RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

پیش‌بینی اتمام اصلاح بازار سهام و بهبود معاملات در روزهای پیش‌رو

۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵کد خبر: 302383
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل اصلاح صورت گرفته در شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها پیش‌بینی می‌شود معاملات بازار سهام طی چند روز پیش‌رو به تعادل رسیده و شاهد بهبود قیمت‌ها نیز باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رضا رنجکش  با اشاره به افت بیش از ۵۰ هزار واحدی شاخص بورس در چهار روز معاملاتی گذشته گفت: هر چند که به‌صورت سنتی در چند روز باقی‌مانده به پایان سال به دلایل مختلف از جمله موعد تسویه اعتباری کارگزاری‌ها و ترجیح برخی سهامداران بویژه حقوقی‌ها به نقد کردن و فروش سهام، شاهد فشار عرضه هستیم، اما باید به این مولفه شناسایی سود توسط برخی معامله‌گران و البته اصلاح شاخص بورس و قیمت‌ها را نیز اضافه کرد.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته به این موارد باید عدم‌ثبات در سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های متولیان بازار سرمایه از جمله تغییر یک‌شبه دامنه نوسان و لغو آن و سردرگمی سهامداران در خصوص تصمیمات اتخاذ شده و عدم‌ثبات قوانین و مقررات و همچنین دستورالعمل‌ها را هم اضافه کرد.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر نوسانات قیمت جهانی نفت و کامودیتی‌ها و همچنین نوسانات شدید بورس‌های جهانی نیز از دیگر عواملی هستند که موجب شده تا این روزها ثبات و روند صعودی را در معاملات بازار سهام کشور شاهد نباشیم.
 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اثرپذیری بازار سهام از ویروس کرونا گفت: این ویروس دستکم یک ماه است که در کشور وجود دارد و اگر قرار بود بازار سهام به کرونا واکنش نشان دهد تا کنون این اتفاق افتاده بود، که البته به دلیل حجم بالای نقدینگی این واکنش تا حدودی کم و بی‌اثر بوده است. اما نکته مهم حواشی ناشی از ویروس کرونا است؛ به‌طوری که شایعه تعطیلی و قرنطینه کردن شهرها در روز گذشته موجب شد تا شاهد بروز رفتارهای هیجانی در بازار سهام باشیم.
 
وی در توصیه به سهامداران اذعان داشت: معامله‌گران همان‌طور که نباید از خود رفتارهای هیجانی در خرید سهام نشان دهند، نباید در فروش سهام نیز هیجانی عمل کنند. بنابراین باید به مسایل بنیادی شرکت‌ها، تولید و گزارش‌های آنها نیز دقت کرده و با دلیل و منطق اقدام به خرید و فروش سهام کنند.
 
به گزارش ایبنا ،این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که طی چند روز گذشته به دلیل اصلاح صورت گرفته در شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها گفت: بنظر می‌رسد طی چند روز پیش‌رو معاملات بازار سهام به تعادل رسیده و شاهد بهبود قیمت‌ها نیز باشیم.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازار سهام
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *