RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

قطع اینترنت بین‌المللی به فضای کسب‌وکارهای آنلاین صدمه شدید زد

استارت آپ ها زیر فشار قطعی اینترنت

۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۹/۳کد خبر: 293075
ایستانیوز:نت بلاک وب‌سایت معتبر درزمینه آزادی استفاده از اینترنت در جهان میزان خسارت ناشی از هرروز قطعی اینترنت در ایران را مبلغی معادل ۶۱ میلیون دلار برآورد کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،درحالی دسترسی بخشی از شرکت‌ها و اینترنت‌های خانگی به اینترنت بین‌المللی بعد از حدود 8 روز قطعی وصل شده است که برآوردهای نشان می‌دهد این اتفاق برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی و به‌ویژه استارت آپ ها میلیاردها تومان زیان و خسارت به همراه داشته است.
 
علاوه بر زیان اقتصادی چالش بزرگی که استارت آپ ها با آن روبه‌رو شده‌اند لطمه خوردن به سرمایه‌های اجتماعی آن‌ها ( تفکر مشتریانشان) است. در سال‌های گذشته برای تغییر فرهنگ خرید از روش سنتی به روش مدرن و آنلاین تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است و توسعه استارت آپ ها نقش مهمی در این زمینه داشته‌اند ولی حالا قطع بیش از یک‌هفته‌ای اینترنت بین‌المللی و مشکل اتصال به اینترنت داخلی و چالش‌هایی که به همراه داشت؛ به تفکر خرید آنلاین در کشور آسیب وارد کرد و بی‌اعتمادی مشتریان را در پی داشته است. از خرید بلیط هواپیما تا انواع کالاها تا دریافت خدمات مختلف مثل سفارش آنلاین غذا، تمییز کردن خانه و... بسیاری از کارها تا قبل از قطعی اینترنت به‌صورت آنلاین انجام می‌شد ولی بعدازآن بسیاری از شهروندان به‌ناچار مجبور شدن به روش‌های سنتی دوباره روی بیاورند اتفاقی که به اتمسفر استارت آپی و آنلاین کشور صدمه زده است. برای مثال در هفته گذشته خرید بلیط سینما بیش از 50 درصد افت کرد و درحالی‌که فروش فیلم‌های در حال اکران از ۱۸ الی ۲۳ آبان در سراسر کشور حدود ۶ میلیارد تومان بود، در هفته گذشته (روزهای قطعی اینترنت) به ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان در کل کشور رسید.
 
علاوه بر این اشتغال در فضای آنلاین و استارت آپی هم در کشور با قطع شدن اینترنت به‌شدت غبارآلود نشان داد آن‌هم درحالی‌که رئیس‌جمهور حسن روحانی و دیگر دولت‌مردان در چند سال گذشته همیشه بر رشد اشتغال‌های استارت آپی و دانش‌بنیان تأکیددارند. قطع اینترنت فضای سرخورده‌ای را در حوزه اشتغال‌های اینترنتی و استارت آپی که اتفاقاً چندین میلیون جوان ایرانی ( که اصولاً تحصیلات عالیه دارند) در آن فعالیت دارند به وجود آورده است و به اکوسیستم استارت آپی کشور آسیب شدیدی وارد کرده، فضایی که نشاط گسترده‌ای را به اقتصاد کشورمان در چند سال گذشته تزریق کرده بود و حتی باعث شده بود بخشی از جوانان ایرانی که از کشور مهاجرت کرده بودند به ایران بازگردند.
 
نت بلاک که یک وب‌سایت معتبر درزمینهٔ آزادی استفاده از اینترنت در جهان است و به‌طور لحظه‌ای بهره‌مندی مناطق مختلف جهان را از شبکه جهانی اینترنت رصد می‌کند، میزان خسارت ناشی از هرروز قطعی اینترنت در ایران را مبلغی معادل 61 میلیون دلار برآورد کرده است؛ یعنی در 8 روز میزان خسارت بیش از 486 میلیون دلار بوده است. به اعتقاد کارشناسان در شرایط سخت اقتصادی کنونی خسارت‌های بسیار زیاد اقتصادی و روانی که کسب‌وکارهای آنلاین و استارت آپی از قطعی اینترنت متحمل شده‌اند باید از سوی دولت با ارائه تسهیلات، کمک‌ها مالی و اقداماتی تبلیغاتی در جهت بازگشت نشاط به اکوسیستم استارت آپی؛ جبران شود.     



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *