RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

فروش ۱۷۰ هزار میلیارد ریال بیمه دی در ۱۴۰۳

اصلاح اساسنامه بیمه ملت به تصویب سهامداران رسید

عملکرد بانک ها در بخش مسکن فاجعه‌بار است!

سهام آبی و قرمزها عرضه می‌شود

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از بیمه دی

صندوق طلای تابان تمدن با نماد تابش در میان ۵ صندوق برتر بازار سرمایه

دستاوردهای جدید در کنترل شدت، علائم و شیوع کرونا

۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۶کد خبر: 301704
ایستانیوز:با ادامه روند شیوع ویروس جدید کرونا در چین و سراسر جهان، کارشناسان شدت این بیماری، نحوه گسترش آن در میان بیماران و چگونگی انتشار آن را در مکان‌های سربسته مانند بیمارستان‌ها بهتر کنترل می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،با ادامه روند شیوع ویروس جدید کرونا در چین و سراسر جهان، کارشناسان شدت این بیماری، نحوه گسترش آن در میان بیماران و چگونگی انتشار آن را در مکان‌های سربسته مانند بیمارستان‌ها بهتر کنترل می‌کنند.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس نیوز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کمتر از دو درصد از مواردی که براثر آلودگی با ویروس کرونا بیمار شده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند که اغلب بر اثر نارسایی چند اندام در افراد مسن و افرادی بوده است که وضعیت بهداشتی ضعیفی داشته‌اند.
 
همچنین به گفته محققان، بیمارانی که به دلیل پنومونی ۲۰۱۹-nCoV  در بیمارستان بستری شدند، علائم زیادی را نشان دادند، به‌طوری‌که همه این بیماران به غیر از دو نفر از آنها تب داشتند، ۷۰ درصد احساس خستگی می‌کردند، ۶۰ درصد سرفه خشک داشتند، ۳۵ درصد درد عضله را تجربه کردند و ۳۱ درصد هم مشکل تنفسی داشتند. شمار اندکی از این بیماران نیز سردرد، خس‌خس سینه، استفراغ، اسهال و درد شکمی را گزارش دادند. همچنین ۱۰ درصد از بیماران قبل از بروز تب و تنگی نفس، یک یا دو روز اسهال و حالت تهوع داشتند.
 
اکثر بیماران با خدمات دریافتی روبه‌بهبود می‌روند
 
در همین حال، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته و استفاده از روش‌های مدرن تشخیصی و درمانی، اکثر بیماران با خدمات دریافتی روبه‌بهبود می‌روند که این موضوع نوید بسیار خوبی برای مردم است.
 
دکتر محمدمهدی گویا در نشست خبری بیماری کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری افزود: تجربه‌ای که در بیمارستان مسیح دانشوری در همین مدت کوتاه به وجود آمده است، می‌تواند مورد استفاده سایر کشورهای دنیا قرار گیرد.
 
وی اضافه کرد: از زمانی که امکانات تشخیص (دوشنبه هفته گذشته) این بیماری را در اختیار گرفتیم تابه‌حال بیش از ۱۷۰۰ آزمایش در پنج آزمایشگاه تخصصی انجام شده که یکی از آن‌ها آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح دانشوری است.
 
گویا افزود: شاید باورکردنی نباشد که به‌طور متوسط هر آزمایشگاهی روزانه حدود ۳۰۰ آزمایش پیچیده تخصصی انجام داده‌اند که در نوع خودش بی‌نظیر است.
 
80 درصد افراد خودبه‌خود خوب می‌شوند
 
 افزون بر این، یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه، حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا خودبه‌خود خوب می‌شوند یا افراد بدون علامت هستند، گفت: ۲۰ درصد افراد، بیماری شدیدتر پیدا می‌کنند و مجبور می‌شوند در بیمارستان بستری شوند.
 
دکتر پیام طبرسی در جمع خبرنگاران در بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه چرخه انتقال ویروس کرونا باید قطع شود، گفت: چرخه انتقال این ویروس شامل دست دادن، روبوسی و حضور در مجامع شلوغ و پرازدحام است که باید از آن‌ها خودداری شود.
 
این متخصص عفونی افزود: شستن دست با آب و صابون و ماندن افراد مریض در خانه راهکار مناسبی برای پیشگیری و کنترل این بیماری است.
 
وی ادامه داد: با این کار می‌توان جلوی چرخه انتقال بیماری را گرفت و مراقبت از بیماران بسیار راحت‌تر انجام خواهد شد تا آنان مداوا پیدا کنند.
 
طبرسی تصریح کرد: دوره کمون بیماری ۳ تا ۱۴ روز است و در این دوره ممکن است بیماری انتقال پیدا کند.
 
وی تب و سرفه را از مهم‌ترین علامت این بیماری برشمرد و گفت: علائم دیگری مانند درد بدن، تنگی نفس و اسهال، گلودرد، آب‌ریزش‌بینی به یک درجاتی در این بیماران دیده می‌شود. در مراحل انتهایی درصدی ممکن است دچار تنگی نفس شوند.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ۵۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان مسیح دانشوری روبه بهبودی هستند، درصدی هم بیماری‌شان وخیم است و در بخش سی سی یو این مرکز درمانی بستری هستند و تعدادی هم جان خود را از دست دادند.
 
طبرسی افزود: مهار اپیدمی بیماری کرونا تنها به‌وسیله وزارت بهداشت امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل کمک همه مردم را می‌طلبد.
 
سطوح بی‌جان ناقل کرونا
 
بر اساس گزارش‌ پزشکان دقیقاً مشخص نیست که کروناویروس تا چه مدت می‌تواند روی سطوح و اشیایی که پتانسیل آلوده کردن افراد را دارند، باقی بماند. اما برخی محققان با مطالعه رفتار سایر کروناویروس‌ها به سرنخ‌هایی در این باره دست پیدا کرده‌اند.
 
بر اساس نتایج تحقیقاتی که اوایل ماه جاری میلادی در نشریه Hospital Infection منتشر شد، این کروناویروس‌ها تا ۹ روز بر روی سطوح بی‌جان از جمله سطوح فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی ضدعفونی نشده باقی می‌مانند.
 
به استناد نتایج این مطالعه، تمیز کردن این سطوح با شوینده‌ها و محصولات ضدعفونی‌کننده رایج خانگی می‌تواند تغییر ایجاد کند. این کروناویروس‌ها را می‌توان با اتانول ۶۲ تا ۷۱ درصد، هیدروژن پراکسید ۰.۵ درصد، آب ژاول ۰.۱ درصد و یا سفیدکننده در عرض یک دقیقه به طور مؤثر غیرفعال کرد.
 
این مطالعه جدید شامل تجزیه‌وتحلیل ۲۲ مطالعه قبلی منتشرشده در مورد کروناویروس‌ها بود که محققان امیدوارند بتواند به شناخت بیشتر کروناویروس جدید کووید-۱۹ کمک کند.
 
برچسب‌ها:کرونا ویروس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *