RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

ضمانت صندوق توسعه صادرات ایران باید افزایش یابد

ضمانت گرفتن از صندوق ضمانت صادرات ایران کیمیا شده است

۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۹/۱۱کد خبر: 295394
ایستانیوز:رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: مشوق صادرات به صادرکننده کمک می کند که در رقابت صادراتی با اعمال تخفیف موفق شود در حالی که به این موضوع توجه نمی شود و از مجلس می خواهیم که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و مشوق های صادراتی دوباره برقرار شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد رضا انصاری امروز در بیست و سومین مراسم روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: مکانیزم های استفاده از استعداد ملی صادرات را باید پیدا کرد و برای این کار لازم نیست که آن را کشف کرد بلکه باید ببینیم که کشورهای موفق چه کرده اند.
 
رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران افزود: کشورهای موفق صادرات را در بالاترین سطوح اجرایی کشور قرار داده اند. 
 
وی بیان داشت: ضمانت صندوق توسعه صادرات ایران باید افزایش یابد در حالی که سرمایه 100 میلیون دلاری صندوق ضمانت صادرات برای صدور ضمانت نامه های صادراتی کفایت نمی کند.
 
این فعال اقتصادی بیان داشت: صندوق ضمانت صادرات چند برابر کفایت سرمایه خود ضمانت نامه صادراتی صادر می کند که این رقم در مقابل سرمایه صندوق های مشابه در کشورهای ترکیه و عربستان قابل مقایسه نیست.
 
وی بیان داشت: با 100 میلیون دلار سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران نمی توان در دنیا حرف برای رقابت در شرایط سخت جهانی را زد و این در حالی است که در حال حاضر ضمانت گرفتن از صندوق ضمانت صادرات ایران جواهر شدهاست بنابراین اگر در جایی از کشور نمی توانیم از سرمایه های بلوکه شده خود استفاده کنیم می توانیم با افزایش سقف سرمایه صندوق ضمنت صادرات ایران کار را برای صادرکنندگان هموار کنیم.
 
انصاری اظهار داشت: مشوق صادرات به صادرکننده کمک می کند که در رقابت صادراتی با اعمال تخفیف موفق شود در حالی که به این موضوع توجه نمی شود و از مجلس می خواهیم که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و مشوق های صادراتی دوباره برقرار شود.
 
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: وقتی می دانیم صادرات موجب رونق تولید است پس باید مشوق های صادراتی را پرداخت کرد. 
 
انصاری گفت: سطح معیشت و زندگی مردم وابسته به صادرات است و این مهم باید مورد نظر قرار گیرد. 
 
وی افزود: کشور مالزی از 3 میلیارد دلار صادرات به حدود 270 میلیارد دلار صادرات در سال گذشته رسید.
 
وی با تاکید بر اینکه جایزه صادراتی تاثیر مناسبی بر روی صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد بیان داشت: رشد 45 درصدی خدمات فنی و مهندسی که با عنوان شدن جایزه 8 درصدی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی اتفاق افتاد مرهون اختصاص این مشوق بوده که هم اکنون این روند متوقف شده است. 
 
انصاری گفت: این اتفاق در حالی است که مجلس مصوب کرده و بودجه آن هم تا 600 میلیارد تومان دریافت شده اما نتوانستیم آن را هزینه کنیم و دوباره به خزانه برگشت. 
 
وی با تاکید بر اینکه باید پشت سر صادرکنندگان ایستاد، گفت: وقتی که یک ایران خارج از کشور می تواند 800 میلیارد دلار را در یک شرکت مدیریت کند چرا در ایران نمی تواند توسعه اقتصادی داشته باشد.بنابراین باید صادرکنندگان را حمایت کرده و اجازه دهند که صادرات غیرنفتی داشته باشند و ارز آن را به کشور برگردانند. 
 
وی با تاکید بر اینکه باید مشوق های صادراتی فعال شود، گفت: دولتمردان تمام قد باید در حمایت از صادرکنندگان و توسعه صادرات غیرنفتی کشور گام برداند. 
 
انصاری با استقبال از دریافت کارت ویژه برای صادرکنندگان نمونه که توسط سازمان توسعه تجارت ایران طراحی شده است، بیان داشت: این کارت ویژه از امروز به صادرکنندگان نمونه اختصاص می یابد و وزارتخانه باید این کارت ها را قبول کند. 
 
وی خطاب به اعضای کابینه دولت گفت: نترسید و پشت سر صادرکنندگان بایستید. 
 
انصاری گفت: اکنون بسیاری از اعضای دولت یا کارمندان دولتی می ترسند که به صادرکنندگان نمونه و بزرگ کشور خدمات دهند زیرا به شدت فضا سنگینی در ادارات دولتی حاکم است و برخی می ترسند که برای حمایت از صادرکنندگان زیر سوال بروند. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *