RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بارش برف تا ۳۰ سانتی‌متر و باران تا ۶۰ میلمتر در روزهای آینده‌

۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹کد خبر: ۳۰۱۴۵۸
ایستانیوز:مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه ‌بارش برف در جنوب آذربایجان غربی ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و روز پنجشنبه بارش باران در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و شمال غرب فارس حداکثر ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: از اواخر وقت امروز به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب کشور، در این مناطق بارش پراکنده آغاز می‌شود.
 
وی افزود: روز چهارشنبه با تقویت و گسترش فعالیت سامانه مذکور، در دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، غرب کشور و دامنه‌های زاگرس شمالی، بارش برف و باران خواهیم داشت. 
 
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب‌غرب بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های زنجان، تهران، البرز و قزوین بارش خفیف و پراکنده خواهیم داشت. 
 
ضیائیان افزود: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی مذکور تقویت می‌شود و نیمه غربی کشور، سواحل خزر و دامنه‌های البرز را دربرمی‌گیرد و به تدریج وارد شمال‌شرق کشور نیز می‌شود. 
 
وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه بیشترین بارش‌ها در شرق لرستان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، شرق خوزستان، همدان و زنجان به صورت برف و باران خواهد بود. 
 
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین روز پنج‌شنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 
 
ضیائیان افزود: روز پنج‌شنبه در جنوب غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از جنوب کشور دمای هوا بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.
 
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: بعدازظهر پنج‌شنبه تا روز جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.
 
وی گفت: روز جمعه این سامانه بارشی فقط در البرز شرقی و شمال‌شرق کشور فعال خواهد بود و از صبح شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت تا بعدازظهر شنبه که سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور خواهد شد. 
 
* میزان بارش برف و باران در شهر‌ها 
 
ضیائیان ‌در تشریح میزان بارش‌‌ها اظهار داشت: روز چهارشنبه ‌بارش برف در جنوب آذربایجان غربی حداکثر 15 تا 30 سانتی‌متر و در نیمه غربی آذربایجان شرقی، ارتفاعات چهارمحال بختیاری و شمال کردستان حداکثر 10 تا 15 سانتی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه باران و وزش باد شدید در شمال خوزستان، جنوب لرستان، چهار محال بختیاری ‌حداکثر 15 تا 30 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.
 
ضیائیان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه هفته جاری ‌بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شمال شرق خوزستان حداکثر 30 تا 50 میلی‌متر و در قزوین‌، البرز، تهران و ارتفاعات استان‌های سمنان، گیلان، لرستان و مازندران ‌حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر و در غرب استان مرکزی، همدان، زنجان، کردستان  حداکثر 10 تا 20 میلی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین پنج‌شنبه بارش باران گاهی رعد وبرق‌ در خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و شمال غرب فارس ‌حداکثر 40 تا 60 میلی‌متر و در ایلام و کرمانشاه ‌حداکثر 15 تا 25 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.
 
وی اظهار کرد: روز جمعه دوم اسفند ‌ در مناطق سردسیر استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان بارش برف حداکثر 20 تا 30 سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.
 
* آسمان تهران روز جمعه نیمه‌ابری است
 
ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری پیش‌بینی می‌شود و فرداشب بارش خفیف باران در تهران خواهیم داشت، اما روز پنج‌شنبه در برخی ساعات بارش باران در تهران پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 12 و 7 درجه خواهد بود. 
 
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *