RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مسئولان صنعت هوایی کشور باید دیپلماسی قوی را کلید بزنند

آسمان ایران خلوت شده است

۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵کد خبر: 299149
ایستانیوز:ابراز نگرانی برخی کشورها و نهادهای بین‌المللی نیز مزید بر علت شده تا ایرلاین‌ها نسبت به حضور در آسمان ایران محدودیت تعیین کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی و جان باختن 176 مسافر آن و مطرح‌شدن اصابت موشک به این بوئینگ براثر یک اشتباه باعث شده است که ترافیک هوایی آسمان ایران در طول یک هفته گذشته کاهش یابد. اتفاقی که نیازمند فعال شدن نهادهای مسئول در صنعت هوایی کشور برای دیپلماسی قوی و گفت و گو با شرکت‌ها و ایرلاین های بین‌المللی هوایی و نهادهای بین‌المللی در صنعت هوایی است تا بار دیگر ترافیک به آسمان ایران بازگردد. آسمان ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ( اتصال غرب و شرق) در جهان تا پیش از حوادث تلخ رخ‌داده یکی از مسیرهای اصلی عبور روزانه بسیاری از ایرلاین هایی هوایی جهان بود تا جایی در برخی از روزها حتی چند صد پرواز از آسمان کشورمان عبور می‌کرد اما نقشه‌های بین‌المللی از پروازها نشان می‌دهد که این عبور و مرورها به‌شدت کاهش پیداکرده است. عبور هواپیماهای بین‌المللی از آسمان هر کشوری علاوه بر اینکه برای آن کشور ازنظر جهانی برد و اعتبار بسیاری دارد، درآمدهای زیادی هم می‌تواند برای صنعت هوایی کشورها همراه داشته باشد و کارشناسان معتقدند کاهش کنونی عبور پروازها از آسمان ایران می‌تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد. بررسی‌های تصاویر عبور و مرور ایرلاین های هواپیمایی از آسمان کشورها در سایت جهانی «فلایت رادار» نشان می‌دهد که اکثر ایرلاین های بین‌المللی ( به‌جز قطرایرویز) آسمان کشورمان را دور می‌زنند و آسمان کشورهای افغانستان، عراق و کویت را به‌عنوان جایگزین برای عبور انتخاب می‌کنند. نقشه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد در حال حاضر به‌جز چند پرواز ایرلاین های قطر ایرویز و امارات به مقصد مسکو و اروپای شرقی دیگر ایرلاین های بین‌المللی از آسمان کشورمان عبور نمی‌کنند.
 
دراین‌بین ابراز نگرانی برخی کشورها و نهادهای بین‌المللی نیز مزید بر علت شده تا ایرلاین‌ها نسبت به حضور در آسمان ایران محدودیت تعیین کنند. مثلاً آژانس امنیت هوانوردی اروپا به‌عنوان یک‌نهاد تخصصی تحت نظر اتحادیه اروپا که درزمینهٔ ایمنی هوانوردی غیرنظامی و مسافربری است و به وضع و اعمال قوانین و مقررات می‌پردازد، در بیانیه‌ای به‌تمامی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی هشدار داده که تا اطلاع ثانوی بر فراز آسمان ایران پرواز نکنند.
 
این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که در سال‌های گذشته احداث فرودگاه‌های بین‌المللی در کشورهای همسایه ایران ازجمله امارات، قطر و ترکیه و توسعه شدید ایرلاین های بین‌المللی در این کشورها؛ منطقه را به هاب بین‌المللی تبدیل کرده است و همین فرصتی شد که آسمان کشورمان هم برای عبور و مرور پروازهای بین‌المللی بار ترافیک ویژه‌ای پیدا کند و درآمد مناسبی از این شرایط حاصل شود. طبق آمارهای سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۹۷ درآمد کشور از پروازهای عبوری ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است و ۶۸ درصد درآمد شرکت فرودگاه‌ها هم از محل پروازهای عبوری بوده است.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *