RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

موج عرضه‌های عمده در فرابورس

بیمه نوین ۱۸ درصد از سهام خود را عرضه می‌کند

۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱کد خبر: 297597
ایستانیوز:اطلاعیه‌های عرضه عمده چهار شرکت کف، آذریت، بیمه نوین و سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال در هفته جاری در فرابورس منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) شرکت‌های کف‌، آذریت، بیمه نوین و سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال زمان فروش سهام خود را به صورت عمده اعلام کردند. شرایط حضور در معامله این عرضه‌های عمده به این صورت است که در تمام معاملات، پرداخت ثمن معامله به صورت نقدی و مطابق رویه جاری تسویه و پایاپای (t+۲) بوده و سپرده حضور در این رقابت‌ها معادل ۱۰ درصد از قیمت پایه کل تعیین شده است.
 
عرضه عمده بخشی از سهام شرکت کف
 
شرکت کف که در نماد «شکف» در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس معامله می‌شود قصد دارد که ۳.۳۵ درصد از سهام غیرمدیریتی خود را به قیمت پایه هر سهم ۸۵۰۰ ریال روی میز فروش قرار دهد. این درصد از سهام این شرکت که ۸ میلیون و ۳۹۵ هزار سهم است، دارای قیمت پایه کل بالغ بر ۷۱ میلیارد ریال بوده و تاریخ عرضه آن، یکشنبه ۱۵ دی‌ماه خواهد بود. شرکت کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار عرضه‌کننده معرفی شده است.
 
۱۶ دی‌ماه زمان عرضه عمده ساذری
 
شرکت آذریت که با نماد «ساذری» در تابلو نارنجی بازار پایه و گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی قرار دارد، درصدد است تا با عرضه ۱.۲۴ درصد از سهام غیرمدیریتی خود به قیمت پایه هر سهم ۱۵۰ هزار ریال، تامین مالی بالغ بر ۱۱ میلیارد ریالی را از بازار سرمایه انجام دهد. کارگزار این عرضه عمده شرکت کارگزاری بورس ایران بوده و تاریخ عرضه دوشنبه ۱۶ دی‌ماه مشخص شده است.
 
بیمه نوین ۱۸ درصد از سهام خود را عرضه می‌کند
 
بر اساس اطلاعیه عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت بیمه نوین نیز که در نماد «نوین» در بازار دوم فرابورس خریدوفروش می‌شود، قرار است در تاریخ دوشنبه ۷ بهمن ۹۸، معادل ۱۷.۸۷ درصد از سهام این شرکت توسط شرکت تامین سرمایه نوین روی میز فروش عمده قرار بگیرد. قیمت پایه هر سهم برای این معامله معادل قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه به اضافه ۱۱ درصد (به شرط آنکه از مبلغ ۳۲۵۶ ریال کمتر نباشد) تعیین شده و شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین نیز مسئولیت عرضه را بر عهده دارد.
 
وشمال ۴ درصد از سهام خود را می‌فروشد
 
شرکت سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال‏ که در گروه سرمایه‌گذاری‌ها و در تابلو زرد بازار پایه فرابورس معامله می‌شود، قصد دارد که ۴.۳۴ درصد از سهام خود را در قالب سهام مدیریتی غیرکنترلی به صورت عمده به فروش برساند. قیمت پایه هر سهم برای این معامله ۷۰۰۰ ریال تعیین شده است و قیمت پایه کل بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال خواهد بود. شرکت کارگزاری بورس ایران در روز سه‌شنبه ۸ بهمن ۹۸ به عنوان کارگزار عرضه‌کننده این عرضه عمده عمل خواهد کرد.
 
لازم به توضیح است که در ماده یک ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، اصطلاحات مربوط به انواع معاملات عمده به شرح زیر تعریف می‌شود:
 
۱- معاملات کنترلی: معاملات عمده‌ای است که تعداد سهام یا حق تقدم سهام مورد معامله در آن به میزانی باشد که با تملک آن امکان کنترل شرکت وجود داشته باشد.
 
۲- معاملات مدیریتی غیرکنترلی: معاملات عمده‌ای است که تعداد سهام یا حق تقدم سهام مورد معامله در آن به میزانی باشد که با تملک آن امکان انتصاب حداقل یک مدیر وجود داشته باشد لیکن منجر به کنترل نشود.
 
۳- معاملات غیرمدیریتی: به سایر معاملات عمده، غیر از معاملات عمده بندهای ۱ و ۲ این ماده اطلاق می‌شود.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه نوین، فرابورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *