RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

بهت و حیرت رسانه‌های جهان از وداع میلیونی با سردار شهید

۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷کد خبر: ۲۹۷۸۰۲
ایستانیوز:پیام های تهدیدآمیز عزاداران، دختر سردار سلیمانی و فرمانده جدید سپاه قدس علیه امریکا به طور گسترده در جهان انعکاس یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایران، مراسم وداع با سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش در تهران، پایتخت ایران آنقدر باشکوه و عظیم بود که جریان رسانه‌ای غرب و شرق را به یکباره خلع سلاح کرد و رسانه‌های بین‌المللی چاره‌ای جز بازتاب این حماسه بزرگ با بهت و حیرت نداشتند و نتوانستند این حضور میلیونی را کتمان کنند یا کم اهمیت و کوچک جلوه دهند. آنها چاره‌ای جز اذعان به این واقعیت نداشتند که جمهوری اسلامی ایران پس از رحلت آیت الله خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تا کنون چنین مراسم تشییعی به خود ندیده بود و جهان هم تا کنون چنین مراسم باشکوهی را برای یک فرمانده نظامی تجربه نکرده است.
 
شبکه خبری سی ان ان امریکا در انعکاس این مراسم با استفاده از چندین عکس از خیابان‌های بسیار شلوغ و سیاهپوش تهران نوشت، خیابان‌های تهران روز دوشنبه از عزاداران سیاهپوش پر شده بود گویا یک دریای انسانی در خیابان‌ها راه افتاده و مردم می‌خواهند خود را به مراسم سردار قاسم سلیمانی برسانند تا به این ژنرال ایرانی که در حمله پهپادی امریکا به شهادت رسید، ادای احترام کنند. عزاداران روز دوشنبه با خود عکس‌های سردار سلیمانی را به همراه داشتند، از چهره بسیاری از آنهایی که در خیابان‌های تهران بودند واقعاً غم، ناراحتی و عصبانیت می‌بارید و عده‌ای هم  فریاد مرگ بر امریکا سر داده بودند. تلویزیون دولتی ایران شمار شرکت کنندگان در این مراسم را میلیون‌ها نفر اعلام کرد و رهبر ایران بر پیکر این سردار نماز خواند. سی ان ان نوشت، در ایران سلیمانی را یک قهرمان شهید می‌دانند بویژه به خاطر کارهایی که او در مبارزه با داعش انجام داد.
 
یورونیوز در انعکاس مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی بر خیل عظیم جمعیت که در این مراسم شرکت کرده بودند، متمرکز شد و در تیتر با استفاده از عبارت «مراسم تشییع عظیم» نوشت، مراسم استقبال و تشییع پیکر این فرمانده سپاه پاسداران از نخستین ساعات بامداد دوشنبه با حضور شمار زیادی از ساکنان پایتخت و نیز جمعی از مقامات بلندپایه ایران از جمله رؤسای سه قوه از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بر پیکر ژنرال ارشد ایرانی قاسم سلیمانی و دیگر افرادی که در حمله هوایی هفته گذشته امریکا در نزدیکی بغداد ترور شده بودند، نماز خواند.
 
این رسانه اروپایی در ادامه نوشت، پیکر قاسم سلیمانی و همراهانش پیش از این در بغداد و شهرهای کربلا و نجف تشییع و سپس به ایران منتقل شده بود و مراسم تشییع در ایران از اهواز آغاز شد و پس از مشهد اینک در تهران جریان دارد و شمار بالای تشییع کنندگان در شهرهای مختلف ایران سبب شگفتی اغلب رسانه‌های جهان و تحلیلگران سیاسی شده است. از سال 1989 تا کنون این نخستین بار است که ایران برای یک نفر مراسم تشییع در چند شهر برگزار می‌کند. یورونیوز همچنین سخنان دختر سردار قاسم سلیمانی در مراسم تشییع این سردار شهید در تهران را که ترامپ را دیوانه خطاب کرد، انعکاس داد.
 
الجزیره هم با انتخاب تیتر «سیل عزاداران در تهران و افزایش درخواست‌ها برای انتقام» نوشت، جمعیت عظیمی برای ادای احترام به قاسم سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده نظامی ایران که توسط امریکا در بغداد ترور شد، به خیابان‌های تهران آمده بودند و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم شرکت داشت و بر پیکر سردار سلیمانی و دیگر شهدای این ترور نماز خواند. این رسانه در ادامه گزارش خود چند بار دیگر هم بر حضور پرتعداد مردم ایران در مراسم دیروز دوشنبه تأکید کرد و به نقل از تلویزیون دولتی ایران شمار شرکت کنندگان را چندین میلیون نفر اعلام کرد و آورد، از آنجا که خیابان‌های منتهی به مراسم تشییع بسیار شلوغ بود بخشی از جمعیت که با استفاده از مترو می‌خواستند در مراسم شرکت کنند به دلیل ازدحام جمعیت نمی‌توانستند از ایستگاه‌های مترو خارج شوند.
 
اسپوتنیک روسیه هم تمام اخبار صفحه اصلی خود را به مراسم تشییع سردار سلیمانی و اخبار مرتبط از جمله اخبار مربوط به تهدیدهای اخیر ایران و امریکا علیه یکدیگر اختصاص داد و در گزارش لحظه به لحظه مراسم تشییع از حضور مقام معظم رهبری و صدها هزار نفر از مردم داغدار ایران در مراسم وداع با وی خبر داد. این رسانه همچنین به تاریخچه اقدام‌های خصمانه امریکا در به شهادت رساندن این فرمانده بزرگ اشاره کرد.
 
روزنامه نیویورک تایمز هم با پوشش خبری مراسم تشییع سردار سلیمانی اگرچه در تیتر به تهدیدهای جانشین سردار سلیمانی علیه امریکا اشاره کرد اما در متن گزارش از مراسم باشکوه دیروز دوشنبه در تهران نوشت. در این گزارش آمده است: خیل جمعیتی که برای شرکت در مراسم تشییع فرمانده ایرانی آمده بودند و  فریاد مرگ بر امریکا سر می‌دادند، روز دوشنبه خیابان‌های تهران را پر کرده بود. خبرنگار نیویورک تایمز در تهران هم در صفحه توئیتر خود درباره حضور میلیونی ایرانی‌ها در این مراسم نوشت: «دریای بی انتهای مردم.» وی با انتشار فیلمی در صفحه توئیتر خود از مراسم تشییع سردار سلیمانی نوشت: من در ایران راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ زیادی در حمایت از حکومت ایران را پوشش داده‌ام. اما صحنه امروز متفاوت است. حضور مردم امروز میلیونی است. خبرنگار روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» هم در صفحه خود در توئیتر نوشت: تجمعاتی که از دیروز [یکشنبه] در ایران به مناسبت بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار می‌شود، به احتمال زیاد گسترده‌ترین تجمعات بعد از رحلت آیت الله خمینی در سال ۱۹۸۸ است.
 
دویچه ووله آلمان در انعکاس مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی سخنان دختر این شهید بزرگوار را برجسته کرد و در تیتر به نقل از او آورد «روز سیاه» برای امریکا. این رسانه البته بر خیل عظیم جمعیت هم تأکید کرد و نوشت، صدها هزار عزادار روز دوشنبه، سه روز پس از شهادت او در تهران جمع شده بودند تا در مراسم تشییع او در پایتخت ایران شرکت کنند. این رسانه با اشاره به حضور رهبر ایران در مراسم تشییع، نقل قول فرمانده اسماعیل قاآنی، جانشین سردار سلیمانی را نیز که گفت «قول می‌دهیم راه شهید سلیمانی را با همان قدرت و جدیت ادامه دهیم» آورد و نوشت، جمعیت حاضر در مراسم با فریاد مرگ بر امریکا و انتقام انتقام سخنان سردار قاآنی را تأیید کردند.
 
واکنش رسانه‌های عربی
 
مراسم دیروز دوشنبه در رسانه‌های عرب زبان هم بازتاب گسترده‌ای داشت به طوری که خبرگزاری «سانا» سوریه نوشت، پیکر شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت با حضور میلیونی مردم در تهران تشییع شد. «المسیره» یمن نوشت: میلیون‌ها ایرانی در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهدای همرزمش شرکت کردند. شرکت کنندگان در مراسم شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند. «الیوم السابع» مصر با پخش زنده بخشی از مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت اعلام کرد: شخصیت‌های برجسته ایرانی در این مراسم شرکت کردند و رهبر عالی ایران بر پیکر شهدای مقاومت نماز اقامه کردند. «المسله» عراق به پوشش سخنان «زینب سلیمانی» فرزند «شهید سلیمانی» در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت، پرداخت و نوشت: زینب سلیمانی در جریان مراسم تشییع، رئیس جمهوری امریکا را دیوانه توصیف کرد.
 
النشره لبنان هم به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهدای مقاومت واکنش نشان داد و تصاویری از حضور گسترده مردم در این مراسم منتشر کرد و نوشت، رهبر عالی ایران بر پیکر شهید سلیمانی و شهدای همرزمش نماز اقامه کردند.
 



برچسب‌ها:قاسم سلیمانی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *