RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

حمید حسینی:

بورس انرژی در حوزه فرآورده های نفتی موفق بوده است

۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۸/۲۰کد خبر: 292813
ایستانیوز:سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، حضور شرکت ها در بورس را موجب شفافیت دانست و گفت: بورس سبب می شود ضمن ایجاد رقابت بین فعالان اقتصادی ، هزینه ها برای پالایشگاه ها نیز به حداقل کاهش پیدا کند و در قیمت ها هماهنگی ایجاد شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، حمید حسینی گفت: بورس انرژی اگر بتواند در عرضه فرآورده های نفتی منظم و مستمر عمل کند، قطعا سهم ما در صادرات فرآورده های نفتی در منطقه می تواند افزایش پیدا کند.
 
وی افزود: گاهی در معادلات حرف و حدیث هایی در خصوص عرضه کالا مطرح بود ولی با ارائه محصولات نفتی در بورس انرژی محیط شفافی ایجاده شده و امکان خرید و فروش برای همه خریداران خارجی و فعالان داخلی از طریق بورس فراهم شده است.
 
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی کشور با تاکید بر اینکه ارائه محصولات نفتی در بورس انرژی می تواند به انحصار و ابهاماتی که در حوزه صادرات محصولات انرژی وجود دارد، پایان دهد، گفت: طی این دو ماه بورس انرژی در حوزه فرآورده های نفتی موفق بوده است.
 
وی به نقش بورس انرژی در صادرات فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: اکنون که نفت و فرآورده های نفتی تحریم هستند و خود شرکت نفت نیز تحریم است، بورس انرژی می تواند در این حوزه  فعال تر و پررنگ تر ظاهر شود؛ چرا که شرکت نفت یا شرکت های دولتی در حوزه صادرات محدودیت دارند.
 
حسینی افزود: ما روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی داریم که مازاد بر نیاز داخل است و تبدیل به انواع فرآورده ها می شود . بخشی از این تولید  از طریق دریا صادر می شود که تا به حال در بورس ارائه نشده و قرار است به زودی آن اقلام نیز وارد بورس شود و قطعا وزن بورس افزایش خواهد یافت.
 
وی ادامه داد: بقیه تولیدات پالایشگاه ها هم که از مرزهای زمینی صادر می شدند تا به حال از بورس عرضه می شده و قطعا اگر آن فروشی که توسط شرکت نفت دارد انجام می شود از طریق بورس عرضه شود، می تواند راه را برای عده ای که شاید تا به حال دسترسی و شناخت لازم را  برای ورود به معاملات نداشته اند باز کند. ضمن اینکه خریداران خارجی نیز خودشان می توانند با اطمینان بیشتر وارد شوند و خرید کنند.
 
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی کشور در خصوص نوع پرداخت ها توسط خریداران خارجی در بورس انرژی اظهار کرد: در بورس عمدتا پرداخت ها بر اساس ریال است و برای خریدار خارجی امکان خرید وجود دارد . اگر قرار است محموله های بزرگ در بورس وارد و معامله شود قطعا جابه جایی اینها بر اساس ریال و تبدیل ارز به ریال کار آسانی نیست، لذا پیشنهاد داده ایم که برای معاملات بتوانیم هم ارز خارجی و هم ریال دریافت کنیم.
 
وی در رابطه با صادرات بنزین نیز گفت: خوشبختانه با راه اندازی سه فاز پالایشگاه خلیج فارس، تولید بنزین در پالایشگاه های داخلی به بیش از ۱۱۵ میلیون لیتر رسیده است و با توجه به میزان مصرف کشور، روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین مازاد داریم.
 
حسینی افزود: بخش عمده بنزین مازاد اکتان ۸۷ و اکتان ۹۱ است و در بعضی از بازارها می توانیم صادرات کنیم؛ ولی این بازارها محدود هستند و محصولات صادراتی ما بیشتر در پاکستان و افغانستان مصرف می شود. ضمن اینکه داریم بنزین با اکتان ۹۵ نیز می فروشیم و عراق یکی از خریداران بنزین اکتان ۹۵ ایران است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس انرژی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *