RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

«ونچر» به بازار سرمایه آمد

۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰کد خبر: 301130
ایستانیوز:هشتمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه از طریق فرابورس وارد بازار سرمایه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در نشست خبری یک دیدار یک عرضه در فرابورس اعلام شد: پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه ۱۰ درصد تأدیه «ونچر» از امروز یکشنبه ۲۰ بهمن آغاز می‌شود.
 
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت جسورانه فیروزه با اعلام این که بر اساس آمارها بیش از ۷۵ درصد جذب سرمایه های خارجی در بازار سرمایه توسط گروه توسعه مالی فیروزه انجام گرفته، اظهار داشت: قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری در «ونچر» یک میلیون ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی، یک هزار واحد سرمایه‌گذاری تعیین شده است.
 
رادمان ربیعی در ادامه گفت: ️این گروه از سال ۸۴ با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی در بازار بورس ایران آغاز به کار کرد و در زمینه تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مشاوره مالی به استارتاپ‌ها، خدمات کارگزاری و ... فعالیت می‌کند.
 
وی افزود : ️راه‌اندازی اولین صندوق ETF شاخصی کشور، انتشار نخستین اوراق برای یک شرکت خصوصی، تجربه تملیک و مدیریت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران از جمله فعالیت‌های شاخص گروه توسعه مالی فیروزه به شمار می‌رود.
 
معاون سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروزه اعلام کرد : این گروه در کارنامه خود سرمایه‌گذاری‌های موفق در استارتاپ‌هایی همچون شیپور، الوپیک، سرآوا، داستان من و ... را دارد.
 
همچنین ربیعی، تاسیس مرکز رشد کنترل‌تک با هدف پیاده‌سازی نمونه‌های موفق جهانی در ایران را دیگر از فعالیت‌ها عنوان کرد.
 
وی درباره شرایط استارتاپ‌هایی که صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند اظهار داشت : ️استارتاپ‌هایی که این صندوق برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند باید ویژگی‌هایی‌هایی همچون قابلیت مقیاس‌پذیری، حداقل قابلیت رشد ارزش با ۵۰ میلیارد تومان، برخورداری از بازار بزرگ یا تاثیرگذاری زیاد در بازار کوچک، تیم توسعه قوی، مشتری‌مداری و... داشته باشند.
 
ربیعی گفت : حوزه فعالیت این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات است و با نماد «ونچر» به فروش خواهد رسید.
 
در همین‌حال بر اساس اطلاعیه منتشر شده، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی این صندوق ۱۵۰ هزار واحد و قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری یک میلیون ریال تعیین شده که نحوه تسویه و پایاپای به صورت T+۲ خواهد بود؛ به این معنی که تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق، دو روز پس از انجام و قطعی شدن معامله صورت می‌پذیرد.
 
افزون بر این، دوره فعالیت صندوق فیروزه ۷ ساله بوده و ۱۰ درصد از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری توسط خریدار پرداخت می‌شود؛ ۹۰ درصد باقی‌مانده جزو تعهدات خریدار محسوب خواهد شد.
 
افزون بر این در این پذیره‌نویسی حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی، یک هزار واحد سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و برای آن سقفی به عنوان حداکثر واحد سرمایه‌گذاری تعیین نشده است.
 
از سویی دیگر، شرکت کارگزاری فیروزه آسیا، کارگزار پذیره‌نویسی این صندوق معرفی شده است و در صورت عدم پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی، مؤسسین می‌توانند با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره پذیره‌نویسی را تمدید کنند.
 
افزون بر این، در صورت عدم تکمیل عملیات پذیره‌نویسی و عدم صدور واحد سرمایه‌گذاری برای پذیره نویسان، وجوهی که توسط آنان به حساب صندوق در شرف تأسیس واریز شده است حداکثر طی ۵ روز کاری پس از پایان دوره پذیره‌نویسی به حساب کارگزاری‌شان بازگردانده خواهد شد.
 
وی درباره جزئیات این پذیره‌نویسی فرابورس در اطلاعیه ای اعلام کرد : امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ۹۸، پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه ۱۰ درصد تأدیه به مدت ۶ روز کاری خواهد بود.
 
گفتنی است پیش از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری (جسورانه ایده نوتک آشنا، یکم آرمان آتی، توسعه فناوری آرمانی، یکم دانشگاه تهران، فناوری بازنشستگی، رویش لوتوس و پارتیان ۱۵% تأدیه) در بازار ابزارهای نوین فرابورس پذیره‌نویسی شده‌اند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *