RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیمه سلامتِ چند بیمه‌ای‌ها حذف می‌شود

۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱کد خبر: 301203
ایستانیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با راه‌اندازی پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان کشور، دیگر امکان ندارد با یک کد ملی کسی دو دفترچه بیمه داشته باشد و در نتیجه همپوشانی‌های بیمه‌ای به طور کامل حذف می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، طاهر موهبتی در نشستی خبری درباره پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان کشور که امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد، گفت: پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان کشور بر اساس بند چ ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه شکل گرفت. از ابتدای سال ۹۸ برای سازمان بیمه سلامت، اعتبار این کار در نظر گرفته شد.
 
وی افزود: لازمه استفاده بهتر از این پایگاه این است که همه بخش‌های بیمه‌ای کشور با توجه به صراحت قانون، اطلاعات خود را در این پایگاه وارد کنند. این پایگاه اطلاعات، هم منجر به حذف همپوشانی‌های فعلی و هم جلوگیری از ایجاد همپوشانی جدید خواهد شد و از طرفی همه مراکز نیز برای استحقاق سنجی باید از این پایگاه برخط استعلام کنند.
 
موهبتی بیان کرد: کسی که دو دفترچه دارد و به ارائه دهنده خدمت مراجعه می‌کند، اگر دفترچه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد، بر اساس قانون به این فرد اجازه استفاده از دفترچه بیمه سلامت داده نمی‌شود.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: آزمایشگاه و مرکز پایش سازمان الکترونیک هم امروز افتتاح شد که به ما کمک می‌کند که فرآیندها و تصمیم‌ها را ابتدا آزمایش کنیم. در افق ۱۴۰۰ قرار است استفاده از کاغذ در سازمان بیمه سلامت به حداقل برسد. این آزمایشگاه که ۱۰ جزء دارد شامل داروخانه، آزمایشگاه، دفتر پیشخوان، رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری، بیمارستان و موارد دیگر است.
 
وی افزود: هر اتفاقی که قرار باشد در فرآیندهای سازمان بیمه سلامت بیفتد، ابتدا باید در این آزمایشگاه تست شده و بعد وارد محیط عملیاتی شود. این اقدام می‌تواند ما را در توسعه سازمان الکترونیک مطمئن‌تر کند.
 
موهبتی گفت: این اقدامات می‌تواند برای مردم خروجی‌های مناسبی داشته باشد و یکی از مطالبات سال ۹۹ می‌تواند حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت باشد و در حال حرکت به این سمت هستیم. اگر ارائه دهندگان خدمت موظف شوند از پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان استعلام کنند، رسیدن به حذف دفترچه کاغذی امکان پذیر است.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: تامین اجتماعی نیز اطلاعات خود را به صورت آفلاین در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار داده و باید از این به بعد اطلاعات خود را به روز کند. با نیروهای مسلح نیز مکاتبه شده تا اطلاعات در اختیار ما گذاشته شود، محرمانگی اطلاعات در این پایگاه به طور کامل وجود خواهد داشت.
 
وی در خاتمه گفت: حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای در کشور وجود داشت که این میزان به ۲ میلیون کاهش یافته است. با راه‌اندازی پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان کشور، این همپوشانی‌ها حذف می‌شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *