RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

محمدرضا تابش:

۹۰درصد کارگران زیر خط فقر هستند

۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۹/۱۰کد خبر: 295323
ایستانیوز:معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یزد اولین استانی خواهد بود که به سامانه جامع روابط کار خواهد پیوست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حاتم شاکرمی روز شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان یزد که با حضور فعالان حوزه کارگری و نمایندگان کارگران و بازنشستگان استان برپا شد، بزرگترین مزیت اجرای سامانه جامع روابط کار را سلامت، شفافیت و سرعت عنوان کرد و گفت: این امر سبب حذف حضور فیزیکی و ممانعت از فسادی که ممکن است به واسطه روبرو شدن ارباب رجوع با کارمند شود، میگردد.
 
وی مزیت دیگر اجرای این سامانه را حذف قرارداد سفید که باید بر اساس آن قراردادها در سامانه بارگذاری شود اعلام کرد و از دنبال کردن تقویت تعاوتی های مسکن خبر داد و یادآور شد: امیدوارم با همراهی وزارت مسکن بتوانیم کمکی برای مسکن کارگران انجام دهیم.
 
وی به طرح کمیسیون اجتماعی مجلس در راستای امنیت شغلی کارگران اشاره کرد و افزود: دولت نیز این طرح را تایید کرده که امیدوارم به تصویب برسد و اجرایی شود.
 
شاکرمی با بیان اینکه سال گذشته حقوق کارگران ۴۰ درصد افزایش داشت، گفت: متأسفانه افزایش تورم سبب شد اثر این افزایش برای کارگران ملموس نباشد.
 
وی خبر خوش دیگری هم به کارگران داد و گفت: قانونی در دستور کار دولت است که چنانچه تصویب شود برای قرارداد کارگران سقف زمانی قائل می شود.
 
معاون وزارت تعاون با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم، گفت: استان یزد جزو شش استانی است که در مواقع بحرانی کمترین مشکل را داشته است.
 
 هم باید به فکر کارآفرینان بود و هم از حق و حقوق کارگران دفاع کرد
 
رئیس مجمع نمایندگان استان  هم در این  نشست گفت: یزد یک استان صنعتی است که هرچند کارفرمایان در آن نقش دارند ولی کار اصلی بر دوش کارگران است و تمام اتفاقات مثبت از جانب آنهاست.
 
دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: هم باید به فکر کارآفرینان بود و هم از حق و حقوق کارگران دفاع کرد.
 
 وی با اشاره به جلسات متعدد مجمع نمایندگان استان جهت وصول یک درصد عوارض فروش معادن و صنایع معدنی و قطعیت آن در نشست گذشته، گفت: امسال باید ۲۸۰ میلیارد تومان از این محل وصول شود که می تواند آسیب های متعدد را جبران کند.
 
نماینده تفت و میبد همچنین از پیگیری موضوع بیمارستان تامین اجتماعی، تقویت سطح اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئله مسکن کارگری خبر داد.
 
 ۹۰ درصد کارگران زیر خط فقر هستند
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از همه باید از کارگران تشکر کرد که بلوغ فکری خود را در اوضاع و احوال اخیر نشان دادند.
 
محمدرضا تابش افزود: مهمترین موضوع کنونی کاهش قدرت خرید و ضعف معیشت مردم است که باید تدبیری شود تا به قشر کارگر فشار نیاید.
 
وی با بیان اینکه خط فقر ۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، گفت: ۹۰ درصد کارگران زیر خط فقر هستند که پیامدهای خاص خود را دارد.
 
 به گزارش ایرنا ؛ در ابتدای این نشست فعالان حوزه کارگری و نمایندگان کارگران و بازنشستگان استان به بیان مسائل خود پرداختند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *