RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

آغاز رتبه‌بندی کیفی مشاوران پذیرش در فرابورس

۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۹/۱۷کد خبر: 295614
ایستانیوز:فرابورس ایران از سال ۱۳۹۷، برای بهبود رتبه‌بندی شرکت‌های مشاور پذیرش، بررسی کیفی این شرکت‌ها را در کنار بررسی کمی آنها آغاز کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مدیر پذیرش سهام فرابورس ایران ارزیابی کیفی شرکت‌های مشاور پذیرش را گامی مثبت در مسیر واقعی‌تر شدن رتبه بندی این شرکت‌ها دانست و ضمن اشاره به مورد ارزیابی قرار گرفتن بیش از 100 مشاور پذیرش عضو فرابورس، شرکت‌های تامین سرمایه نوین، تامین سرمایه امین و کارگزاری بانک سپه را سه شرکت برتر بر این اساس معرفی کرد.
 
به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس، سارا سادات اخلاقی با اشاره به اهمیت و نقش مشاوران پذیرش در فرایند ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه بیان کرد: فرابورس ایران هر ساله اقدام به رتبه‌بندی مشاوران پذیرش در بازارهای اول، دوم و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) می‌کند، اما از سال 1397 علاوه بر رتبه‌بندی براساس معیارهای کمی، برای اولین بار اقدام به رتبه‌بندی مشاوران پذیرش از لحاظ معیارهای کیفی نیز انجام شد.
 
مدیر پذیرش فرابورس ایران معیارهای «رتبه‌بندی کیفی» را شامل مواردی نظیر کیفیت ارائه امیدنامه از لحاظ جامع بودن و مطابقت آن با صورت­های مالی، تسلط بر فرایند پذیرش، پیگیری مستمر، سرعت عمل و دقت لازم، تسلط مشاور پذیرش بر وضعیت مالی و عملیاتی شرکت و ارائه توضیحات تکمیلی در جلسات هیات پذیرش دانست و تاکید کرد: موارد ذکر شده از طریق نظرسنجی از اعضای هیات پذیرش و کارشناسان پذیرش فرابورس ایران مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد.
 
مدیر پذیرش سهام فرابورس همچنین ارسال کامل مدارک و اطلاعات، سرعت عمل و دقت، پیگیری و در دسترس بودن و نیز امیدنامه باکیفیت و بدون اشتباه را از جمله معیارهای کارشناسان پذیرش عنوان کرد و گفت: برای هر یک از سطوح ارزیابی عالی، خوب، متوسط و بد و خیلی بد به ترتیب امتیازاتی معادل 6، 4، 2، 0 و -2 درنظر گرفته شده است.
 
او ضمن اشاره به مورد ارزیابی قرار گرفتن بیش از 100 مشاور پذیرش عضو فرابورس ایران بیان داشت: براساس ارزیابی‌های کیفی صورت گرفته، شرکت‌های تامین سرمایه نوین، تامین سرمایه امین و کارگزاری بانک سپه به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم در بین شرکت‌های فعال در این حوزه شدند. همچنین لازم به ذکر است در این ارزیابی به منظور افزایش میزان مسئولیت‌پذیری مشاوران پذیرش، به آن دسته از مشاوران پذیرشی که در حوزه پذیرش و عرضه شرکت بسیار ضعیف عمل کرده‌ بودند نمره منفی اختصاص داده شد.
 
اخلاقی در تشریح جزئیات «رتبه‌بندی کمی» شرکت‌های مشاور پذیرش گفت: در صورت طرح شرکت در هیات پذیرش بازارهای اول، دوم و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط به ازای هر شرکت یک امتیاز، در صورت پذیرش شرکت 2 امتیاز و در صورت عرضه شرکت 3 امتیاز برای مشاوران پذیرش در نظر گرفته شده است.
 
او در ادامه به نتایج بررسی شرکت‌ها بر اساس «معیارهای کمی» اشاره و عنوان کرد: شرکت کارگزاری بورس بهگزین رتبه اول، شرکت‌های کارگزاری صبا تامین و کارگزاری بانک دی رتبه دوم و شرکت کارگزاری بانک سپه نیز موفق به اخذ رتبه سوم شدند.
 
مدیر پذیرش سهام فرابورس با بیان اینکه نتایج این ارزیابی‌ها در اختیار معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به منظور تصمیم‌گیری در خصوص تمدید مجوز مشاوران پذیرش قرار می‌گیرد، گفت: هدف از این رتبه‌بندی علاوه بر تشویق مشاوران پذیرش فعال و حرفه‌ای بازار سرمایه، تخصصی و کیفی کردن فعالیت در این حوزه بوده است.
 
لازم به ذکر است که براساس ماده 14 دستورالعمل ضوابط اجرایی نحوه فعالیت و بازرسی کارگزاران و معامله‌گران حقوقی عضو فرابورس ایران، فرابورس می‌تواند براساس شرایط و ملاک‌هایی که اعلام می‌کند نسبت به رتبه‌بندی اعضای خود اقدام کند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *