RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

ماموریت شعب بانک مسکن در طرح اقدام ملی

۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۹/۱۴کد خبر: 295522
ایستانیوز:مدیر عامل بانک مسکن در همایش مدیران ارشد این بانک که صبح روز چهارشنبه در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد، یک ماموریت ویژه و پنج ماموریت بزرگ را به مدیریت های شعب استان های سراسر کشور ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ابوالقاسم رحیمی انارکی در دومین همایش سراسری مدیران ارشد در سال 98 که امروز و به مدت یک روز برگزار می شود، از همه مدیران ستادی، استانی و همچنین مدیران شعب بانک مسکن خواست موضوع تامین مالی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را به صورت ویژه و کاملاً دقیق و پیگیرانه، در دستور کار با اولویت خود قرار دهند و همچون طرح­ های قبلی دولت­­ ها در بخش مسکن، بار دیگر کارنامه درخشان از بانک مسکن در زمینه «پرداخت به موقع تسهیلات به ساخت و سازهای حمایتی مدنظر دولت» به جا بگذارند.
رحیمی ­انارکی با بیان اینکه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با ظرفیت 400 هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی تعریف شده است، گفت: در این طرح، 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف و 100 هزار واحد نیز در بافت­های فرسوده سراسر کشور ساخته و به فاقدین مسکن عرضه می­ شود.
وی با اعلام اینکه، بانک مسکن برای تامین مالی ساخت 140 هزار واحد مسکونی از کل طرح 400 هزار واحدی اقدام ملی اعلام آمادگی کرده و همچنین برنامه­ ریزی­ های لازم برای تامین اعتبار لازم را با توجه به محدودیت­ های اعتبارات اندیشیده است، از امضای اولین تفاهم­نامه در بانک مسکن برای تامین مالی بخشی از پروژه ­های طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: اخیراً با ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) برای تامین مالی ساخت 25 هزار واحد مسکونی در راستای این طرح ملی تفاهم­نامه امضا کردیم. برای تفاهم با بقیه نهادها و ارگان­ های مسول اجرای بخش­ های دیگر طرح اقدام ملی نیز اقدامات در حال انجام است.
رحیمی انارکی تصریح کرد: بانک مسکن برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی، در مجموع 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات با رقم متوسط 100 میلیون تومان طی سال­های 98 و 99 پرداخت خواهد کرد. بنابراین همه مدیران ارشد بانک مسکن بخصوص در استان ­های سراسر کشور لازم است با تمام توان تخصصی،‌ فنی و مالی در اختیار خود، با دستگاه ­های دولتی و نهادهای متولی اجرای طرح اقدام ملی، همکاری لازم را در پرداخت به موقع تسهیلات ساخت مسکن طبق ضوابط و مقررات نظام بانکی، انجام دهند.
مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه، مهمترین مسئله در طرح­های تامین مسکن از گذشته تا الان، مسئله تامین مالی بوده است افزود: همانطور که در طرح ملی مسکن مهر نیز بانک مسکن نقش­ آفرینی محوری و البته به تنهایی در پرداخت تسهیلات ساخت را ایفا کرد، اکنون نیز یک آزمون تاریخی دیگر پیش روی خانواده بانک مسکن قرار دارد که البته بنده شخصاً امید دارم اعضای این خانواده با کوله­باری که از تجربه حداقل 10 ساله اخیر در تامین مالی پروژه­ های مسکن مهر دارند، به خوبی می­ توانند در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن نیز سربلند ظاهر شوند.
مدیر عامل بانک مسکن در ادامه سخنان خود در جمع مدیران ارشد بانک مسکن، به پرونده­ های باز در طرح مسکن مهر اشاره کرد و در قالب یکی از پنج ماموریت بزرگ مدیران بانک گفت: بیش از 300 هزار واحد مسکونی مهر در برخی استان­ های کشور هنوز کار ساخت آنها به پایان نرسیده و پرونده ­های ساختمانی و تسهیلاتی آنها باز است. بنابراین مدیران شعب استانی در استان­ هایی که طرح مسکن مهر در آنها هنوز به پایان نرسیده است، تعیین تکلیف این پروژه ­ها را به عنوان یک دغدغه استانی تلقی کنند و از طریق جلسات کارشناسی با استانداران محترم و همچنین طرح مباحث علل ناتمام ماندن این پروژه ­ها در جلسات شورای مسکن استان­ها، هر چه سریعتر مسکن مهر را به اتمام برسانند.
رحیمی انارکی تصریح کرد: بار مالی اعتباری پروژه­ های ناتمام مسکن مهر ،‌ تاثیر مستقیم و قابل ملاحظه­ ای در پیشبرد دیگر طرح­ ها و برنامه ­های مالی بخش مسکن دارد. بنابراین چنانچه مسکن مهر به شکل واقعی و سراسری در کل کشور به اتمام برسد، سرعت اجرای طرح اقدام ملی در همه بخش ­ها از فنی و ساختمانی گرفته تا مباحث مالی و اعتباری و تسهیلاتی، افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.
مدیر عامل بانک مسکن ماموریت دیگر مدیران ارشد را توجه به توصیه ­های مجمع جهانی اقتصاد درباره «مهارت­ های جدید مدیریتی در جهان طی سال­های 2020 تا 2025 میلادی» عنوان کرد و گفت: چالش­ های امروز مدیریتی در بخش­های مختلف اقتصادی به ویژه بازار پول به گونه­ ای است که با مدل­ های سنتی و کلیشه ­ای امکان حل آنها وجود ندارد. مجمع جهانی اقتصاد برای این امر، 10 مهارت لازم جهت پیشرفت در کار مدیریتی را توصیه کرده است. این مهارت­ ها به ترتیب اهمیت و اولویت شامل مهارت در حل مسایل پیچیده، مهارت تفکر نقادانه، مهارت در خلاقیت،‌ مهارت مدیریت نیروی انسانی،‌ مهارت سازگاری اجتماعی، مهارت هوش عاطفی و احساسی، مهارت قضاوت، مهارت تصمیم­گیری، مهارت مذاکره و همچنین مهارت انعطاف­ پذیری ادراکی می ­شود.
رحیمی انارکی در ادامه سخنان خود، دو ماموریت دیگر بانک مسکن که باید در ماه­های پایانی سال 98 مورد توجه ویژه قرار بگیرد را شامل تمرکز بر جذب بیشتر سپرده­ ها از طریق محصولات جدید و همچنین مدیریت نقدینگی برشمرد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *