RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مدیرعامل پلنت خبر داد؛

ضرورت ایجاد سامانه کشف تقلب و تخلف درصنعت بیمه

۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳کد خبر: 299877
ایستانیوز:مدیر عامل شبکه نوآوری پلنت گفت :در حال حاضر علاوه بر موضوع سامانه کشف تقلب و تخلف، پروژههایی در خصوص بیمه‌نامه‌های مورد نیاز برای تلفن همراه و همچنین نحوه محاسبه پیمایش خودرو در بیمه‌های بدنه داریم.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مجید کریمی در نشستی با خبرنگاران یکی از مواردی که شرکت‌های بیمه خواهان همکاری درباره آن با این شبکه نوآوری هستند را موضوع سامانه کشف تقلب و تخلف به ویژه در رشته‌هایی مانند شخص ثالث، درمان و بدنه عنوان کرد و افزود: از آنجایی که ایجاد سامانه‌های کشف تقلب و تخلف نیاز به گردآوری داده های گسترده دارد، در این راستا لازم است علاوه بر این سه شرکت، سایر شرکت‌های بیمه هم جهت تجمیع داده‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند.
 
وی از امضای قرارداد همکاری با برخی از شرکت‌های بیمه‌ای خبر داد و گفت: در حال حاضر علاوه بر موضوع سامانه کشف تقلب و تخلف، پروژههایی در خصوص بیمه‌نامه‌های مورد نیاز برای تلفن همراه و همچنین نحوه محاسبه پیمایش خودرو در بیمه‌های بدنه داریم.
 
مدیرعامل شبکه نوآوری پلنت توضیح داد که سامانه کشف تقلب و تخلف به این صورت عمل می‌کند که شرکت‌ها تخلفات و تقلبات کشف شده را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و با هم‌افزایی مانع از پرداخت خسارت‌های غیرواقعی می‌شوند.
 
کریمی در خصوص نحوه همکاری این شبکه با شرکت‌های بیمه تصریح کرد: ما از دو طریق با شرکت‌ها همکاری می‌کنیم؛ راه اول آن است که نقشه نوآوری هر شرکتی را تهیه می‌کنیم. راه دیگر نیز آن است که موضوع نوآوری در هر شرکت را که یکی از ابعاد آن استارتآپ‌ها هستند، برای آنها اجرا می‌کنیم.
 
وی همچنین اعلام کرد که پیش بینی می‌کنیم تا ۶ ماه آینده به محصول برسیم. مدیرعامل شبکه نوآوری پلنت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صنعت بیمه قصدی برای تشکیل کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری در فنآوری بلاک چین برای شخصی سازی محصولات دارد یا نه، تصریح کرد: از بین مدیران عامل شرکت‌های بیمه ۳ مدیرعامل با سابقه فنی در مذاکرات با ما تاکید داشته‌اند که برای شخصی‌سازی و تولید محصول نیاز به سرمایه‌گذاری در بلاک چین است و حتی به این سمت رفته‌اند که برای تامین سرمایه‌گذاری مورد نیاز با افراد و شرکت‌هایی خارج از صنعت بیمه وارد همکاری شوند.
 
کریمی درباره وابستگی این مجموعه به بیمه سامان نیز گفت: پلنت وابسته به هلدینگ سرآمد است که این هلدینگ از جمله شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی سامان محسوب می‌شود و رابطه کاری ما با این شرکت مانند سایر شرکت‌هاست و از آنها دستور نمی‌گیریم. ما مستقل هستیم.
 
در ابتدای این نشست نیز توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت این شبکه در خصوص جذب فعالین حوزه استارتآپ ارائه شد. براین اساس، تغییر سبک زندگی و رشد سریع شبکه‌های اجتماعی باعث تغییر در روش‌های کسب وکار از جمله در صنعت بیمه شده است.
 
شبکه نوآوری پلنت با ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه نوآوری‌ها در صنعت بیمه با استفاده از دو روش «شتاب دهی» و «استارتاپ استودیو»، نوآوری را در چهار دسته مدل کسب و کار، فرایند، خدمت و کالا دنبال می‌کند.
 
این شبکه که با ۴ روش شبکه‌سازی بر پایه نوآوری، حل مسئله، توانمندسازی و رشد فعالیت می‌کند، قصد دارد تا به عنوان سرمایه‌گذار در کسب و کار استارتآپ باقی نمانده و بعد از مدتی بین یک تا ۱۰ سال از زمان تولید محصول، از کسب‌وکار خارج شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *