RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

چرخ مسکن در حال چرخیدن است

رشد ۳ درصدی متوسط قیمت مسکن

۱۶:۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۵کد خبر: 299601
ایستانیوز:میزان معاملات و متوسط قیمت در دی ماه سال جاری رشد کرده است. با این حال قیمت در بعضی مناطق تهران عقب نشینی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،هر چند روند معاملات و رشد قیمت ها در بازار مسکن به شدت سال گذشته نیست با این حال آمارها از فرورفتن مسکن در رکود عمیق هم نمی گوید. براساس گزارش های تازه از بازار مسکن در دی ماه سال جاری، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت رشد کرده و معاملات نسبت به آذرماه افزایش یافته هرچند قیمت در بعضی مناطق عقب نشینی کرده است.
 
متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به 13 میلیون و 882 هزار تومان رسیده است. این میزان در آذرماه 13 میلیون و 477 هزار تومان بود اما آمارهای دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد، در اولین ماه گذشته از زمستان، تورم مسکن به 3 درصد رسیده است. هم چنین میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در دی ماه سال گذشته، ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که نشان می دهد تورم نقطه به نقطه مسکن در دی ماه سال جاری به 29.5 درصد رسیده است.
 
در دی ماه سال جاری ۱۰ هزار و ۸۶۲ فقره معامله مسکن ثبت شده که رشد 13.2 درصدی را نسبت به  ماه آذر 98 و 36.7 درصدی را نسبت به دی ماه سال گذشته نشان می دهد. گران ترین معامله در شهر تهران در منطقه یک ثبت شده است. متوسط قیمت مسکن در این منطقه در آذرماه 30 میلیون و 85 هزار تومان بود که در دی ماه به 30 میلیون و 21 هزار تومان رسیده است. ارزان ترین خانه هم در منطقه 18 تهران معامله شده است. متوسط قیمت در این منطقه در دی ماه 98، 6 میلیون و 489 هزار تومان بوده که  4 درصد افزایش یافته است. در مناطقی از تهران مثل منطقه 5 که بیشترین میزان رشد قیمت را ثبت کرده بود و مناطق7، 16، 17، 19 و 22 متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در دی ماه کاهش یافته است.
 
با آغاز سال 98 و پیش بینی به اوج رسیدن قیمت در تیر و مرداد این سال، بعضی تحلیل ها از آغاز دوره رکود مسکن در فصل های سرد سال گفت با این حال تحولات بازار، رشد منفی معاملات را نشان نمی دهد. بعضی کارشناسان پیش بینی کردند که با توجه به بروز سیل و تلاش دولت برای ساخت و ساز بیشتر و رونق فعالیت های ساختمانی، بازار مسکن دست کم تا پایان سال 98 رنگ رکود را به خود نبیند. کلید زدن طرح مسکن ملی، افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق و بالا بردن شرط سنی برای خرید خانه از محل وام مسکن، از اقدامات دولت برای کمک به طرفین بازار بوده است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:قیمت مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *