اینترنت در شرایط فعلی به دلیل مصرف بیش از حد کاربران تغییر کرده است و به رغم همه تلاش‌ها و افزایش ظرفیت صورت گرفته، اما همچنان کیفیت اینترنت به قبل از شرایط کرونایی نرسیده است.»
 
تست سرعت اینترنت، کاهش کیفیت را نشان می‌دهد
 
با این وجود اما طی ۵ روز نخست تعطیلات عید ۹۹ کاربران اینترنت ثابت و موبایل از دریافت سرویس رضایت ندارند و تست‌های انجام شده در سامانه «نت سنج پلاس» وزارت ارتباطات و سامانه «اسپیدتست اکلا» توسط برخی کاربران نشان می‌دهد که کیفیت سرویس با آنچه که انتظار می‌رفت، متفاوت است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *