RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

مدیر عامل بیمه آسیا:

اخذ مالیات از بیمه های زندگی، باعث کاهش ضریب نفوذ بیمه می‌شود

۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۹/۱۹کد خبر: 295710
ایستانیوز: مدیر عامل بیمه آسیا: مالیات بر بیمه‌های زندگی باعث افزایش قیمت حق بیمه و کاهش ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مدیر عامل بیمه آسیا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به این نکته که بر اساس برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ بیمه باید به ۷درصد افزایش پیدا کند، افزود: در این زمینه، تلاش‌های زیادی به عمل آمده ولی کافی نیست و برای رسیدن به این هدف، باید واقعیت های اقتصادی و اجتماعی را در نظر بگیریم.
 
مسعود بادین افزود: اگر بخواهیم به رقم ۷درصد ضریب نفوذ بیمه نزدیک شویم باید به بیمه‌های زندگی بیش از پیش توجه کنیم و در این زمینه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند نقش موثری داشته باشند و با ارتقا سطح آگاهی و دانش مردم از بیمه های زندگی، در این مسیر موثر باشند.
 
وی با اشاره به موضوع اخذ مالیات از بیمه‌های زندگی اظهار داشت: اساسا اخذ مالیات باعث کاهش سهم بیمه های زندگی در سبد خانوار‌ها می‌شود، چرا که مالیات بر رقم حق بیمه تاثیر می‌گذارد. این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته، بیمه‌های زندگی دارای معافیت‌های مالیاتی هستند.
 
وی درباره همگانی و فراگیر شدن بیمه در جامعه خاطرنشان کرد: اساسا فعالیت بیمه گری تعاملی دو سویه بین مردم و شرکت های بیمه است و در این فرایند تعاملی، مردم به عنوان مصرف کننده محصولات بیمه ای باید بهترین و کامل ترین پوشش ها را از شرکت های بیمه درخواست کنند و شرکت های بیمه نیز باید به این نیاز ها پاسخ دهند. تحقق این امر مشروط به بالا بردن آگاهی های بیمه ای در سطح جامعه است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *