RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

چشم انداز قیمت نفت به میزان تنش ها در خاورمیانه بستگی دارد

نفت می تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد

۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵کد خبر: 297761
ایستانیوز:به گفته تحلیلگران قیمت نفت احتمالا حدود ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود، اما اگر درگیری در مزارع نفتی جنوب عراق و یا در حمل و نقل تجاری شدت یابد، می تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،افزایش تنش میان امریکا و ایران در خاورمیانه روی بازارهای مختلف تاثیر گذاشته است. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین باره منتشر کرده است. تحلیلگران در گفتگو با این سایت خبری عنوان کرده اند که قیمت هر بشکه نفت در پی این تنش ها می تواند به 80 دلار در هر بشکه برسد.
 
این گزارش نوشت:  قیمت نفت برنت، بنچمارک جهانی صبح روز جمعه، 68.65 دلار معامله شد که 3.6 درصد رشد داشت و خیلی زود به 69.16 دلار در هر بشکه رسید.  قیمت نفت تگزاس هم با رشد 3.5 درصدی، قیمت 63.38 دلار را برای خود ثبت کرد.
 
سی‌ان‌بی‌سی ادامه داد: حمله هوایی که منجر به شهادت قاسم سلیمانی شده است، به گفته پنتاگون به دستور دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا بوده است که تنش های حال حاضر میان ایران و امریکا را تشدید کرده است. حالا یکی از نگرانی ها اقدامات تلافی جویانه است.
 
تحلیلگران معتقدند که یک چیز واضح است: ایران پاسخ خواهد داد. به گفته آنها، انتظار می رود درگیری ها به طور متوسط حداقل یک ماه طول بکشد و احتمالا در عراق محدود خواهد بود. شبه نظامیان مورد حمایت ایران به پایگاه های ایالات متحده حمله خواهند کرد و برخی از سربازان امریکایی کشته خواهند شد. ایالات متحده هم با حمله به داخل عراق تلافی خواهد کرد.
 
این تحلیلگران ادامه دادند: قیمت نفت احتمالا حدود 70 دلار در هر بشکه خواهد بود، اما اگر درگیری در مزارع نفتی جنوب عراق و یا در حمل و نقل تجاری شدت یابد، می تواند به 80 دلار در هر بشکه برسد.
 
*افزایش قیمت نفت ممکن است ادامه پیدا کند
 
وزارت دفاع امریکا در بیانیه ای اعلام کرده است که اقدامات دفاعی برای محافظت از سربازان خارج از کشور خود انجام خواهد داد، در پاسخ هم، ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرد و رهبر ایران اعلام کرد انتقام شدیدی در انتظار قاتلان قاسم سلیمانی است.
 
در همین حال، جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توییتر اعلام کرد که ترور قاسم سلیمانی کاری خطرناک و تشدید تنش ها بوده است. ایالات متحده مسئول تمام عواقب ناشی از این اقدامش است.
 
این وضعیت می تواند آغاز روند جدید افزایش قیمت نفت نباشد، اما این اتفاق برای بازار حیرت آور بوده است. به گفته تحلیلگران، شاید نتیجه گیری درباره وضعیت آینده نفت، هنوز کمی زود باشد. از طرفی هم مازاد عرضه نفت همچنان وجود دارد و انتظار می رود یکسری کشورها میزان تولید نفت خود را افزایش دهند.
 
این در حالی است که اوپک و متحدانش که اوپک پلاس نامیده می شوند، موافقت کرده اند، تولید نفت را از اول ژانویه 500 هزار بشکه در روز کاهش دهند. این 500 هزار بشکه در ادامه کاهش 1.2 میلیون بشکه ای توافق قبلی است.
 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:قیمت نفت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *