RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

بررسی عملکرد شرکتهای بورسی

۴۳ درصد از درآمد بیمه دانا صرف پرداخت خسارت شد

۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴کد خبر: 297708
ایستانیوز: بیمه دانا در آبانماه ۴۸۶میلیارد و ۸۲۳میلیون و ۳۰۰هزار تومان بیمه نامه به فروش رسانده و ۲۱۱میلیارد و ۴۹۵میلیون و ۹۰۰هزار تومان به عنوان خسارت به مشتریان خود پرداخت کرده که یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد بیش از ۴۳درصد از درآمد این شرکت به عنوان خسارت پرداخت شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در سلسله بررسی های عملکرد شرکت های بورسی از جمله بیمه، نقطه اشتراک شرکت ها توجه و تاکید بیش از حد بر روند فروش بیمه نامه های اجباری و عمومی بوده و اندک شرکت ها بر بیمه های تجاری همچون آتش سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی و پول فعالیت دارند. با این تفاسیر بررسی فعالیت آبان ماه بیمه دانا نشان از آن دارد که این شرکت ۸۳درصد از حجم فروش بیمه نامه های خود را معطوف به رشته های درمان، ثالث اجباری و زندگی کرده است.
 
این شرکت بیشترین میزان درآمد خود را نیز از بیمه درمان به ارزش ۲۲۲میلیارد و ۳۳۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان کسب کرده که بعد از این رشته، بیمه ثالث اجباری با درآمد ۱۴۲میلیارد و ۸۴۴میلیون و ۴۰۰هزار تومانی رتبه بعدی درآمدزایی را برای این شرکت ثبت کرده است.
 
البته در همین مدت ۴۳درصد از درآمد بیمه درمان و ۵۱درصد از درآمد بیمه ثالث اجباری بیمه دانا به عنوان خسارت پرداخت شده که در کنار این دو رشته، ۶۵درصد از میزان درآمد رشته بدنه خودرو به عنوان خسارت پرداخت شده است.
 
در مجموع این شرکت در آبانماه ۴۸۶میلیارد و ۸۲۳میلیون و ۳۰۰هزار تومان بیمه نامه به فروش رسانده و ۲۱۱میلیارد و ۴۹۵میلیون و ۹۰۰هزار تومان به عنوان خسارت به مشتریان خود پرداخت کرده که یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد بیش از ۴۳درصد از درآمد این شرکت به عنوان خسارت پرداخت شده است.
 
اما در هشت ماهه سال جاری شرایط بیمه دانا در فروش بیمه نامه اندکی متفاوت است، زیرا در این مدت ۷۸درصد از فروش پرتفوی آن به بیمه نامه های درمان، ثالث اجباری و زندگی معطوف بوده و سهم ثالث اندکی رشد و سهم درمان اندکی کاهش یافته است.
 
بیمه دانا در این مدت ۳۰۰۷میلیارد و ۸۵۰میلیون تومان بیمه نامه به فروش رسانده که از این میزان درآمد، ۱۷۲۶میلیارد و ۴۷۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان برای پرداخت خسارات هزینه شده است.
 
این شرکت در بخش درمان، ثالث، بدنه خودرو، مسئولیت و حوادث بیش از نیمی از درآمد را به پرداخت خسارت اختصاص داده است.
 
به گزارش ایسنا، لازم است ذکر شود که بیمه دانا در هشت ماهه امسال در فروش بیمه های ثالث مازاد و دیه، اعتباری و پول هیچ درآمدی نداشته و کمترین میزان درآمد به میزان ۳میلیارد و ۵۳۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان متعلق به بیمه هواپیما بوده است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *