RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس مطرح کرد:

معاملات الگوریتمی پایانی بر سیگنال فروشی و صف نشینی

۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸کد خبر: 299249
ایستانیوز:مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس کارویژه های اصلی معاملات الگوریتمی را افزایش سرعت و حجم معاملات، جلوگیری از دستکاری قیمت، کنترل رفتار های هیجانی، افزایش شفافیت و افزایش نقدشوندگی در بازار سرمایه دانست و از اغاز دومین دوره رقابت معاملات الگوریتمی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در حاشیه آیین گشایش دومین دوره از رقابت های معاملات الگوریتمی  با اشاره به اینکه امسال متقاضیان دو برابر سال گذشته بودند، به خبرنگاران گفت: سال گذشته ۳۰ تیم و در این دوره ۶۵ تیم برای حضور در این رقابت اعلام امادگی کردند.
 
یاسر فلاح با بیان اینکه سال گذشته از میان ۳۰ تیم متقاضی حضور در رقابت معاملات الگوریتمی ۲۰ تیم انتخاب شدند و امسال نیز از ۶۵ تیم آماده برای حضور ۲۷ تیم از سراسر کشور انتخاب شدند.
 
معاملات الگوریتمی 
 
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن اشاره به اینکه فرآیند داد و ستد در بازار سرمایه طی سال های گذشته، تغییرات قابل‌ توجهی داشته، افزود:به واسطه سیستم ‌های الکترونیکی پیچیده، ابزارهای ساده و نمودارهای کاغذی جای خود را به الگوهای الکترونیکی داده و در بازار سرمایه نیز باید با بهره گیری از معاملات الگوریتمی در همین مسیر حرکت کنیم. در معاملات الگوریتم، ماشین و هوش مصنوعی جایگزین انسان شده و در هر ثانیه چندین سفارش در سامانه معاملات ثبت می شود که نتیجه قطعی آن افزایش سرعت و حجم معاملات است.
 
رییس کمیته اجرایی دومین رقابت معاملات الگوریتمی با اشاره به اهمیت و ضرورت ورود هوش مصنوعی به بازار سرمایه گفت: بی شک، با توسعه  هوش مصنوعی و ورود ماشین ها به بازار سرمایه  میل به تخلف هم  کاهش می یابد. بهره گیری از معاملات الگوریتمی به اتخاذ دقیق استراتژی های معاملاتی ختم می شود. این معاملات به عنوان ابزار اتوماتیک خلق ثروت در بازار سرمایه، نقش شایعات را کمرنگ می کند و سدی در مقابل اغوای قیمتی است. در معاملات الگوریتمی، دانش مالی و فناوری اطلاعات ترکیب می‌شود و الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی به کمک معامله‌گران می‌آیند تا بتوانند بازدهی بهتری در بازار سرمایه کسب کنند.
 
مدیر عال شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس  معاملات الگوریتمی را گامی به سوی تقویت بازار "تحلیل محور" دانست و عنوان کرد: با افزایش معاملات الگوریتمی دیگر شاهد پدیده هایی همچون صف نشینی، تقلید، سیگنال فروشی و تک سهم شدن افراد نخواهیم بود. معاملات الگوریتمی به  اصلاح قیمت‎گذاری‎، افزایش نقدشوندگی‎ و حجم و رشد داد و ستد در بازارسرمایه کمک می کند. امید می رود با معاملات الگوریتمی، پدیده صف نشینی و تک سهم شدن در بازار کم رنگ تر از گذشته شود و استراتژی های مالی و تحلیل ها نقش اصلی را در خرید و فروش برعهده داشته باشند و افراد دیگر به دنبال سیگنال فروشان یا برخی تخلفات در بازار سرمایه نروند.
 
رییس کمیته اجرایی دومین رقابت معاملات الگوریتمی ادامه داد: ادبیات معاملات الگوریتمی از دو سال پیش وارد فضای بازار سرمایه ایران شد و با حمایت های سازمان بورس و اوراق بهادار مسیر توسعه آن به سرعت طی شد. با این حال به رغم فراهم شدن بسترهای لازم این نوع معاملات در بازار سرمایه کشور، فرهنگ سازی در این زمینه امری ضروری است. با همین هدف نیز سال گذشته اولین رقابت معاملات الگوریتمی برگزار شد و اکنون نیز شاهد آغاز دومین دوره از رقابت های معاملات الگوریتمی هستیم.
 
6 هفته رقابت هوشمند
 
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه دومین دوره  رقابت  معاملات الگوریتمی ۶ هفته ادامه دارد و هفته اول اسفند ، برگزیدگان این  دوره از رقابت ها معرفی می شوند، افزود: این رقابت ها در سه بخش معاملات در سهام، معامله اوراق با درآمد ثابت و سوال (چالش هفتگی که برای تیم ها در نظر گرفته می شود) برگزار و در پایان به برندگان جوایزی اهدا می شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *