RSS
امروز یکشنبه ، ۶ مهر ۱۳۹۹
آخرین اخبار

افتتاح ساختمان جدید بیمه "ما" ؛ ساختمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی

توقف موقت عرضه‌ اولیه سهام به دلیل شرایط خاص بورس

جهش چشمگیر جذب منابع و اعطای تسهیلات بانک کارآفرین

تمدید سپهرکارت‌های پاییز ٩٩ تا ١٤٠٠

نگران قدرت خرید خود نباشید!

بانک شهر سردمدار حل مشکلات مدیریت شهری

ریزش ۴۳۰۰۰ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

گام های بلند بانک ملی در راستای اقتصاد مقاومتی

فرصت آخر بخشودگی جرائم برای بدهکاران بانک مسکن

افزایش۳۶ درصدی درآمد تامین سرمایه ملت

طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی اصلاح شد

تخصیص دقیق و تجهیز درست منابع، دو رکن اساسی در تضمین عملکرد شبکه بانکی است

دست بالای بیمه آسیا در میدان رقابت

سطح ارایه خدمات ومراقبت های سلامت درسازمان بیمه سلامت

دیوان محاسبات باید به نحوه هزینه کرد عوارض دریافتی از بیمه شخص ثالث ورود کند

پیگیری جرایم مربوط به سهام عدالت توسط سازمان بورس

دردسرهای تورمی حمایت از بورس

بکارگیری سه ابزار برای متعادل کردن بازار سرمایه

وام مسکن جوانان ۴۰۰ میلیون تومان شد

هجوم نوسان‌گیران به اوراق مسکن

رشد شدید نقدینگی

نحوه محاسبه ارزش پایه صادراتی اصلاح شود

قصه نابودی یک ابرقدرت

دولت از واحدهای تولیدی در بحران کرونا حمایت نکرد

مجموعه مجتمع فولاد بافت به قطب عظیم صنعتی در کشور تبدیل شود

NPL پایین، حاصل بهداشت اعتباری بالای بانک ملی

۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۹/۲۱کد خبر: 296753
ایستانیوز:نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران در سطح مطلوبی قرار گرفته و از متوسط نظام بانکی بسیار پایین تر است، اما این رقم چگونه حاصل شده است؟
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در پایان سال 1395 نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در این بانک معادل 7.8 درصد بود، در حالی که این نسبت در پایان سال 1396 به رقم 7.3 درصد و در سال گذشته با کاهشی چشمگیر به عدد 6.3 درصد رسید.
 
گرچه تلاش های بانک ملی ایران برای وصول مطالبات معوق به روش های قانونی بسیار موثر بوده و از این طریق حجم گسترده ای از این مطالبات به شکل جاری در آمده است، اما نباید نقش بهداشت اعتباری در ارائه تسهیلات را نیز در فرایند کاهشی NPL نادیده گرفت.
 
اعتبارسنجی مشتریان هنگام پرداخت تسهیلات، یکی از مهمترین اقداماتی است که همه واحدهای بانک ملی ایران به رعایت آن موظف شده اند و پس از آن تضامین کافی نیز از تسهیلات گیرندگان دریافت خواهد شد.
 
با این روند، علاوه بر این که هزینه شدن منابع تسهیلاتی در محل خود تضمین می شود، بازگشت منابع به منظور قرار گرفتن آن در اختیار سایر متقاضیان نیز قطعی خواهد شد و در نتیجه علاوه بر گردش نقدینگی، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی نیز کاهش خواهد یافت.
 
پیش از این معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران را در مقایسه با متوسط این عدد در نظام بانکی «خیلی خوب» عنوان کرده بود.
 
عباس معمار نژاد با بیان این که این شاخص در بانک ملی ایران در مقایسه با کل نظام بانکی جزو کمترین هاست، تاکید کرده بود که متوسط NPL برای کل نظام بانکی کشور بیش از 11 است. 
 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *