RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

عضو هیات مدیره شرکت بورس:

متصدیان بودجه، از نقش بازار سرمایه غافل نشوند

۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۹/۱۶کد خبر: ۲۹۵۵۷۲
ایستانیوز:لایحه بودجه در راه مجلس شورای اسلامی است و احتمال دارد پیش فرض هایی این لایحه و روش تامین منابع دولت، بر بازار سهام تاثیر گذار باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی اکبر امین تفرشی، عضو هیأت مدیره شرکت بورس تهران ، به عوامل تأثیرگذار بر بازار سرمایه تا انتهای سال اشاره کرد و گفت: تصمیماتی که در بودجه اتخاذ می شود و اعدادی که درآمدها و هزینه ها را نشان می دهد در بازار سرمایه موثر خواهد بود. اما بازار سرمایه در تمام سال ها، نقش کمتری نسبت به بازار پول در بودجه داشته است. همیشه بازار سرمایه درصدی از بازار پول، اقتصاد کشور و توسعه اقتصادی بوده است با این که هم اکنون می بینیم که از مابقی بازارها، نه تنها بازدهی بیشتری داشته، بلکه موجب رونق تولید در کشور نیز شده است.
 
وی افزود: متصدیانی که بودجه را برنامه ریزی می کنند، عنایت داشته باشند که مثل همه کشورها باید درست عکس این مسئله اتفاق بیفتد و درصد بازار سهام نسبت به باقی بازارها بیشتر باشد که هم موجب افزایش میزان تولیدات داخلی شده و هم بازدهی را بیشتر کند و در توسعه اقتصادی اثر بگذارد. به همین دلیل، باید سهم بازار سرمایه را بودجه پررنگ تر ببینند و در تمام تصمیماتی که اتخاذ می شود، سهم بازار سرمایه را در تشکیل سرمایه و افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری بیشتر لحاظ کنند و به جای تامین سرمایه از بازار پول، این نقش را به بازار سرمایه بدهند.
 
عضو هیات مدیره شرکت بورس ادامه داد: علاوه بر مسایل مربوط به بودجه، تغییرات نرخ ارز می تواند در روند حرکت بازار موثر باشد. علاوه بر نرخ ارز، عوامل مرتبط با ریسک های سیستماتیک که بابت هر تغییر و تحول داخلی و بین المللی  در کشور ایجاد می شود، می تواند قیمت ها در بازار را تغییر دهد.
 
مدیر عامل شرکت گروه ارزش آفرینان پاسارگاد به صنایع پیشرو بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: این پیش بینی قطعا سخت است. ولی بازار سرمایه ما متاثر از چند عامل است، که یکی از عوامل بازارهای کالایی است. هر تحولی که در بازارهای کالایی دنیا اتفاق بیفتد، به دلیل اینکه بخش عمده ای از بازار سرمایه ما هم کالایی هستند، مثل پتروشیمی و فولاد و... هم تحت تاثیر آن قرار می گیرند.
 
امین تفرشی  افزود: بنابراین بستگی دارد طی ماه های آینده بازارهای کالایی در دنیا به چه سمت و سویی بروند. بخشی از بازار ما تحت تاثیر مسائل مربوط به ارز قرار می گیرد، تصور و باور  این است که تصمیم گیران، شیوه ای اتخاذ خواهند کرد که بازار ارز در جهت سلامت اقتصادی حرکت کند، ولی اگر این تعادل و توازن به هم بخورد، طبیعتا آن بخش از صنایع ما که ارز محور هستند، رشد پیدا می کنند.
 
وی ادامه داد: بخش دیگری از صنایع ما هم به داده های اقتصادی مثل صنایع بانکی و.‌.. وابستگی دارند که با گزارش های عملکردی که از خودشان ارائه خواهند داد، بازار را تحت تاثیر قرار می دهند. با این حال به نظر می رسد که اگر شرایط اقتصادی و بین المللی تغییر زیادی نکند، شاخص روند فعلی را ادامه می دهد.
 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تأثیر ارز ۴۲۰۰ تومانی بر بازار سرمایه عنوان داشت: هدف دولت در تامین ارز بخشی از صنایع از جمله صنایع دارویی، موجب حفظ ارز ۴۲۰۰ در بودجه می شود. منوط به اینکه مجلس هم این نرخ ارز را تصویب کنند، قیمت محصولات این صنایع در بازار تغییر عمده ای نخواهند داشت.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *