RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

معاون فناوری بانک مرکزی اعلام کرد

بانک مرکزی هم رمزارز می زند اما امسال نه

۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱کد خبر: 299438
ایستانیوز:معاون فناوری بانک مرکزی هم در اخرین اظهار نظر درباره استخراج ارزرمزها گفت بانک مرکزی هیچ ارزرمزی جز ارز رمز خودش را قبول ندارد والبته ارزرمز خودش هم بعید است امسال رونمایی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ماجرای استخراج رمزارزها در تابستان سال جاری تبدیل به بحرانی برای دستگاه های دولتی شد. مجموع سازمان ها تلاش کردند فعالیت های مربوط به استخراج رمزارزها را به منظور کاهش مصرف برق، محدود کنند. ممنوعیت استقرار ماینرها در شهرک های صنعتی و  بررسی خانه به خانه برای کشف و ضبط دستگاه های ماینر از تلاش هایی بود که پس از تابستان98 در زمینه تولید رمز ارز کلید خورد. تلاش هایی که البته از سوی فعالان فضای مجازی و بخش خصوصی با انتقاد و تردید همراه بود. علیرضا کلاهی صمدی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران از تناقض گویی مسئولان درباره استخراج ارزرمزها انتقاد کرد. محمدرضا شرفی رییس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین هم عملکرد وزارت صنعت در این باره استخراج ارزرمزها را عجیب دانست و گفت مردم از فروشگاه های اینترنتی که نماد اعتماد از وزارت صمت دریافت کرده اند، ماینر خریده اند اما اکنون این دستگاه ها به دلیل قاچاق بودن و عدم پرداخت تعرفه واردات از خریدار آن ضبط می شود. آیا  وزارت خانه نمی دانسته که ردیف وارداتی برای دستگاه ها تعریف نشده است و سایت های و فروشندگان اختصاصی این دستگاه ها را تایید کرده است؟».
 
هرچند فلسفه تولید رمزارزها خروج فرایند انتقال اعتبار از محدودیت بانک های مرکزی است اما بانک مرکزی هم به عنوان متصدی بازار پول کشور وارد میدان شد و اعلام کرد انتشار رمز ارز در انحصار بانک مرکزی است و این بانک مسئولیتی در قبال هر نوع زیان افراد در معامله و استخراج ارز رمز را نمی پذیرد. معاون فناوری بانک مرکزی هم در اخرین اظهار نظر درباره استخراج ارزرمزها گفت بانک مرکزی هیچ ارزرمزی جز ارز رمز خودش را قبول ندارد والبته ارزرمز خودش هم بعید است امسال رونمایی شود.
 
محرمیان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه، آیا بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاستگذار، در این رابطه کند عمل نمی‌کند، تصریح کرد:«ما معتقد نیستیم که در این رابطه دیر شده است؛ چراکه هیچ کشوری در دنیا، نمونه رمزارز ملی یا بانک مرکزی موفقی، تاکنون ارائه نداده است و ما می‌توانیم جزو کشورهای آوانگارد و پیشرو در این عرصه باشیم. او  در پاسخ به این سوال که آیا رمزارزهایی که از سوی برخی از بانک‌ها با پشتوانه طلا تولید شده است، از سوی بانک مرکزی به رسمیت شناخته می‌شوند، گفت: خط قرمز بانک مرکزی، خلق پول و انتشار پول است؛ چرا که انتشار پول، در تمام کشورهای دنیا، در انحصار بانک مرکزی است و ما چیزی به جز آن را قبول نخواهیم کرد».
 
طی ماه های گذشته وزارت نیرو، وزارت صنعت،  معدن و تجارت برای استقرار واحدهای تولید ارز رمز و تعرفه برق مصرفی در این واحدها مصوباتی را ابلاغ کرده اند. بر اساس مصوبه تعیین نرخ ماینینگ  توسط وزارت نیرو بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها، ۹۶۵۰ ریال تعیین شده است. وزارت صمت هم اعلام کرده امکان استقرار واحد استخراج‌کننده رمزارز دارای کاربری صنعتی و مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی بوده و صرفاً در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و یا مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک مرکزی، رمزارز
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *