RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

مدیر عامل بانک مسکن در پاسخ به ایستانیوز:

آماده انتشار اوراق رهن ثانویه هستیم

۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱کد خبر: 297975
ایستانیوز: رحیمی انارکی با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به ۹۹ درصد تأمین مالی به بازار پول مربوط است که بانک‌ها آن را تأمین می‌کند گفت:‌ در سایر کشورها بازار سرمایه فعال‌تر است در حالی که در کشور کمتر از یک درصد در بازار سرمایه تأمین مالی صورت می‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی(ایستانیوز)،مدیرعامل بانک مسکن  ادامه داد: ما می‌خواهیم پتانسیل‌هایی که در بازار سرمایه برای تأمین مسکن و ساختمان وجود دارد از آن استفاده کنیم که می‌توانیم به اوراق رهن ثانویه و یا مشارکت رهنی اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه پرتفوی بانک مسکن 120 هزار میلیارد تومان پرتفوی رهنی مسکن است گفت:‌ این ظرفیت خوبی است و اگر آن را به اوراق بهادار تبدیل کنیم یک اقدام خوبی در بازار برای تأمین منابع مسکن ایجاد می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال ایستانیوز ادامه داد: الان یک سال است هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کردیم اما مشکلاتی که وجود دارد یک مقدار آن را دچار کندی کرد؛ بانک مسکن آماده است 25 تا 30 هزار میلیارد تومان پرتفوی خود را به اوراق تبدیل و در بازار سرمایه منتشر کند اما فعلا بانک  مرکزی مجوز آن را نمی‌دهد وگرنه ما آماده هستیم تا قبل از پایان سال اگر مجوز بدهند آن را منتشر کنیم.
 
وی تأکید کرد: ما بدنبال آن هستیم برای صندوق مستقلات مجوز بگیریم؛ تمام این‌ها در بازار سرمایه می‌تواند رخ دهد البته بانک مرکزی دو روز پیش با انتشار اوراق صکوک به مبلغ 75 میلیارد تومان موافقت کرده است امیدواریم در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
 
مدیرعامل بانک مسکن  در خصوص پیشنهادی که برای اجاره‌نشین‌ها داده بود گفت:‌پیشنهاد داشتیم که به بانک مرکزی کمکی به مستأجران صورت بگیرد اما در مورد عقد آن ابهاماتی وجود داشت که بانک مرکزی آن را به ما برگردانده تا ابهامات آن برطرف شود و در قالب جدیدی پیشنهاد دادیم و آن را در اختیار بانک مرکزی گذاشتیم.
 
وی در خصوص اینکه آیا افزایش سقف تسهیلات موجب افزایش قیمت مسکن نمی‌شود گفت: افزایش قیمت مسکن نشأت گرفته از متغیرهای کلان اقتصادی مثل ارز و طلا است پس تسهیلات بخش مسکن نمی‌تواند تأثیری بر روی قیمت مسکن بگذارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که تسهیلات اوراق مسکن با توجه به اینکه متوسط قیمت مسکن در تهران 13.5 میلیون تومان است آیا می‌تواند کفاف خرید مسکن را بدهد گفت:‌ بانک مسکن تسهیلات پرداخت شده خود را معطوف به اقشار کم درآمد جامعه کرده پس بنابراین تسهیلات اوراق مسکن که در حال حاضر 240 میلیون تومان است می‌تواند تا 50 درصد قیمت یک مسکونی 75 متری در نقاط پایین شهر و حتی مرکزی شهر را پوشش دهد.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *