RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

استفاده از رمز پویا به کسب و کارهای اینترنتی آسیب می زند؟

با رمز پویا تراکنش های اینترنتی کاهش پیدا کرد

۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸کد خبر: 301411
ایستانیوز:«مرحله دوم اجرای طرح رمز پویا مبنی بر حذف رمز دوم ثابت، همزمان با اعمال معافیت برای تراکنش‌ها با مجموع مبالغ تا سقف یک میلیون ریال به صورت روزانه، از روز ۸ تا ۲۳ بهمن‌ماه بصورت تدریجی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری، با نظارت و اهتمام بانک مرکزی اجرا شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،واقعیت این است که رمز پویا برای امنیت بیشتر و جلوگیری از هک و کلاهبرداری از مشتریان راه اندازی شد. اما وضعیت در حال حاضر به گونه ای رقم خورده که استفاده از آن سخت و طاقت فرسا شده و برای بسیاری از کاربران غیرممکن است. این در حالی است که مشکلات فنی هم در سیستم جدید وجود دارد. در کنار مردمی که نمی توانند در خرید های اینترنتی‌هایشان از رمز دوم پویا استفاده کنند، این صاحبان کسب و کارهای خرید و فروش آنلاین و اینترنتی هستند که دچار ضرر و زیان می شوند.
 
رمز پویا به طنز شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. کاربری در توییتر نوشته بود: «امنیت رمز پویا به حدی است که دیگر خودمان هم نمی توانیم از حسابمان استفاده کنیم.» کاربر دیگری هم مدعی شد که با وجود اینکه مهندس نرم افزار است و شبکه طراحی می کند، اما از پس رمز پویای بانک ملی برنیامده است. در کنار طنزی که در این باره رخ داده است، واقعیت کاهش استفاده از خرید اینترنتی است که رخ داده است.
 
طی این مدت، کاربران زیادی به دلیل مراحل پیچیده و سخت ترجیح داده اند دیگر پرداخت اینترنتی انجام ندهند یا به جایش از پول نقد یا دستگاه کارت خوان سیار استفاده کنند.
 
با این حال امروز بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد که مشکلات فنی رمز دوم پویا در بانک‌ها رفع شده است. این اطلاعیه نوشت: «مرحله دوم اجرای طرح رمز پویا مبنی بر حذف رمز دوم ثابت، همزمان با اعمال معافیت برای تراکنش‌ها با مجموع مبالغ تا سقف یک میلیون ریال به صورت روزانه، از روز ۸ تا ۲۳ بهمن‌ماه بصورت تدریجی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری، با نظارت و اهتمام بانک مرکزی اجرا شد. با الزامی‌شدن استفاده از رمز پویا برای تراکنش‌های بالای ١٠٠ هزار تومان، همزمان با اجرای طرح در بانک‌های کشور، افت ناچیزی در برخی تراکنش‌های اینترنتی دیده شد. این بانک ضمن بررسی دقیق وضعیت شبکه پرداخت و بانکی کشور، طی هماهنگی با بانک‌ها، اقدامات اصلاحی را برای رفع کاستی‌های موجود در برخی بانک‌ها آغاز کرد. طی روزهای آتی نیز با پیگیری و توجه بیشتر مشتریان عزیز شاهد بهبود شرایط خواهیم بود. بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای شناسایی و رفع موانع اجرایی در برخی بانک‌ها به انجام خواهد رساند.»
 
با این حال به نظر می رسد مشکلات رمز پویا همچنان پابرجاست و نه سیستم بانکی کاملا با آن منطبق شده است و نه مردم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *