RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

به دلیل ویروس کرونا، تقاضای نفت چین ۲۰ درصد کاهش یافت

اوپکی‌ها بازهم مجبور به کاهش بیشتر تولید نفت می‌شوند؟

۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴کد خبر: 299924
ایستانیوز:به گفته کارشناسان، ازآنجایی‌که ویروس کرونا اقتصاد چین را تحت‌فشار قرار داده، تقاضای نفت چین حدود سه میلیون بشکه یا ۲۰ درصد از کل مصرف کاهش‌یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ویروس کرونا کل بخش‌های اقتصادی چین را مبتلا کرده است. بلومبرگ گزارشی در کاهش تقاضای نفت چین براثر این بیماری منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، به گفته کارشناسان، ازآنجایی‌که ویروس کرونا اقتصاد چین را تحت‌فشار قرار داده، تقاضای نفت چین حدود سه میلیون بشکه یا 20 درصد از کل مصرف کاهش‌یافته است.
 
این کاهش احتمالاً بزرگ‌ترین شوک تقاضا برای بازار نفت از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 و 2009 و حملات 11 سپتامبر است.
 
این ماجرا می‌تواند اوپک و متحدانش را وادار کند تا جلسه اضطراری برای کاهش تولید و برطرف کردن این کاهش قیمت تشکیل دهند. قیمت نفت نزدیک به پایین‌ترین قیمت چهارماهه قرار دارد.
 
به گفته کارشناسان، این وضعیت یک اتفاق ناگوار برای بازار نفت است. قبل از شیوع کرونا، امیدی به چشم‌انداز تقاضا برای سال جاری وجود داشت، اما حالا وضعیت تغییر کرده است. اگر هیچ اتفاقی در کاهش تولید رخ ندهد، ضرر و زیان کاهش قیمت نفت بیشتر خواهد بود.
 

 

 

 

 
چین بعدازاینکه در سال 2016 از امریکا پیشی گرفت به بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان تبدیل شد. بنابراین هرگونه تغییر در مصرف نفت این کشور، تأثیری بزرگ بر بازار انرژی جهان خواهد گذاشت. این کشور روزانه حدود 14 میلیون بشکه نفت مصرف می‌کند که معادل نیاز فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، ژاپن و کره جنوبی است.
 
قیمت نفت برنت، معیار جهانی قیمت نفت، از 20 ژانویه، روزی که بازارهای مالی برای اولین بار متوجه بزرگی بحران سلامت در چین شدند، بیش از 10 درصد کاهش‌یافته است.
 
پکن میلیون‌ها انسان را در قرنطینه قرار داده و تعطیلات سال نو تمدیدشده است. پروازها لغو شده‌اند و مقامات سراسر جهان در حال تلاش برای مهار انتشار ویروس هستند.
 
بانک مرکزی چین، روز دوشنبه بعد از بازگشایی بازارها برای جلوگیری از فروش یکجا اقداماتی برای تقویت نقدینگی انجام داد.
 
سقوط مصرف نفت چین، بازارهای جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. علاوه بر این، از هفته گذشته فروش محموله‌های نفتی امریکای لاتین به چین متوقف شده است. همچنین فروش نفت خام آفریقای غربی که یک منبع سنتی برای پالایشگاه‌های چینی است هم کندتر از حد معمول انجام می‌شود.
 
به گفته مسئولان چینی، پالایشگاه‌های چینی، فرآورده‌های نفتی فروخته نشده مانند بنزین و سوخت جت را ذخیره می‌کنند. این وضعیت همین‌طور ادامه دارد اما انبارها هم به‌زودی به حداکثر ذخیره‌شان می‌رسند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، آنها باید میزان نفت خام پالایش‌شده را کاهش دهند. به‌این‌ترتیب احتمالاً روند اجرایی پالایشگاه‌ها 15-20 درصد کاهش می‌یابد.
 
گروه سینوپک، بزرگ‌ترین پالایشگاه این کشور، در مرحله کاهش پالایش در کارخانه‌هایش به‌طور متوسط حدود 13 تا 15 درصد است. این پالایشگاه همچنین در حال بررسی کاهش بیشتر است.
 
به‌طور سنتی در طول تعطیلات سال نو، تقاضا برای بنزین و سوخت جت افزایش می‌یابد چراکه صدها میلیون نفر به خانه‌ها و نزد خانواده‌هایشان می‌روند، در همین حال به دلیل تعطیلات و کند شدن فعالیت صنعتی، مصرف گازوئیل کاهش می‌یابد.

 

 

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *