RSS
امروز دوشنبه ، ۱۸ آذر ۱۳۹۸
آخرین اخبار

توزیع همزمان کتاب مصور «موزه هنرهای اسلامی» در سوئیس، فرانسه و ایران

بیمه‌ها اطلاعات مشتریان را به سازمان امور مالیاتی می‌دهند

اعطای تسهیلات به زلزله زدگان آذربایجان شرقی در بانک ملت

واگذاری بنگاه‌های دولتی در قالب «ETF» تعیین تکلیف شد

بدهی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری وثیقه‌دار می‌شود

جهش ۴۹۴۲ واحدی شاخص بورس تهران

آغاز رتبه‌بندی کیفی مشاوران پذیرش در فرابورس

خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه‌ای به درستی اجرایی نشد

مالیات شرکت‌های دولتی ۲ درصد کل درآمدها است

فعالیت تامین سرمایه سپهر درجهت تامین مالی جمعی

٢٠٠ میلیون ریال جایزه برای دعوت به استفاده از اپلیکیشن صاپ

تبانی ۷ هزار میلیاردتومانی دو بانک خصوصی

بدهی بانکها وثیقه‌دار خواهد شد

بنگاه‌های مشکل‌دار در ۳۱ استان از زبان آمار

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از بیمه آسیا تقدیر کرد

پیش بینی ۱۹۵هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی

عرضه ۶۹ هزار تن مس، فولاد و آلومینیوم در تالار نقره‌ای

۲۶۰ هزار بشکه گازوئیل در بورس انرژی عرضه می‌شود

زیان خالص بانک تجارت به ۶ هزار و ۸۶۲ میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال رسید

اعطای تسهیلات ارزی- ریالی بانک‌ها تعیین تکلیف شد

بازاری پر از التهاب

چند قدم تا صلح تجاری

سقف مجاز فاینانس معادل ۳۰ میلیارد دلار تعیین شد

تکالیف صنعت بیمه در لایحه بودجه سال ۹۹

سهم یارانه نقدی و حمایت معیشتی خانوار مشخص شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی:

مبانی تعیین حق بیمه شخص ثالث مبتنی بر اصول فنی و مقرراتی است

۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۹/۹کد خبر: 294274
ایستانیوز:قانون گذار در تعیین حق بیمه پایه، صرف نظر از ملاحظات فنی، به رایج بودن استفاده وسیله نقلیه برای اقشار متوسط نیز تاکید دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی در پاسخ به برخی شبهه افکنی ها در فضای مجازی در خصوص فرمول تعیین نرخ حق بیمه شخص ثالث، با اعلام این مطلب افزود: حق بیمه پایه شخص ثالث با درنظرگرفتن نوع وسیله نقلیه، کاربری و سوابق خسارت دارندگان وسایل نقلیه مشخص می شود و به همین خاطر مقایسه نرخ حق بیمه دو وسیله نقلیه مشابه بدون توجه به سایر عوامل ریسک، منطقی نیست.
 
حسن رضا عباسیان فر با اشاره به اینکه حق بیمه تمامی وسایل نقلیه ۴ سیلندر، یکسان است، دلیل حق بیمه متفاوت ۲ وسیله نقلیه ۴ سیلندر رایج «پراید و پیکان» را تاکید قانون گذار بر ضرورت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه دانست نه اینکه خودروهای ۴ سیلندر فرق می کنند و افزود: موضوع تعیین حق بیمه یک مساله کاملا فنی و مقرراتی است و به بسیاری عوامل دیگر از قبیل سن خودرو، تعداد تصادفات و سوابق عدم خسارت در سالهای قبل مربوط می شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *