RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

رئیس کانون ملی زنان بازرگان در نشست فعالان اقتصادی ایرانی، روسی و ارمنی

بی‌توجهی دولت‌ها به ظرفیت زنان، کشور را از مسیر توسعه بازمی‌دارد

۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۹/۱۰کد خبر: 295335
ایستانیوز:مجمع کانون ملی زنان بازرگان در اتاق ایران نشست مشترکی با زنان بازرگان روسیه و ارمنستان برگزار کرد. در این نشست فاطمه مقیمی از نقش زنان در توسعه کشورها گفت و محمدرضا کرباسی به اهمیت روابط تجاری ایران و ارمنستان تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مجمع کانون ملی زنان بازرگان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نشست مشترکی با زنان بازرگان روسیه و ارمنستان برگزار کردند. در این نشست محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران، فاطمه مقیمی رئیس کانون ملی زنان بازرگان ایرانT مارتین سرکیسیان رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان و فعالان اقتصادی زن از کشورهای ایران، روسیه و ارمنستان حضور داشتند.
 
در ابتدای این نشست تجاری، فاطمه مقیمی، رئیس کانون زنان بازرگان ایران ضمن خوش‌آمدگویی به هیات تجاری ارمنی و روسی و زنان فعال بازرگان ایرانی از استان‌های مختلف کشور درباره حضور زنان در عرصه اقتصاد و سیاست گفت: یکی از مهمترین معیار ارزشمندی و شاخص توسعه هر کشور توجه به فعالیت زنان در عرصه‌های مختلف است. نقش زنان با درجه توسعه یافتگی و تحول انسانی هر کشوری اهمیت بنیادی دارد.
 
مقیمی، گفت: از سال 2011 تاکنون تحول عمده‌ای در تجارت و اقتصاد بین‌الملل رخ داده است و این تحول در حوزه حضور زنان در عرصه کارآفرینی و حجم مبالادت تجاری تعریف می‌شود که هر دو این عوامل سبب رشد اقتصادی کشورها شده است.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: ابعاد این دگرگونی به قدری مهم است که صاحبنظران، این دوره را عصر تجارت می‌خوانند.
 
به گفته مقیمی اگر دولت‌ها به وظیفه خود در حوزه زنان و توجه به توانمندی زنان عمل نکنند اقتصاد کشور از توسعه بازمی‌ماند. درواقع بی‌توجهی دولت‌ها به ظرفیت زنان در اقتصاد و مدیریت به‌طور حتم کشور را از مسیر توسعه بازمی‌دارد.
 
مقیمی ادامه داد: کانون ملی زنان بازرگان ایرانی باهدف توانمندی زنان ایرانی ایجادشده است و امروز 2500 عضو از سراسر کشور دارد. ما می‌خواهیم در این کانون از تجارب زنان بازرگان کشورهای دیگر بهره ببریم و این نشست در راستای همین اهداف برگزار شده است.
 
کرباسی: مرز مشترک زمینی و حضور در اتحادیه اورسیا فرصت‌های همکاری اقتصادی ایران و ارمنستان
 
محمدرضا کرباسی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در جمع زنان بازرگان ایرانی، روسی و ارمنستانی که در سفری پنج روز در ایران حضور دارند، از اشتراکات فرهنگی و تمدنی ایران و ارمنستان سخن گفت.
 
کرباسی اظهار داشت: دو کشور ایران و ارمنستان روابط دیرینه‌ای باهم دارند و یکی از سیاست‌های ایران در حوزه بین‌المللی توسعه همکاری با کشورهای همسایه است. در راستای این سیاست اقدامات مهمی انجام‌شده و کشور ارمنستان از اولویت خاصی برای ایران برخوردار است.
 
به گفته کرباسی از زمینه‌های همکاری میان دو کشور ایران و ارمنستان می‌توان به حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت اشاره کرد: دو کشور این امکان را دارند که مسیر ترانزیتی خلیج‌فارس تا دریای سیاه را تکمیل کنند و از طریق دریا به تسهیل تجارت دوجانبه و همکاری اقتصادی برسند.
 
کرباسی گفت: به همین طریق می‌توان در منطقه آزاد ارس به دلیل نزدیکی مرزی، سرمایه‌گذاری مشترکی انجام داد و کالاهای موردنیاز را تولید و به کشورهای ثالث و دو کشور ایران و ارمنستان صادر کرد.
 
کرباسی گفت: همکاری ایران و ارمنستان در زمینهٔ امنیت انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در آینده نزدیک می‌توان گاز ایران را از طریق گرجستان و دریای سیاه به اروپا منتقل کرد.
 
او تأکید کرد: اتصال به اروپا از طریق ارمنستان در کنار مسیر فعلی گامی مؤثر در توسعه روابط اقتصادی ایران و ارمنستان است. از طریق فرصت‌های توافقنامه با اتحادیه اوراسیا و کشورهای عضو با حذف تعرفه گمرکی می‌توان روابط تجاری ایران با این کشورها را به نحو مطلوبی تغییر داد.
 
کرباسی تصریح کرد: با توجه به حضور فعال ارمنستان در تعامل تجارت جهانی و عضویت در اتحادیه اوراسیا و نظر به اینکه ارمنستان در بین اعضا تنها کشوری است که با ایران مرز زمینی دارد، می‌توان از بازار 180 میلیون نفری این کشورها بهره‌برداری کرد و کالای خود را از طریق ارمنستان به آنجا صادر کند. علاوه بر این ارمنستان می‌تواند صدور کالای مشترک بین ایران و ارمنستان با کمترین تعرفه‌ها به کشورهای اروپایی را در دستور کار قرار دهد.
 
به گفته کرباسی، در صورت تولید کالای ایرانی در ارمنستان می‌توان این محصولات را با تعرفه صفر در سایر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا نیز توزیع کرد.
 
او به امضای توافقنامه حلال اشاره کرد: دو کشور در حال ایجاد زیرساخت برای امضای توافقنامه حلال هستند و قرار است در این راستا هیاتی از اتاق ایران به دعوت وزیر تجارت ارمنستان به این کشور سفر کند. اگر این موافقت‌نامه به امضا برسد سرآغاز روابط اقتصادی دو کشور در بخش صنایع غذایی خواهد بود.
 
او ادامه داد: ایران و ارمنستان می‌توانند درزمینهٔ برق و انتقال برق، کشاورزی، صادرات گاز، صنایع تبدیلی خدمات فنی و مهندسی، احداث سد، ایجاد کارخانه تولیدی و استخراج معدن و پتروشیمی، اکو توریسم و توریسم سلامت همکاری با کشورهای ثالث و همکاری میان شرکت‌های کوچک و متوسط با بکدیگر تعامل داشته باشند.
 
کرباسی به حجم مبادلات تجاری دو کشور اشاره کرد: در سال 2018 حجم تجارت دو کشور 336 میلیون دلار بوده که علی‌رغم افزایش این میزان نسبت به سال‌های قبل از آن، حجم اندکی محسوب می‌شود. مهم‌ترین دلایل کم بودن حجم مبادلات، محدودیت اقتصادی برای ورود به بازار دو کشور و بالا بودن عوارض گمرکی در صادرات کالا به ارمنستان بوده است. حجم مبادلات دو کشور در 10 ماه سال 2019 حدود 174 میلیون دلار بوده که سهم صادرات ایران 109 میلیون دلار و واردات 69 میلیون دلار است. 
 
کرباسی به مشکلات روابط تجاری ایران و ارمنستان اشاره کرد: عدم وجود روابط بانکی، عدم شناخت سلایق و نیاز بازار، عدم وجود موافقت‌نامه تجارت آزاد بین دو کشور از مشکلات تجار است.
 
کرباسی تأکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی بلندمدت و اقدامات مناسب دو کشور، موانع و مشکلات تجارت مرتفع شود. عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا می‌تواند به توسعه همکاری دو کشور کمک کند.
 
 سرکیسیان: اتاق‌های بازرگانی در موقع اختلاف میان تجار داوری کنند
 
مارتین سرکیسیان، رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان در این نشست گفت: عمیق‌تر کردن روابط تجاری میان ایران و ارمنستان یکی از اولویت‌های دو کشور است. در حال حاضر بر اساس آمارها در سال 2018 حجم روابط تجاری میان دو کشور 336 میلیون دلار بوده که حدود 269 میلیون دلار از آن سهم صادرات ایران به ارمنستان در حوزه نفت، گاز و محصولات نفتی بوده است. صادرات ارمنستان به ایران محصولات گوشتی، واکسن و غیره بوده است. البته در این آمارها بخش خدمات و توریسم محاسبه نشده است.
 
به گفته رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان، دو کشور ایران و ارمنستان می‌توانند کالای مشترکی تولید کنند و با برند ارمنی آن را بدون عوارض گمرکی به بازارهای اروپایی صادر کنند.
 
او به ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های متعدد اشاره کرد و از ظرفیت‌های صنعت گردشگری ارمنستان سخن گفت.
 
سرکیسیان ادامه داد: ارمنستان می‌تواند درزمینهٔ تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات با ایران همکاری کند و اتحادیه اوراسیا می‌تواند بستر مهم تجاری میان این دو کشور باشد.
 
او به امنیت سرمایه‌گذارها اشاره کرد و در این زمینه به اهمیت خدمات بیمه‌ای تأکید کرد.
 
به گفته سرکیسیان برای تسهیل قراردادهای امضاشده بین تجار ایرانی و ارمنی باید اتاق‌های بازرگانی در موقع بروز اختلاف‌ها ورود کنند و داوری را به عهده بگیرند.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *