RSS
امروز سه شنبه ، ۸ بهمن ۱۳۹۸
آخرین اخبار

واریز سومین مرحله یارانه معیشتی ساعت۲۴ امروز

شوک «کرونا» به بازارهای سرمایه جهان

مبلغ سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست؛ تا ۲۲ بهمن صبر کنید

عرضه عمده سهام بیمه اتکایی امین در فرابورس لغو شد

رکورد تولید چادرملو از ۱۲.۸ میلیون تن گذشت

معاملات الگوریتمی، دروازه ورود هوش مصنوعی به بازار سرمایه

۷۵۷هزار خانوار جدید مشمول حمایت معیشتی شدند

۹۰۰میلیاردریال تسهیلات حمایتی به تولیدکنندگان قزوین اعطا میشود

چهار عرضه عمده در راه فرابورس

مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان مورد حمایت بانک توسعه تعاون

تسهیلات بانک توسعه تعاون در جهت تقویت مالی واحدهای تولیدی است

نماز موجب ظرفیت سازی کارکنان و افزایش کارآمدی سازمانی می‌شود

الزام ارائه اسناد در انتقال وجه بیش از ۱۰ میلیارد ریال

سرپرست اداره پیگیری و وصول مطالبات بانک دی منصوب شد

بیمه البرز ۲۵.۰۹۶ میلیارد ریال بیمه نامه فروخت

واکاوی خرید سهام یک بیمه بزرگ از سوی یک بیمه کوچک

زمان بررسی FATF در مجمع تمام شد

مالیات از خانه‌‌های لوکس بالای ۵میلیارد تومان اخذ شود

«از مزرعه تا سفره» با ابزارهای مالی بورس کالا

بازدید مدیران ارشد بانک ایران زمین از شعب استان فارس

انتشار نسخه جدید همراه بانک مهرایران برای گوشی‌های ios در اپ استور ایرانی

زنگ خطر ۲۰۰۰ میلیاردی تمساح خلیج فارس برای شبکه بانکی

امکان‌ انتقال وجه بیش از ۱۰۰ هزار تومان و مشاهده موجودی و صورتحساب تنها از طریق رمز پویا

توسعه اپلیکیشن پات در بازار

صنعت نساجی کاشان بیمه می‌شود

NPL پایین، حاصل بهداشت اعتباری بالای بانک ملی

۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۹/۲۱کد خبر: 296753
ایستانیوز:نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران در سطح مطلوبی قرار گرفته و از متوسط نظام بانکی بسیار پایین تر است، اما این رقم چگونه حاصل شده است؟
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در پایان سال 1395 نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در این بانک معادل 7.8 درصد بود، در حالی که این نسبت در پایان سال 1396 به رقم 7.3 درصد و در سال گذشته با کاهشی چشمگیر به عدد 6.3 درصد رسید.
 
گرچه تلاش های بانک ملی ایران برای وصول مطالبات معوق به روش های قانونی بسیار موثر بوده و از این طریق حجم گسترده ای از این مطالبات به شکل جاری در آمده است، اما نباید نقش بهداشت اعتباری در ارائه تسهیلات را نیز در فرایند کاهشی NPL نادیده گرفت.
 
اعتبارسنجی مشتریان هنگام پرداخت تسهیلات، یکی از مهمترین اقداماتی است که همه واحدهای بانک ملی ایران به رعایت آن موظف شده اند و پس از آن تضامین کافی نیز از تسهیلات گیرندگان دریافت خواهد شد.
 
با این روند، علاوه بر این که هزینه شدن منابع تسهیلاتی در محل خود تضمین می شود، بازگشت منابع به منظور قرار گرفتن آن در اختیار سایر متقاضیان نیز قطعی خواهد شد و در نتیجه علاوه بر گردش نقدینگی، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی نیز کاهش خواهد یافت.
 
پیش از این معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران را در مقایسه با متوسط این عدد در نظام بانکی «خیلی خوب» عنوان کرده بود.
 
عباس معمار نژاد با بیان این که این شاخص در بانک ملی ایران در مقایسه با کل نظام بانکی جزو کمترین هاست، تاکید کرده بود که متوسط NPL برای کل نظام بانکی کشور بیش از 11 است. 
 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *