RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

محمد کشتی آرای، تحلیل گر بازار طلا و سکه

مردم در بازار سکه با احتیاط معامله می کنند

۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۶کد خبر: 299649
ایستانیوز:مسائل روانی مثل ترس از نگه داری طلا برای مردم پررنگ است بنابراین مردم در شرایط کنونی اقبالی به این بازار نشان نمی دهند و به همین دلیل تقاضای تازه ای وارد بازار نشده است و قیمت ها حباب ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بازار سکه و طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر قیمت ارز قرار گرفته است. در حالیکه قیمت جهانی طلا در دو روز گذشته ثابت مانده و بازارهای جهانی تعطیل است، قیمت انواع قطعات سکه در بازار داخل به دلیل اثر پذیری از رشد قیمت ارز در کشور افزایش یافته است. افزایش قیمت ارز بدون فاصله بر بازار سکه و طلا اثر می گذارد درحالیکه به دلیل فرارسیدن ایام سوگواری و البته شرایط جوی که برگزاری جشن ها را تحت تاثیر قرار می دهد، تقاضای تازه ای به بازار وارد نشده است.
 
روند معاملات اکنون به طور عادی در بازار طلا در جریان است و قیمت ها حباب ندارد. حباب زمانی در قیمت ایجاد می شود که کاهش شدید یا افزایش شدید تقاضا بازار را تحت تاثیر قرار دهد اما چنین علت اقتصادی در بازار رخ نداده است. اینکه آیا در آینده قیمت ها دچار حباب می شود یا خیر را هم نمی توان پیش بینی کرد. باتوجه به سابقه بازار طلا و سکه و التهابات و هیجانات گذشته، مردم با احتیاط بیشتری در این بازار عمل می کنند. در سال گذشته بسیاری از بازار طلا و سکه سود بردند و بسیاری هم متضرر شدند. بازار طلا و سکه یک بازار پر ریسک است و به عوامل و مسائل مختلفی مربوط است. مسائل روانی مثل ترس از نگه داری طلا برای مردم پررنگ است بنابراین مردم در شرایط کنونی اقبالی به این بازار نشان نمی دهند و به همین دلیل تقاضای تازه ای وارد بازار نشده است و قیمت ها حباب ندارد.  
 
پیش بینی بازار طلا در شرایط کنونی جهان، دشوارتر از همیشه است. پیشتر که اقتصاد جهانی و فضای سیاسی آرامش و ثبات بیشتری داشت، امکان پیش بینی بازار بیشتر بود اما اکنون هر روز یک رخداد بازارها را تحت تاثیر قرار می دهد. در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در چین جهان را ملتهب کرده است. هرچند از یک بیماری صحبت می کنیم اما این بیماری می تواند اقتصاد جهان را قفل کند.
 
به گزارش اتاق تهران ،قیمت دلار اکنون 13 هزار و 560 تومان، سکه امامی 4 میلیون و 945 تومان، سکه طرح قدیم 4 میلیون و 920 تومان، نیم سکه 2 میلیون و 490 تومان، ربع سکه یک میلیون و 480 تومان، سکه یک گرمی 930 هزار تومان، هر مثقال طلا 2 میلیون و 182 هزار تومان، یک گرم طلای هجده عیار 503 هزار و 900 تومان است. تفاوت قیمتی که در سایت های مختلف می بینیم ناشی از تاخیر در به روز کردن سایت هاست و البته در مورد سکه، این تفاوت قیمت ها یک در هزار است.



برچسب‌ها:بازار سکه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *