RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بیش از ۶۶ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند

کرونا، بهره وری در چین را متوقف کرده است

۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷کد خبر: 301317
ایستانیوز:اقتصاددانان درباره رکود تکنیکال در چین که از کاهش و توقف بهره وری در سرتاسر این کشور ناشی می شود، هشدار داده اند. دولت چین به مردم دستور داده است که در خانه بمانند، همین مساله بهره وری را تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،روز شنبه، وزیر امور خارجه چین اعلام کرد، اقتصاد چین، دومین اقتصاد برتر جهان، در زمان شیوع ویروس کشنده کرونا، قوی ظاهر شده است. حتی اگر تعداد مبتلایان به این ویروس از 66 هزار نفر گذشته باشد. سی ان بی سی گزارشی درباره اقتصاد چین بعد از ویروس کرونا منتشر کرده است.
 
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما مطمئنیم که چین در مقابله با این بیماری قوی ظاهر شده است. تقاضای مصرف کننده و پتانسیل رشد با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد و چین از رشد اقتصادی و اجتماعی پایدار برخوردار خواهد بود.
 
او اضافه کرد: اقتصاد چین برای غلبه بر همه خطرات و چالش ها موقعیت مناسبی دارد. اصول پایه و اساس رشد اقتصادی سالم تغییری نکرده و نخواهد کرد.
 
ویروس کرونا، بیش از 1500 نفر را در سرتاسر دنیا کشته و بیش از 66400 نفر را مبتلا کرده است. اکثریب قریب به اتفاق مبتلایان در چین بوده اند. از زمان شیوع این بیماری مرگبار، وانگ یی، اولین مقام ارشد چینی است که به خارج از این کشور سفر کرده است.
 
در همین حین، یک مرگ دیگر خارج از چین هم اتفاق افتاده است. یک توریست مسن چینی که در اواخر ژانویه در فرانسه بستری شده بود، درگذشت. روز شنبه، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد، شهروندان امریکایی که در کشتی مسافرتی Diamond Princess که در سواحل ژاپن قرنطینه شده بودند و بزرگترین دسته افراد آلوده خارج از چین را تشکیل می دادند، تخلیه شدند. این تخلیه با 285 مورد مبتلای تایید شده از 3500 مسافر و خدمه همراه بوده است.
 
اقتصاددانان درباره رکود تکنیکال در چین که از کاهش و توقف بهره وری در سرتاسر این کشور ناشی می شود، هشدار داده اند. دولت چین به مردم دستور داده است که در خانه بمانند، همین مساله بهره وری را تحت تاثیر قرار داده است.
 
بیش از 20 استان متاثر از ویروس چین، سال گذشته بیش از 80 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل داده است. دولت مجبور شده است گام به گام برای کمک اقتصادی تلاش کند. بانک خلق چین اعلام کرده است که 300 میلیارد یوان وام کم هزینه به بانک ها برای دادن وام به مشاغل آسیب دیده از ویروس در نظر گرفته است. چندین دولت شهری و استانی هم اقدامات لازم برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط انجام داده اند.
 
در حالی که بیشتر موارد کرونا در سرزمین اصلی چین اتفاق افتاده است، اما این ویروس در ژاپن، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام، فیلیپین، هند،‌سنگاپور، نپال، هنگ کنگ، ماکائو، کامبوج، مالزی، سریلانکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ‌روسیه، اسپانیا، بلژیک، فنلاند،‌ سوئد، استرالیا، کانادا، امارات متحده عربی، ایالات متحده و انگلستان شناسایی شده است.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *