RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

شلیک ده‌ها موشک به پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا

آغاز "عملیات انتقام سخت"

۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸کد خبر: 297847
ایستانیوز:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی پاسخ داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازاهای مالی(ایستانیوز)، شبکه المیادین نیز مانند دیگر رسانه های عربی به پوشش گسترده حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه پایگاه های آمریکایی در عراق پرداخت.
 
 خبرنگار شبکه المیادین در تهران به صورت گسترده پاسخ موشکی ایران در واکنش به شهادت سردار سلیمانی علیه پایگاه های آمریکا در عراق را پوشش داد.
 
بر اساس گزارش این شبکه، مردم ایران بعد از واکنش موشکی ایران به اقدام تروریستی آمریکا، به خیابانها آمده و پرچم های ایران را برافراشتند.
 
مردم ایران بعد از این حملات موشکی، تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی را به همراه پرچم های ایران در دست گرفتند.
 
این شبکه هم چنین سخنان مقامات رسمی و نظامی ایران را بعد از حملات موشکی مذکور پوشش داد.
 
لازم به ذکر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز پایگاه‌های «عین الاسد» و «اربیل» عراق که میزبان تروریست‌های آمریکایی هستند را در نخستین گام از انتقام سخت، هدف شلیک دهها موشک بالستیک قرار داد.
 
۸۰ تروریست آمریکایی به هلاکت رسیدند
 
یک منبع آگاه در اطلاعات سپاه اعلام کرد: دستکم ۸۰ نظامی آمریکایی در حمله سپاه به پایگاه عین‌الاسد کشته شده‌اند.
 
 یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: دستکم ۱۰۴ هدف از مواضع آمریکایی‌ها و متحدانش، در منطقه شناسایی شده اند که اگر آمریکایی‌ها مجددا مرتکب هرگونه خطایی شوند، این مواضع هدف حمله قرار خواهند گرفت.
 
به گفته این منبع آگاه دستکم هشتاد نظامی آمریکایی در این حمله کشته شده اند. در این حمله همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند.
 
این منبع آگاه در اطلاعات سپاه تاکید کرد: در حمله موشکی بامداد امروز، پانزده موشک به پایگاه عین‌الاسد اصابت کرده که هیچکدام بوسیله سیستم راداری ارتش تروریسم آمریکا رهگیری نشده‌اند.
 
بر اساس این گزارش دقت و شدت اصابت موشک‌های شلیک شده به حدی بوده است که برخی از آن‌ها همزمان چند هدف حساس را تخریب کرده‌اند.
 
پایگاه نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد عراق از پایگاه‌های بسیار مهم است که در آن تمام هواپیماهای بدون سرنشین و بالگردهای آمریکا مستقر هستند. در این پایگاه نظامی چهار هزار نظامی آمریکا حضور دارند.
 
براساس گزارش‌های دریافتی مجروحان حمله موشکی بامداد امروز به پایگاه عین الاسد، با بالگرد به بغداد منتقل شده‌اند و ارتش تروریستی آمریکا از بخش بهداشت عراق درخواست کمک کرده است.
 
سرلشکر باقری: هر گونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده‌تر و قاطع‌تر خواهد داشت
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر گونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده‌تر و قاطع‌تر در پی خواهد داشت.
 
 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای در پی عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سردمداران کج فهم رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم امریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می‌باشد و هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی‌تر، کوبنده‌تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: اینک وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ی وسیعی از جغرافیای جهان، روشی اصولی را اتخاذ کرده و هر چه سریع‌تر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج نمایند.
 
افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه
 
 ساعاتی پس از واکنش موشکی ایران و حمله به مهم‌ترین پایگاه آمریکا در عراق، ارتش آمریکا تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی خود در منطقه را افزایش داد. بعد از عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس، منابع محلی از افزایش تدابیر امنیتی در تمام پایگاه‌های نظامیان تروریست آمریکا در منطقه خبر می‌دهند.
 
شبکه «الجزیره» به نقل از روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داد ارتش آمریکا در حال افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی و مکان‌های حساس در منطقه خاورمیانه است.
 

 

اسپر: آمریکا آماده پایان هر جنگی با ایران است

61535354

 وزیر دفاع آمریکا در توییتی نوشت: آمریکا آماده خاتمه دادن به هر جنگی با ایران است.

 مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در توییتر نوشت: آمریکا آماده پایان هر گونه جنگی با ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه) رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

*******

رسانه های ژاپن: ایران پاسخ ترور سردار سلیمانی را داد

156878805

رسانه های ژاپن اعم از رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و تلویزیون این کشور با انعکاس خبر حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق گزارش کردند که ایران قاطعانه پاسخ ترور سردار سلیمانی را داد.

 تلویزیون دولتی این کشور از ساعتی پیش بارها اخبار این حمله را در صدر گزارش های خود قرار داده و هر چند دقیقه یک بار تازه ترین تحولات این رویداد را برای مخاطبان خود گزارش می کند.

گزارش می افزاید ایران بیش از دوجین موشک بالستیک را به سمت پایگاه های آمریکا در عراق شلیک کرده است جایی که نیروهای نظامی و ائتلاف مشترک به ریاست آمریکا در آن ساکن هستند.

تلویزیون ژاپن گزارش کرده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می گوید شلیک این موشک ها انتقام ترور سردار سلیمانی بوده است.

گزارش با اشاره به اینکه پنتاگون همچنین اعلام کرده است پایگاه دیگری در اربیل عراق مورد هدف قرار گرفته است نوشت هنوز گزارشی در مورد میزان خسارت یا تلفات این دو پایگاه در دست نیست.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز ضمن پوشش گسترده این حمله نوشته است که تنش بین ایالات متحده و ایران پس از آنکه نیروهای آمریکایی جمعه گذشته در حمله هوایی، سردار سلیمانی را در عراق به شهادت رساندند افایش یافته است.

کیودو در گزارش دیگری آورده است به دنبال شلیک موشک های ایران به  اهداف آمریکا در عراق؛ سهام توکیو صبح امروز چهارشنبه به زیر ۲۳ هزار واحد کاهش پیدا کرده است و برای اولین بار از ماه نوامبر سال گذشته به کمترین حد خود رسیده است.

بر اساس این گزارش سهام نیککی ژاپن نیز در ساعت ۱۰ امروز چهارشنبه ۲۵۵ واحد برابر با ۲.۴ درصد کاهش یافته است خبرگزاری رسمی ژاپن همچنین گزارش کرده است که قیمت نفت نیز افزایش یافته است.

خبر حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق در اکثر روزنامه ها و تارنماهای خبری ژاپن نیز در سطح وسیعی منتشر شده است.

********

ظریف: به دنبال افزایش تنش و جنگ نیستیم

 «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران اعلام کرد که ایران، پایگاهی را هدف قرار داد که حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ایرانی از آنجا صورت گرفت اما «ما به دنبال افزایش تنش و یا جنگ نیستیم.»

ظریف بامداد چهارشنبه در توئیتی نوشت: ایران در دفاع از خود و طبق بند ۵۱ منشور سازمان ملل اقدامات متناسبی را انجام داده و تکمیل کرد و پایگاهی را هدف قرار داد که حمله‌ای مسلحانه و بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما از آنجا صورت گرفت.

وی افزود: ما به دنبال افزایش تنش یا جنگ نیستیم اما از خودمان در مقابل هر گونه تهاجمی دفاع می‌کنیم.

********

ترامپ: ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است

دونالد ترامپ در توئیتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران گفت: ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است.

رییس جمهور آمریکا در توییتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: همه چیز خوب است! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.


*******

پنتاگون: ۱۲ موشک ایران، دو پایگاه آمریکایی را در عراق هدف قرار داد

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) تأیید کرد که دو پایگاه آمریکایی در عراق، هدف بیش از ۱۲ موشک بالستیک ایران قرار گرفته است. «جاناتان هافمن» دستیار سخنگوی پنتاگون در امور عمومی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت پنج و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی آمریکا، ایران بیش از ۱۲ موشک بالستیک علیه نیروهای ارتش آمریکا و ائتلاف در عراق شلیک کرد.

وی افزود: روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دو پایگاه در عین‌الاسد و اربیل را که میزبان پرسنل نظامی آمریکا و ائتلاف هستند، هدف گرفته است.

هافمن ادامه داد: ما در حال برآورد اولیه از خسارت‌ها هستیم.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته از این پایگاه دیدن کرد و ترامپ نیز دسامبر ۲۰۱۸ از این پایگاه بازدید کرده بود.

*******

حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکایی ترند نخست جهانی توییتر شد

156878759

 کمتر از دو ساعت پس از حمله رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های اشغالی آمریکا در عراق در راستای «انتقام سخت» شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، این حمله موشکی به داغ‌ترین هشتگ توییتر تبدیل شد و در جایگاه ترند نخست این شبکه اجتماعی نشست.

هشتگ #IranvsUSA به معنای «ایران مقابل آمریکا» تا لحظه تنظیم این خبر ۲۰۳ هزار توییت را به خود اختصاص داد و در صدر فراوانی توییت های این شبکه اجتماعی جای گرفت.

سومین ترند جهانی توییتر نیز #عین_الاسد نام پایگاه آمریکایی مورد حمله است که درباره آن ۳۳ هزار و ۲۰۰ توییت منتشر شده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده ها فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، ده ها فروند موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

منابع میدانی به المیادین گزارش دادند: نیروهای ائتلاف آمریکایی در پایگاه عین الاسد سراسیمه هستند و خبرها حاکی از آتش گرفتن هواپیماهای آمریکایی در این پایگاه است.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته از این پایگاه دیدن کرد و ترامپ نیز دسامبر ۲۰۱۸ از این پایگاه بازدید کرده بود.

خبرنگار المیادین گزارش داد: صدای چند انفجار در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق نیز شنیده شده است.

آماده باش شهرک‌های موشکی در سراسر کشور

یک مقام مطلع گفت: کلیه شهرک‌های زیرزمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهدافی که از پیش تعیین گردیده در حالت آماده باش صددرصد هستند.

 این مقام مطلع افزود: هرگونه اقدام نابخردانه در پاسخ به عملیات مقابله جویانه بامداد امروز ایران با عملیات بسیار سخت بر علیه کلیه اهداف تعیین شده مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: انجام عملیات بر علیه ایران از مبداء کشورهایی که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی آمریکا قرار داده‌اند با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

*******

بازتاب‌ رسانه‌ای آغاز انتقام سخت در رسانه‌های بین‌المللی

رسانه‌های خارجی حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه هوایی نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق در عملیات شهید سلیمانی را به عنوان پاسخ کوبنده ایران مورد توجه ویژه قرار دادند.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داده است که یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هم هدف قرار گرفته است.

المیادین همچنین گزارش داد: حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق در ساعت 01:20 دقیقه بامداد یعنی زمان به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی انجام گرفته است.

خبرنگار CNN حملات ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا را «باران موشک» توصیف کرد.

سی بی اس نیوز هم گزارش داد: دو موشک به شمال کنسولگری آمریکا در اربیل خورده ولی کسی آسیب ندیده.

*******

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند. که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام به تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می‌دارد.

۱-  به شیطان بزرگ، رژیم صفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.
۲- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.
۳- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.
۴- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر،سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت‌افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.
و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم. ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸   
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

در عین حال خبرنگار پایگاه خبری فوربس گزارش داد:گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران در حال شلیک ده‌ها موشک به سمت عراق است و نیروهای آمریکایی در پایگاه الاسد عراق را هدف قرار داده است.

گزارش‌های اولیه می‌گویند پس از شلیک بیش از ۶۰ موشک، تاکنون ۲۰ نیروی آمریکایی کشته شده‌اند.

جنیفر گریفین، خبرنگار فاکس نیوز نیز گفت:از یکی از مقامات آمریکایی شنیده‌ام موشک‌های شلیک‌شده از نوع بالستیک کوتاه‌برد یا کروز بوده اند و از خاک ایران و به سوی چندین پایگاه آمریکایی در عراق شلیک شده‌اند.

استفان گریشام خبرنگار کاخ سفید در توییتر خود گفت: ما از گزارشات حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق مطلع هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ در جریان موضوع قرار گرفته و در حال بررسی دقیق اوضاع و مشورت با تیم امنیت ملی خود است.

در عین حال شبکه خبری المیادین گزارش داد: پایگاه نظامی عین الاسد کاملا ویران شده است.

بر اساس گزارش‌ها، موشک‌های موج دوم در عملیات انتقام به اهداف تعیین شده در مقر آمریکا اصابت کرده است.

پس از پاسخ موشکی سپاه به ترور سپهبد قاسم سلیمانی تا این لحظه قیمت نفت حدود ۴ درصد جهش کرده است.     

 




» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *