RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

پیش‌بینی تداوم روزهای پُررونق و مثبت بورس

۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳کد خبر: 301219
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که روزهای پُررونق بورس ادامه یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی انارکی  با اشاره به اینکه به دلیل نقدینگی خوبی که در بازار سهام وجود دارد، اصلاح قیمت‌ها و شاخص بورس جای نگرانی ندارد، گفت: این حجم از نقدینگی موجب می‌شود تا روزهای مثبت و متعادل این بازار تا پایان امسال و حتی سال آینده ادامه‌دار باشد.
 
وضعیت کنونی بازار سرمایه به‌گونه‌ای است که به دلیل ورود نقدینگی زیاد به این بازار، این روزها شاهد گردش نقدینگی در صنایع و گروه‌های مختلف هستیم و همین عامل نیز موجب شده تا رشد و رونق معاملات در تمامی گروه‌ها و نمادهای معاملاتی اتفاق بیفتد.
 
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که ورود نقدینگی زیاد به بازار سهام موجب بزرگ شدن این بازار شده است، افزود: البته این موضوع به این معنی نیست که سهامداران بدون توجه به مسایل بنیادی شرکت‌ها و تولید و گزارش‌های آنها اقدام به دادوستد سهام شرکت‌های مختلف کنند.
 
وی اضافه کرد: این در حالی است که همواره به سهامداران و سرمایه‌گذاران به ویژه تازه‌واردان به بازار سهام توصیه می‌شود که علاوه بر توجه به مسایل بنیادی شرکت‌ها به‌صورت غیرمستقیم در بازار سهام سرمایه‌گذار کنند و از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این راستا بهره ببرند.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به نقدینگی خوبی که در بازار سهام وجود دارد، یکدیگر شاهد اصلاح قیمت سهام و شاخص بورس به معنای منفی شدن این روند نیستیم، بلکه حجم بالای نقدینگی موجود در بازار سرمایه موجب شده تا اصلاح این بازار خود را به‎ صورت آهسته شدن روند رو به رشد شاخص و قیمت‌ها نمایان کند.
 
وی گفت: یکی از آرزوهای دیرینه فعالان اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاران بازار سهام، ورود نقدینگی و جریان آن به سمت و سوی بازار سهام و به اصطلاح بورس‌محور شدن اقتصاد کشور بوده است که خوشبختانه در سال جاری این اتفاق افتاده؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی هدفمند و هوشیارانه این نقدینگی در بازار سهام حفظ شود و در مسیر درست خود قرار گیرد.
 
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ورود نقدینگی به بازار سهام این روزها موجب شده تا حجم و ارزش معاملات این بازار رکوردهای خوبی را از خود بجای بگذارد، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود این حجم و ارزش تا پایان سال نیز افزایش یابد.
 
به گزارش ایبنا ، وی همچنین با پیش‌بینی این که شاخص بورس تا پایان سالجاری احتمالا رقم ۵۰۰ هزار واحد را نیز خواهد دید، اذعان داشت: تاکید می‌شود که با توجه به نقدینگی خوبی که در بازار سهام وجود دارد اصلاح قیمت‌ها و شاخص بورس جای نگرانی ندارد و این حجم از نقدینگی موجب می‌شود تا روزهای مثبت و متعادل این بازار تا پایان امسال و حتی سال آینده ادامه‌دار باشد.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزود: به سهامداران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود علاوه بر رصد خبرها و گزارش‌های مختلف، حتما این خبرها را از منابع معتبر از جمله سایت کدال پیگیری کنند و شایعه و گمانه‌زنی‌ها را ملاک دادوستد سهام شرکت‌ها قرار ندهند.
 



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *