RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

فهرست معاف شدگان مالیات بر ارزش افزوده

۱۲:۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۸کد خبر: 299754
ایستانیوز:روز گذشته؛ روز معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده بود. نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تعداد مالیات دهندگان کشور را کم و سه بخش را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،با تصمیم نمایندگان مجلس که روزهای آخر نمایندگی خود را در این دوره در هرم سبز سپری می‌کنند، انواع شمش طلا، کلیه مراحل خدمات تهیه و تولید فعالیت‌های هنری و فرآورده‌های گوشتی از لیست مالیات دهندگان سازمان امور مالیاتی حذف شدند. این تصمیم برای کسانی که از پرداخت مالیات معاف شدند، خبرخیلی خوبی است بخصوص مردم که قرار است پول کمتری را در قبال خرید کالاها پرداخت کنند.هر چند که به گفته فعالان این صنف، تحقق معافیت‌های مالیاتی با دشواری است اما گروه‌های یاد شده طبق تأیید مجلس و تأیید نهایی شواری نگهبان دیگر نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. ولی این تصمیم مجلس احتمال دارد با سیاست‌های اقتصادی که دولت در پیش گرفته، تناقض داشته باشد.
 
از آنجا که فروش نفت کشور به جهت شرایط تحریم بشدت کاهش یافته است، دولت برای جبران هزینه و تأمین بودجه جاری خود به دو بخش صادرات غیر نفتی و مالیات تکیه کرده بود. حال با تصمیم نمایندگان مجلس، دولت در سال آینده بخشی از درآمدهای مالیاتی خود از دست می‌دهد. در این میان باید دید که دولت سال آینده چگونه می‌تواند از فرار مالیاتی جلوگیری کند. همانگونه که بارها عنوان شده خیلی از بخش‌ها چون کارمندان دولت و شرکت‌های ثبت شده نسبت به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند اما برخی از بخش‌ها با آنکه درآمدهای بالایی دارند، هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.
 
بدین ترتیب با حذف مالیات بر ارزش افزوده، احتمال آن می‌رود که قیمت معدود کالاها روند کاهشی به خود بگیرد. بر اساس مصوبات روز گذشته مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله‌های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلا را از پرداخت مالیات و عوارض معاف کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مصوب کردند، انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند از پرداخت مالیات معاف شوند.
 
از سویی تولیدکنندگان تخم مرغ نطفه دار و تبدیل کنندگان آن به جوجه یک روزه هم دیگری نیازی نیست که مالیات پرداخت کنند. بخش دیگری که از پرداخت مالیات معاف شد و اهمیت بسزایی در جامعه فرهنگی هنری دارد، این است که کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال، موسیقی و تئاتر اسمشان از لیست پرداخت‌کنندگان مالیات خط خورد. براساس‌بندی دیگر از ماده 9 مالیات بر ارزش افزوده کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و تئاتر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند.
 
براساس‌بندی دیگر از ماده یاد شده خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق‌های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه‌گذاری، بیمه‌ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تأسیس شده یا می‌شوند در چارچوب اساسنامه آنها از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌شوند. براساس‌بندی دیگر از ماده 9 مالیات بر ارزش افزوده خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام حق تقدیم، سهم‌الشرکه و سایر اوراق بهادار از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *